هاست پرسرعت
خودرو

آغاز پیش‌فروش خودروهای وارداتی از هفته آینده + شرایط

آغاز پیش‌فروش خودروهای وارداتی از هفته آینده + شرایط

بنابر اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت نام خودروهای وارداتی از روز شنبه ششم اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد. برخلاف وعده دولتمردان جهت عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا، این خودروها در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و به‌صورت قرعه کشی میان متقاضیان توزیع خواهد شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، مقرر شده است تا خودروهای وارداتی از طریق قرعه کشی به متقاضیان تخصیص پیدا کند. سازمان بورس و اوراق بهادار به استناد قانون بورس کالا نمی‌تواند اجازه فروش کالایی را صادر کند که وجود خارجی ندارد! با توجه به اوضاع نابه‌سامان بازار خودروی کشور وزارت صمت تصمیم گرفته تا خودروهای وارداتی وعده داده شده را قبل از رسیدن به کشور بفروشد تا التهاب موجود را کاهش دهد؛ به همین جهت این رویداد در سامانه تخصیص خودرو و به‌صورت قرعه کشی برگزار خواهد شد.

واردات هیوندای النترا 2023

شرکت‌کنندگان در قرعه کشی باید شرایط عمومی برنامه‌های فعلی قرعه‌کشی را دارا باشند؛ از جمله اینکه گواهینامه داشته باشند، پلاک فعال نداشته باشند و طی ۴۸ ماه گذشته از هیچ شرکت خودرویی محصولی را خریداری نکرده باشند. لازم به ذکر است سند این خودروها به مدت یکسال در رهن بوده و امکان انتقال آن‌ها میسر نمی‌باشد.

برای شرکت در این شرایط فروش بایستی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود داشته باشید. هنوز جزئیاتی از مدل و برند خودروها اعلام نشده اما باید توجه داشت که تحویل این خودروها ۳ تا ۶ ماه طول کشیده و مبلغ نهایی خودرو در زمان تحویل مشخص خواهد شد.

تا به این لحظه نام محصولاتی از ۱۲ برند کیا، هیوندای، جیلی، داچیا، اشکودا، سئات، نیسان، بایک، چانگان، زوتی، دانگ‌فنگ و فیات در لیست احتمالی خودروهای وارداتی قرار گرفته است.

بنابر اظهارات سخنگوی وزارت صمت تعداد ۸۵ هزار دستگاه خودرو تا به امروز ثبت سفارش شده است. جزییات دقیق شرایط فروش این خودروها طی نشستی خبری از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام خواهد شد.

خرید خودروهایی که حتی بورس کالا نیز عرضه آن‌ها برعهده نگرفته بایستی با در نظر گرفتن شرایط ریسک انجام شود. پس از گذشت ۴ سال از بسته شدن واردات خودرو و بهم ریختن شرایط اقتصادی کشور، هنوز هم هموطنان زیادی در دادگاه‌ها پیگیر خودروی خود از شرکت‌های واردکننده و مونتاژ کننده هستند!

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۱۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا