هاست پرسرعت
خودرو

آفرود فوق‌العاده تویوتا لندکروزر سری ۲۰۰ در مسیرهای خشن مواب!

آفرود فوق‌العاده تویوتا لندکروزر سری ۲۰۰ در مسیرهای خشن مواب!

تویوتا لندکروزر سری ۲۰۰ یکی از شاخص‌ترین نسل‌های این شاسی‌بلند دوست‌داشتنی به شمار می‌رود و در کشور ما نیز به تعداد فراوانی موجود است. به تازگی ویدئویی از آفرود بسیار خوب این ژاپنی کاربلد در مسیرهای خشن مواب منتشر شده است که دیدن آن خالی از لطف نخواهد بود.

برای افرادی که ساکن آمریکای شمالی هستند داستان لندکروزر در سال ۲۰۲۱ و با معرفی نسل جدید آن برای بازارهای دیگر پایان یافت. تویوتا تصمیم گرفت لندکروزر سری ۳۰۰ را در آمریکا عرضه نکند هرچند قرار است در آینده نزدیک مدلی کوچک‌تر با همین نام در آمریکا ارائه شود. تا آن زمان می‌خواهیم نگاهی به توانایی‌های قابل‌توجه این شاسی‌بلند در عبور از مسیرهای سخت و خشن بیندازیم.

کانال یوتیوب متیو گییر ویدئوهای جذابی از هنرنمایی‌های لندکروزر را منتشر می‌کند و اخیراً نیز آفرود لندکروزر سری ۲۰۰ در مواب را به نمایش گذاشته است. همان‌طور که دیده می‌شود لندکروزر با زیرساخت قدرتمند خود و البته نشستن راننده‌ای ماهر پشت فرمان مشکلی در طی این مسیر ندارد. نکته مهمی که در این کلیپ‌ها وجود دارد به راهنمای مسیر مربوط می‌شود به گونه‌ای که او می‌تواند در بخش‌های خطرناک مسیر با راهنمایی راننده نقش حیاتی در عبور خودرو از روی صخره‌ها داشته باشد. با وجود چنین زوایای شکست شدیدی در مواب، کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند نتایج خسارت باری به همراه داشته باشد.

ما نمی‌دانیم که سال تولید این لندکروزر چیست اما نمای جلوی خودرو به تویوتا لندکروزر سری ۲۰۰ فیس لیفت مربوط است و بنابراین احتمالاً خودرو مدل سال ۲۰۱۳ یا بعد از آن خواهد بود. همچنین جزئیاتی از تغییرات احتمالی رخ داده روی این خودرو منتشر نشده است اما ارتفاع خودرو خیلی بیشتر از مدل استاندارد نیست هرچند لاستیک‌های آفرود و اسنورکل کاملاً به چشم می‌آیند. شایان ذکر است نسخه استاندارد لندکروزر سری ۲۰۰ از تجهیزاتی مانند صندلی‌های جلوی گرم شونده، سیستم اطلاعات سرگرمی دی‌وی‌دی و… سود برده است و گزینه‌ای ایده آل برای ماجراجویی در مسیرهای بکر و دست‌نخورده محسوب می‌شود. اگرچه نسل فعلی تویوتا لندکروزر در آمریکای شمالی عرضه نمی‌شود اما خریداران می‌توانند لکسوس LX را خریداری کنند که از پلتفرم مشترک با لندکروزر سود می‌برد و در واقع نسخه‌ای لوکس از این آفرودر ژاپنی است. البته انتظار می‌رود مدل جدیدی که با نام لندکروزر در آمریکا عرضه شود تفاوت‌های زیادی داشته باشد به گونه‌ای که این خودرو قرار است بر پایه لکسوس GX بنا شود، خودرویی که چندی پیش با بدنه‌ای عضلانی و جعبه‌ای و توانایی آفرود احساس‌برانگیز معرفی شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵۹۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا