هاست پرسرعت
خودرو

آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مرحله دوم طرح خودروهای فرسوده

آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مرحله دوم طرح خودروهای فرسوده

بنا به گفته رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، پذیرفته‌شدگان مرحله دوم طرح جایگزینی خودروهای فرسوده می بایست بر اساس جدول زمان‌بندی در سامانه ثبت‌نام کنند.

به گزارش gsxr، وزارت صمت در طرح جدید فروش خودروها در سامانه یکپارچه، محدودیت‌هایی برای شرکت در طرح خودروی فرسوده در نظر گرفته است. محدودیت‌های ثبت‌نام در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در سامانه یکپارچه عبارتند از داشتن گواهینامه رانندگی دارای اعتبار، عدم خرید یا تحویل خودرو از خودروسازان داخلی در ۴۸ ماه گذشته، خودروی فرسوده باید مدل ۱۳۸۵ و یا قبل از آن باشد، پلاک و سند خودرو نیز به نام متقاضی ثبت‌نام باشد. در این طرح داشتن پلاک فعال جزو محدودیت‌ها نیست اما درصورت ثبت‌نام، متقاضی در محاسبه زمان تحویل خودروی خریداری‌شده باید به اولویت تخصیص‌یافته، مدت زمانی بالغ بر ۲ ماه را نیز به‌عنوان حداقل زمان فرآیند اسقاط در نظر بگیرد.

شرایط ثبت‌نام برای طرح اسقاط خودرو در سامانه یکپارچه به‌شرح زیر است:

  • داشتن گواهینامه دارای اعتبار
  • گذشت ۴۸ ماه از خرید آخرین خودرو از شرکت‌های خودروسازی
  • داشتن ۱۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی
  • خودروی فرسوده حداقل مدل ۱۳۸۵ یا به قبل باشد
  • پلاک و سند خودرو باید به نام متقاضی باشد وکالت‌نامه مورد قبول نیست
  • داشتن پلاک فعال محدودیت نیست
  • به فرایند ثبت‌نام خودروهای فرسوده ۲ ماه اضافه می‌شود یعنی اگر تحویل خودرو برای زمستان ۱۴۰۲ باشد علاوه بر آن ۲ ماه هم برای فرایند اسقاط باید زمان در نظر گرفت.

تقدسی مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت: در دومین عرضه خودرو‌های داخلی که برمبنای فرآیند نوبت دهی (لیست انتظار) است، در راستای اهداف جایگزینی خودرو فرسوده جهت کاهش مصرف سوخت وآلایندگی و نوسازی خودرو‌های در حال تردد، طرح خودرو فرسوده را هم در این دوره عرضه اضافه شده است.

آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مرحله دوم طرح خودروهای فرسوده

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: متقاضیان جهت شرکت در این طرح ضروری است که مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در حساب خود و بنام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همانند طرح‌ها دیگر مسدود و وکالتی کنند.

  • سامانه جامع وکالتی حساب بانک ملی ایران
  • سامانه جامع وکالتی حساب بانک تجارت
  • سامانه جامع وکالتی حساب بانک سپه
  • سامانه جامع وکالتی حساب بانک صادرات
  • سامانه جامع وکالتی حساب بانک ملت
  • سامانه جامع وکالتی حساب بانک پاسارگاد
  • سامانه جامع وکالتی حساب بانک رفاه
  • سامانه جامع وکالتی حساب بانک اقتصاد نوین
  • سامانه جامع وکالتی حساب بانک مهر ایران
  • سامانه جامع وکالتی حساب بانک قرض الحسنه رسالت
  • سامانه جامع وکالتی حساب بانک پارسیان
  • سامانه جامع وکالتی حساب بانک کشاورزی
  • سامانه جامع وکالتی حساب بانک آینده
  • سامانه جامع وکالتی حساب بانک ایران زمین
  • سامانه جامع وکالتی حساب بانک پست بانک

مهلت دو ماهه برندگان طرح جایگزینی خودرو فرسوده برای ثبت نام در سامانه نوسازی

سیدامیر احمدی، دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور خبر داد به برندگان طرح جایگزینی خودرو فرسوده، مهلت ۲ ماهه برای نام نویسی در سامانه نوسازی (nnhk.ir) داده شده است. بعد از تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو، از تاریخ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ سامانه ستاد حمل و نقل سوخت کشور مسدود شد و روند کار برندگان طرح جایگزینی خودرو با مشکلاتی مواجه شد.

وی افزود متاسفانه انتقال ستاد حمل و نقل سوخت از وزارت راه به وزارت صمت، در زمانی انجام شد که برندگانی در سامانه قدیم ثبت نام شده بودند و روند کار آن‌ها در مراحل اولیه یا پایانی انجام نشده بود؛ با توجه به اینکه حدود ۳ ماه سامانه ستاد حمل و نقل سوخت مسدود شده بود، در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ سامانه جدید زیر نظر وزارت صمت آغاز به کار کرد و برندگان طرح جایگزینی خودرو فرسوده به این سامانه هدایت شدند، اما روند کار به کندی انجام می‌شد.

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور گفت تا هفته گذشته ثبت نام اولیه این افراد انجام شد؛ در حال حاضر مالکان خودرو فرسوده که در طرح جایگزینی برنده شدند، پیامکی دریافت کردند که مهلت ۲ ماهه مجدد به آن‌ها داده شده تا روند کاری خود را انجام دهند. از سازمان گسترش درخواست است تا سامانه جدیدی که راه اندازی شده، قابلیت این را داشته باشد تا مالکانی که قصد شرکت در طرح فروش نقدی را دارند، بتوانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند؛ خودرو‌هایی که ستاره دار هستند یا با حروف بزرگ یا کوچک در برگ سبز ثبت شده است، حتی قابلیت ثبت ندارند و مالکین طرح جایگزینی نگران این موضوع هستند.

آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مرحله دوم طرح خودروهای فرسوده

آقای احمدی گفت مالکان خودرو که به تازگی به مراکز اسقاط مراجعه می‌کنند اطلاعات و مدارکشان در سامانه جدید نوسازی ثبت می‌شود و روند کارشان به راحتی انجام می‌شود. اما مالکانی که مدارکشان قبل از سال ۱۴۰۲ در سامانه ستاد حمل و نقل و سوخت ثبت شده متاسفانه اطلاعاتشان در این سامانه جدید وجود ندارد و مراکز اسقاط خودرو به دلیل نبود اطلاعات قادر به انجام روند کار این افراد نیستند. با توجه به پیامکی که خودروسازان برای این مالکان ارسال کردند و مهلت تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ برای آن‌ها در نظر گرفته شده دغدغه‌ای برای این مالکان ایجاد شده است. از مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت در خواست می‌شود هر چه سریع‌تر این مشکل برطرف شود تا این افراد بتوانند در مهلت قانونی از مزایای طرح جایگزینی خودرو بهره‌مند شوند ضمن اینکه برای رفع نگرانی این افراد در صورت امکان، مجددا پیامکی برای این مالکان ارسال شود.

آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مرحله دوم طرح خودروهای فرسوده

به گزارش gsxr و به نقل از فارس، مهران سالاریه با اشاره به اینکه در مرحله دوم طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سامانه یکپارچه خودرو ۱۹ هزار متقاضی تایید صلاحیت شده‌اند، اظهار داشت: براین این متقاضیان که محصولاتشان را از شرکت‌های سایپا، کرمان موتور، مدیران خودرو و فردا موتور انتخاب کرده‌اند، از سامانه‌هایی نوسازی ناوگان پیامک ارسال شده است.

وی افزود: براین اساس متقاضیان می‌توانند از یک ماه قبل از فصل تحویل خودروشان با مراجعه به سامانه نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نشانی NNHK.IR نسبت به ثبت نام و ایجاد صفحه شخصی به عنوان متقاضی اقدام و پس از انتخاب مرکز اسقاط نزدیک محل سکونت خود نسبت به تحویل خودرو فرسوده به مرکز اسقاط تعیین شده و طی مراحل مربوطه اقدام کنند تا به صورت سیستمی در فاز تحویل خودرو جایگزین قرار گیرند.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با بیان این که زمان ثبت نام از سوی سامانه ستاد نوسازی برای مقتاضیان پیامک می شود بیان داشت: تا پیش از سال پیامک امکان ثبت نام در سامانه ستاد برای این دسته از متقاضیان فراهم نیست.  وی افزود: در حال حاضر امکان ثبت نام متقاضیانی که خودرو جایگزین خود را در تابستان و پاییز ۱۴۰۲ دریافت می کنند در سایت ستاد فراهم است.  رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: پذیرفته شدگان مرحله دوم طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بر اساس جدول زمان‌بندی در سامانه ثبت‌نام کنند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۲۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا