هاست پرسرعت
خودرو

اعتصاب بی‌سابقه کارگران خودروسازی آمریکا علیه فورد، GM و استلانتیس

اعتصاب بی‌سابقه کارگران خودروسازی آمریکا علیه فورد، GM و استلانتیس

در پی عدم توافق بین خودروسازان بزرگ آمریکا و اتحادیهٔ کارگران خودرو، ۱۳ هزار کارگر اعتصابی بی‌سابقه را شروع کرده‌اند.

اتحادیهٔ کارگران خودرو (UAW) که نمایندهٔ کارگران صنعت خودروسازی ایالات‌متحده است، اعتصاب بزرگی را علیه سه خودروساز بزرگ این کشور آغاز کرده است. طبق اولین گزارش‌ها، نزدیک به ۱۳ هزار کارگر UAW در اوایل روز جمعه اعتصابی بی‌سابقه را علیه فورد، جنرال موتورز و استلانتیس آغاز کرده‌اند. این اولین بار در تاریخ ۸۸ سالهٔ این اتحادیه است که به‌طور هم‌زمان اعتصابی را علیه هر سه خودروساز بزرگ آمریکا ترتیب می‌دهد.

اعتصاب بی‌سابقه کارگران خودروسازی آمریکا علیه فورد، GM و استلانتیس

UAW و سه خودروساز مذکور در حال مذاکره بر سر تمدید قرارداد چهارساله‌ای بودند که در سال ۲۰۱۹ منعقد شده بود اما این مذاکرات با وجود پیشنهاد بی‌سابقهٔ افزایش ۲۰ درصدی دستمزد، متوقف شد. درنهایت، اتحادیه از امضای قرارداد جدید خودداری کرد و این منجر به چیزی شد که رئیس اتحادیه «شاون فاین» آن را مبارزهٔ عادلانه علیه سه غول خودروسازی دیترویت می‌داند. وی مدت کوتاهی پس از شروع اعتصابات در لایوی از طریق فیس‌بوک به اعضای UAW گفت:

مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد. همه ما باید به تجمعات و اعتراضات ادامه دهیم. باید به شرکت‌ها نشان دهیم که همهٔ شما آمادهٔ پیوستن به اعتصاب هستید. بایستید و بجنگید.

اعتصاب بی‌سابقه کارگران خودروسازی آمریکا علیه فورد، GM و استلانتیس

این اعتصابات، کارخانه‌های خاصی از فورد، جنرال موتورز و استلانتیس در میشیگان، اوهایو و میسوری را فلج خواهد کرد و به‌سرعت روی تولید خودروهای پرتقاضا مثل فورد برانکو، جیپ رانگلر و شورلت کلرادو تأثیر می‌گذارد. دقایقی پس از شروع اعتصاب، جنرال موتورز و استلانتیس با انتشار بیانیه‌های رسمی واکنش نشان دادند. در بیانیهٔ جنرال موتورز آمده است:

ما از اقدامات رئیس UAW علیرغم بستهٔ اقتصادی بی‌سابقه‌ای که جنرال موتورز روی میز گذاشته مثل افزایش بی‌سابقهٔ دستمزد، ناامید شدیم.

استلانتیس هم گفته است:

ما از امتناع رئیس UAW از مشارکت برای دستیابی به توافقی عادلانه به نفع کارگران، خانواده‌های آن‌ها و خریداران بسیار ناامید هستیم.

گفته شده این اعتصابات حداقل تا آخر هفتهٔ جاری ادامه خواهد داشت و اگر این استراتژی UAW برای دستیابی به قراردادی جدید کارساز نباشد، ممکن است کارخانه‌های بیشتری در سراسر آمریکا هدف اعتصاب قرار گیرند تا فشار بر خودروسازان افزایش یابد. همچنین اتحادیه می‌تواند تمام کارخانه‌های یک شرکت را فلج کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا