هاست پرسرعت
خودرو

معرفی هنسی ونوم F5 روولوشن، نسخه‌ای متمرکز بر پیست با داون‌فورس بیشتر

معرفی هنسی ونوم F5 روولوشن، نسخه‌ای متمرکز بر پیست با داون‌فورس بیشتر

هنسی نسخهٔ جدیدی از هایپرکار F5 را معرفی کرده که با افزایش داون‌فورس و تغییراتی در تعلیق برای استفاده در پیست در نظر گرفته شده است.

هنسی سومین عضو را به خانوادهٔ ونوم F5 اضافه کرده است. این خودرو که F5 روولوشن نام دارد، نسخه‌ای برای پیست به‌حساب می‌آید که هنسی آن را برای افزایش داون‌فورس و بهبود هندلینگ بازمهندسی کرده است. در سینهٔ این ماشین همان پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که مثل نسخه‌های دیگر در اینجا هم ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۶۱۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس تک کلاچه اتوماتیک متصل است اما این موتور حالا برای استفاده‌های پیست کالیبره شده است.

معرفی هنسی ونوم F5 روولوشن، نسخه‌ای متمرکز بر پیست با داون‌فورس بیشتر

علاوه بر این، F5 روولوشن با وزن زیر ۱۳۶۰ کیلوگرم، از دو برادر دیگر خود سبک‌تر است. تغییرات بیشتر اما در آئرودینامیک و سیستم تعلیق F5 اعمال شده است. بال بزرگ و قابل تنظیم عقب داون‌فورس را افزایش داده و به ۳۶۰ کیلوگرم در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت رسانده است که این رقم در سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۶۳۵ کیلوگرم می‌رسد. هنسی همچنین برای جلوگیری از جریان هوا در زیر خودرو، یک اسپلیتر فیبر کربنی بزرگ را در جلو نصب کرده است درحالی‌که دیفیوزر عقب هم هوا را هدایت می‌کند.

معرفی هنسی ونوم F5 روولوشن، نسخه‌ای متمرکز بر پیست با داون‌فورس بیشتر

باله‌های طرفین دماغه به افزایش چسبندگی در هنگام پیچیدن کمک می‌کنند و یک دریچهٔ روی سقف هم هوا را به پیشرانه می‌رساند. در همین حال، سیستم تعلیق دو جناقی خودرو هم تهاجمی‌تر از قبل تنظیم شده است. هنسی همچنین F5 روولوشن را به کمک‌فنرهای قابل تنظیم مجهز کرده است که امکان کالیبراسیون آن‌ها در کنار پیست با ابزارهای ساده وجود خواهد داشت. تکمیل‌کنندهٔ تغییرات بیرونی این ماشین هم تجهیز به رینگ‌های آلیاژی جدید و بزرگ‌تر است که سطح تماس بیشتری با زمین برقرار می‌کند و قابلیت پیچیدن و توقف خودرو را افزایش می‌دهد.

معرفی هنسی ونوم F5 روولوشن، نسخه‌ای متمرکز بر پیست با داون‌فورس بیشتر

F5 روولوشن با سیستم تله‌متری پیست ارائه می‌شود که اطلاعاتی مثل لپ تایم پیست، نیروی G در پیچ‌ها و… را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این نسخهٔ جدید هایپرکار هنسی چند روز دیگر در رویداد موتورکار میامی برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد. از F5 روولوشن تنها ۲۴ دستگاه تولید خواهد شد که قیمت هرکدام از ۲.۷ میلیون دلار آغاز می‌شود. به گفتهٔ هنسی، بخش عمده‌ای از این تعداد هم‌اکنون فروخته شده و تنها تعداد انگشت‌شماری باقیمانده است.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا