آلپین سوپراسپرت هیبرید 1000 اسب بخار برای رقابت با فراری خواهد ساخت

آلپین سوپراسپرت هیبرید 1000 اسب بخار برای رقابت با فراری خواهد ساخت
آلپین در سال ۲۰۲۸ هایپرکار هیبریدی ۱۰۰۰ اسب بخاری با موتور V6 توربو و دو موتور الکتریکی معرفی میکند تا با فراری و لامبورگینی رقابت کند.
آلپین، برند اسپرت گروه رنو، پس از رونمایی از شاسیبلند A390، از پروژهای جاهطلبانه خبر داد. لوکا دی مئو، مدیرعامل رنو و فیلیپ کریف، مدیر آلپین، در گفتوگو با تاپ گیر تأیید کردند که این برند تا سال ۲۰۲۸ یک هایپرکار هیبریدی ۱۰۰۰ اسب بخاری عرضه خواهد کرد. این خودرو مشابه رویکرد لامبورگینی در تمراریو و روئلتو یا فراری در SF90، به یک پیشرانهٔ بنزینی توربوشارژ برای چرخهای عقب و دو موتور الکتریکی برای چرخهای جلو مجهز خواهد بود ولی بجای پیشرانههای V8 یا V12 از موتور V6 توربو استفاده میکند. کریف درباره اهداف این پروژه گفت:
این خودرو سه هدف دارد: ارتقای جایگاه آلپین، ایجاد آزمایشگاهی برای نوآوری که به کل گروه رنو گسترش مییابد و سودآوری مالی.
این هایپرکار بهعنوان پرچمدار برند، جایگاه آلپین را در بازار تقویت خواهد کرد.
هایپرکار آلپین توسط بخش موتوراسپرت آلپین هایپرتک توسعه مییابد که پس از توقف برنامه موتور فرمول یک رنو ایجاد شد و در مسابقات استقامت جهانی نیز فعال است. قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی این خودرو مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت ولی در طراحی شبیه کانسپت اخیر آلپنگلو نخواهد بود. نام این خودرو نیز هنوز اعلام نشده است. آلپین تا سال ۲۰۳۰ پنج مدل الکتریکی جدید معرفی خواهد کرد. در سال ۲۰۲۶، جایگزین تمام الکتریکی A110 رونمایی میشود. سپس، نام A310 برای یک خودروی اسپرت ۲+۲ الکتریکی با پلتفرم مشترک A110 احیا خواهد شد. آلپین همچنین شاسیبلندی بزرگتر از A390 برای ورود به بازار آمریکا توسعه میدهد. در حال حاضر، آلپین مدل A290 را نیز عرضه میکند که نسخه تقویتشده رنو ۵ است. آلپین با این هایپرکار نهتنها به دنبال رقابت با برندهای لوکسی مانند فراری و لامبورگینی است، بلکه قصد دارد فناوریهای پیشرفته خود را به سایر محصولات گروه رنو منتقل کند.