هاست پرسرعت
خودرو

آزمایش شتاب و سرعت بی ام و i7، صدای مصنوعی بجای غرش V8!

آزمایش شتاب و سرعت بی ام و i7، صدای مصنوعی بجای غرش V8!

ب‌ام‌و i7 xDrive60 به دو موتور الکتریکی با مجموعاً ۵۴۴ اسب بخار قدرت مجهز است و ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

هرچند در نسل جدید ب‌ام‌و سری ۷ دیگر خبری از مدل دوازده سیلندر M760i نیست اما باواریایی‌ها ایدهٔ یک سری ۷ اسپرت را کاملاً کنار نگذاشته‌اند زیرا در نسل G70 نه‌تنها برای اولین بار شاهد عرضهٔ یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی از بخش M پرفورمنس با نام M760e هستیم بلکه مدل تمام الکتریکی i7 xDrive60 هم خودروی بسیار سریعی است. البته پرفورمنس فقط در شتاب گیری خط مستقیم خلاصه نمی‌شود اما شتاب صفرتاصد خودروهای الکتریکی به لطف گشتاور فوری موتورها قابل‌توجه است حتی اگر این خودرو یک سری ۷ بزرگ ۲۶۴۰ کیلوگرمی باشد.

آزمایش شتاب و سرعت بی ام و i7، صدای مصنوعی بجای غرش V8!

i7 xDrive60 به لطف دو موتور الکتریکی خود، ظرف تنها ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما این شتاب گیری سریع با غرش پیشرانهٔ V8 یا V12 همراه نخواهد بود زیرا صدایی که توسط i7 تولید می‌شود کاملاً مصنوعی بوده و با همکاری آهنگساز مشهور، هانس زیمر ساخته شده است. در این سری ۷، پیشرانهٔ درون‌سوز جای خود را به دو موتور الکتریکی داده است که مجموعاً ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۱۰۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند.

آزمایش شتاب و سرعت بی ام و i7، صدای مصنوعی بجای غرش V8!

اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند باید منتظر مدل i7 M70 باشند که تا اواخر امسال با بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه خواهد شد. به لطف موتورهای قوی‌تر، وعده داده شده است که این پرچم‌دار خانوادهٔ سری ۷ در کمتر از چهار ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. به‌طورکلی، آیندهٔ پرفورمنس الکتریکی ب‌ام‌و جذاب به نظر می‌رسد زیرا این شرکت در حال کار روی پروتوتایپ یک قوای محرکهٔ الکتریکی چهار موتوره است. گفته شده ب‌ام‌و هم‌اکنون تکنولوژی ساخت خودرویی الکتریکی با بیش از ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما مشخص نیست که چه زمانی از آن در یک مدل تولیدی استفاده خواهد شد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا