هاست پرسرعت
خودرو

آیا خریداران خودرو به ملیت خودروسازان اهمیت می‌دهند؟

آیا خریداران خودرو به ملیت خودروسازان اهمیت می‌دهند؟

همه‌روزه در gsxr شاهد مباحث داغ و جنجالی کاربران عزیز درباره ملیت خودروسازان و برندهای گوناگون هستیم، چیزی که باعث جذابیت بخش نظرات می‌شود و البته انتقاداتی را نیز در پی دارد؛ اما آیا به نظر شما خریداران خودرو به کشور تولید کننده خودروها اهمیت می‌دهند؟ اصلاً خریداران باید به ریشه کشوری که آن خودرو را می‌سازد اهمیت بدهند؟

مجله اتوکار اخیراً به هجوم برندهای چینی به بازارهای جهانی و تأثیر آن‌ها روی محیط‌زیست پرداخته است و ما نیز می‌خواهیم آن را خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم. آیا شما قبل از خرید خودرو به اینکه در کجا تولید شده است و ملیت خودروسازان اهمیتی می‌دهید؟ این سؤال ساده‌ای بود که ما اخیراً در شبکه‌های اجتماعی مطرح کردیم و انتظار پاسخ‌های گوناگونی را از خریداران خودروهای برقی داشتیم اما از بین ۱۰۰ فردی که به این سؤال پاسخ دادند تنها چند نفر آن‌ها اظهار داشتند ملیت سازنده خودروی برقی برایشان اهمیت دارد و روی تصمیم خرید آن‌ها اثر می‌گذارد.

سورپرایز کننده است؟ ما که این‌طور فکر می‌کنیم. این موضوع نشان داد بجای الزامات زیست‌محیطی، این مزیت‌های اقتصادی خودروهای برقی است که به اکثر خریداران انگیزه می‌دهد. البته هدف از طرح این سؤال پرداختن به هجوم خودروسازان برقی از کشور چین است که باعث شده برندی همچون ام جی خوش بدرخشد و حتی بی وای دی به بزرگ‌ترین فروشنده خودروهای بدون آلایندگی تبدیل شود. البته نباید صادرات برندهای غربی از چین به دیگر کشورها را نیز فراموش کرد. شرکت ها و خودروهایی همچون بی ام و iX3، داچیا اسپرینگ، پولستار ۲ و تسلا مدل ۳ از چین نیز راهی دیگر کشورها می‌شوند. در حقیقت هر روز بر تعداد برندهای اروپایی و آمریکایی که خط تولید خود را در چین و دیگر کشورهایی با هزینه‌های پایین‌تر راه‌اندازی می‌کنند افزوده می‌شود. این برندها به دنبال پایین نگه داشتن هزینه‌ها، تثبیت قیمت‌های رقابتی و نهایتاً افزایش حاشیه سود خود هستند.

پس وقتی‌که ما چندین دهه است از سراسر دنیا خودرو خریداری می‌کنیم، پرداختن به ملیت خودروساز چه اهمیتی دارد؟ به‌طور ساده باید گفت در سال‌های اخیر خریداران اطلاعات بیشتری دریافت کرده‌اند و وضعیت اضطراری آب‌وهوا نیز موضوعی واقعی بوده و فعالان اجتماعی نیز آگاه‌تر از هر زمان دیگری هستند. به همین خاطر همه‌چیز از فرایند ساخت با انرژی به دست آمده از زغال‌سنگ گرفته تا هزینه حمل خودروها به سراسر دنیا و همچنین نگرانی‌هایی درباره نقض حقوق بشر مدنظر قرار می‌گیرد. خودروسازان می‌توانند از منابع انرژی متفاوتی استفاده کنند اما اکثر دانشمندان می‌گویند تولید آلومینیوم، آهن و فولاد در چین ۲.۵ برابر آلاینده‌تر از تولید معادل در اروپاست و نقل‌وانتقال دریایی نیز ۶ برابر آلودگی بیشتری نسبت به حمل‌ونقل ریلی ایجاد می‌کند. البته متر و معیاری هم برای نقض احتمالی حقوق بشر وجود ندارد. همه این موارد وقتی یک خودروی ساخت چین خریداری شود در نظر گرفته خواهد شد.

البته چین تنها کشوری نیست که خودروهایی ساخته شده با انرژی نسبتاً آلاینده را صادر می‌کند و این موضوع درباره نیروی انسانی نیز صدق می‌کند اما به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا و با چندین سال تجربه در تولید خودروهای برقی و همچنین دارا بودن بخش اعظمی از مواد خام کلیدی در تولید چنین محصولاتی به عنوان نقطه ثقل آینده صنعت خودرو به شمار می‌رود. در واقع همه ما کم‌وبیش تحت تأثیر صنعت خودروی چین قرار داریم؛ اما بهترین واکنش و پاسخ چیست؟ اگر مردم اهمیت بدهند، تأثیر خودروها روی کل زندگی ما نیازمند توجه بیشتری خواهد بود. تولید محلی نیز حتی اگر منجر به تنش‌های تجاری و سیاسی شود می‌بایست بهبود یابد. شاید جنگ تجاری شدت گیرد اما احتمالاً سیاره زمین بیشترین نفع را خواهد برد. نظر شما دراین‌باره چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا