هاست پرسرعت
خودرو

آمار فروش پورشه در سال ۲۰۲۲ منتشر شد؛ تایکان پرفروش‌تر از پانامرا!

آمار فروش پورشه در سال ۲۰۲۲ منتشر شد؛ تایکان پرفروش‌تر از پانامرا!

پورشه آمار فروش محصولات خود در سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد و بازهم شاهد عملکرد خوبی از این برند دوست داشتنی آلمانی هستیم. ژرمن ها در سال قبل ۳۰۹,۸۸۴ دستگاه خودرو را به فروش رسانده اند.

اگرچه پورشه در سال ۲۰۲۲ رکورد فروش جدیدی بر جای نگذاشته اما بازهم آمار رضایت بخشی داشته است. در واقع فروش کلی این برند در سال قبل رشد ۳ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۱ نشان می دهد و بازهم شاسی بلندهای پورشه محبوب ترین محصولاتش بوده اند. کاین پرفروش ترین خودروی ۲۰۲۲ پورشه با فروش کل ۹۵,۶۰۴ دستگاه بوده و پس از آن ماکان با فروش ۸۶,۷۲۴ دستگاه قرار دارد.

سومین جایگاه نیز به پورشه ۹۱۱ با فروش ۴۰,۴۱۱ دستگاه می رسد. در رده های بعدی هم تایکان و پانامرا قرار دارند که به ترتیب به خانه ۳۴,۸۰۱ و ۳۴,۱۴۲ نفر راه یافته اند. باید خاطرنشان ساخت تایکان برای دومین سال متوالی پرفروش تر از پانامرا ظاهر می شود هرچند فروش این خودروی برقی افت ۱۶ درصدی را نشان می دهد. یکی از مدیران ارشد فروش و بازاریابی پورشه می گوید:

نتایج سال ۲۰۲۲ ما از نظر فروش مثبت بوده است. پورشه موقعیت مناسبی در بازار دارد

همانطور که گفتیم تایکان افت فروش ۱۶ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۱ تجربه کرده و پورشه می گوید دلیل این کار نیز مشکلات زنجیره تامین بوده است. از طرف دیگر اما ۹۱۱ رشد فروش ۵ درصدی داشته و پانامرا نیز با رشد فروش ۱۳ درصدی سال قبل را به پایان رسانده است. کشور چین همچنان بزرگترین بازار پورشه در سال ۲۰۲۲ بوده و ۹۳,۲۸۶ دستگاه از محصولات این برند راهی خانه چینی ها شده اند. آمریکای شمالی نیز با فروش ۷۹,۲۶۰ دستگاه دومین بازار بزرگ محصولات پورشه به شمار می رود و اروپا علیرغم رشد فروش ۷ درصدی همچنان سومین بازار بزرگ پورشه است و این برند در اروپا فروش ۶۲,۶۸۵ دستگاهی را برای سال پیش گزارش کرده است. این برند در وطن خود آلمان فروش ۲۹,۵۱۲ دستگاه را برای سال ۲۰۲۲ ثبت می کند. پورشه هم اکنون در حال کار روی برخی محصولات جدید و به روز شده است که از جمله آنها می توان به نسخه ارتقا یافته ۹۱۱ و همچنین کاین اشاره کرد. در آینده نزدیک نسخه برقی باکستر نیز معرفی خواهد شد هرچند این خودرو تا اواسط دهه جاری میلادی پدیدار نخواهد شد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا