آمار فروش فراری در ۲۰۲۲؛ ثبت رکوردی تاریخی با فروش بیش از ۱۳ هزار خودرو

آمار فروش فراری در ۲۰۲۲؛ ثبت رکوردی تاریخی با فروش بیش از ۱۳ هزار خودرو

آمار فروش فراری در سال ۲۰۲۲ نشان می دهد ایتالیایی ها سالی رویایی را پشت سر گذاشته اند. فراری سال پیش بیش از ۱۳ هزار دستگاه خودرو را به فروش رسانده و رکورد تاریخی جدیدی را بر جای گذاشته است.

ایتالیایی‌ها در سال گذشته میلادی تعداد ۱۳,۲۲۱ دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده‌اند درحالی‌که آمار فروش فراری در سال ۲۰۲۱ برابر با ۱۱,۱۵۵ دستگاه بوده است. سود خالص شرکت موردبحث نیز به رکورد جدید ۱.۰۲۴ میلیارد دلار رسیده درحالی‌که این رقم در سال ۲۰۲۱ حدود ۹۰۹ میلیون دلار گزارش شده است. اروپا، خاورمیانه و آفریقا بزرگ‌ترین بازارهای فراری در سال ۲۰۲۲ محسوب شده و پذیرای ۵,۹۵۸ دستگاه از خودروهای شرکت بوده‌اند. فراری یک سال قبل از آن ۵,۴۹۲ دستگاه خودرو را در سه منطقه یاد شده فروخته بود. فروش فراری در آمریکا نیز رشد داشته و از ۲,۸۳۱ دستگاه سال ۲۰۲۱ به ۳,۴۴۷ دستگاه در سال ۲۰۲۲ رسیده است. چین، هنگ کنگ و تایوان نیز ۱,۵۵۲ دستگاه از خودروهای برند موردبحث را خریداری کرده‌اند درحالی‌که سال ۲۰۲۱ میزان فروش فراری در آن مناطق ۸۹۹ خودرو بوده است. نهایتاً به بازار آسیا-اقیانوسیه با فروش ۱۹۳۳ دستگاهی در سال ۲۰۲۱ می‌رسیم که آن‌هم رشد داشته و در سال ۲۰۲۲ پذیرای ۲,۲۶۴ دستگاه از محصولات مارانللو بوده است.

درآمد کل فراری در سال ۲۰۲۲ به رقم ۵.۵۶۳ میلیارد دلار می‌رسد که نسبت به سال ۲۰۲۱ رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد. فروش خودرو قطعات یدکی سهم ۴.۷۴۱ میلیارد دلاری از درآمد فراری دارد که به معنی رشد ۲۲ درصدی خواهد بود. قراردادهای مربوط به برندینگ و اسپانسری اسب رقصان مارانللو نیز دومین بخش بزرگ درآمدی فراری را با رقم ۵۲۳ میلیون دلار تشکیل می‌دهد. ایتالیایی‌ها تخمین می‌زنند در سال ۲۰۲۳ شاید وضعیت بهتری هم داشته باشد. فراری انتظار دارد به درآمد حدود ۶.۲۲۴ میلیارد دلار برسد که شامل درآمد بخش مسابقات و فعالیت‌های لایف استایل نیز خواهد بود. این کمپانی به دنبال افزایش قیمت‌هاست تا اثرات افزایش تورم را خنثی را کند. همچنین باید گفت تحویل اولین نمونه‌های شاسی‌بلند پورسانگوئه از سال جاری میلادی شروع خواهد شد و آن را می‌توان اولین محصول چهار درب با تیراژ بالاتر دانست.

در دل فراری پورسانگوئه پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری با قدرت ۷۱۵ اسب بخار و گشتاور ۷۱۶ نیوتون متر قرار دارد. تنها گیربکس در دسترس از نوع ۸ سرعته دوکلاچه بوده و مشتریان به حدی از آن استقبال کرده‌اند که قبلاً لیست انتظار دوساله برای شاسی‌بلند فراری تشکیل شده است. تصاویر جاسوسی جدیدی نیز از کوپه ۱۲ سیلندر و پیشرانه جلوی فراری منتشر شده و ظاهراً این خودرو جانشین ۸۱۲ خواهد بود و فعلاً با بدنه فراری روما تست می‌شود. احتمال معرفی محصول جدید فراری در اواخر سال جاری یا اوایل سال ۲۰۲۴ وجود دارد.

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل