هاست پرسرعت
بازی

آیا Ragnarok می‌تواند خاطرات God of War 3 را تکرار کند؟

آیا Ragnarok می‌تواند خاطرات God of War 3 را تکرار کند؟

God of War Ragnarok به عنوان آخرین بازی از اساطیر نورس، می‌تواند میزبان اتفاقاتی باشد که پیش‌تر مشابه‌ آن‌ها را در بازی God of War 3 دیده بودیم.

بازی God of War Ragnarok از آن دسته عناوینی است که حتی بدون در نظر گرفتن ماهیت‌ آن‌، همچنان به شدت مورد انتظار تلقی می‌شود. بالاخره با یک بازی جدید از مجموعه‌ی God of War طرف هستیم و طبیعی است که قشر عظیمی از گیمرها برای این اتفاق هیجان‌زده باشند. علاوه بر این، دنباله‌ای برای بازی تحسین شده‌ی God of War 2018 بودن نیز یکی دیگر از دلایلی است که بسیاری از هم‌اکنون Ragnarok را به عنوان یکی از کاندیدهای بهترین بازی سال می‌پندارند. به هر حال ما خودمان را آماده کرده‌ایم و منتظریم که Ragnarok فرا برسد و به حماسه‌ی نورس در این مجموعه پایان دهد.

با توجه به موفقیت شگرف نسخه‌ی 2018 این مجموعه، کسی از معرفی بازی God of War Ragnarok غافلگیر نشد و همگان بر این باور بودند که سرانجام دو نسخه‌ی جدید برای سافت‌ریبوت God of War عرضه خواهد شد تا شاهد یک سه‌گانه‌ی دیگر برای آن باشیم. اما در عوض، تبدیل شدن این سه‌گانه‌ی فرضی به یک دو گانه بود که بیش از سایر موارد ما را غافلگیر کرد. مجموعه‌ی God of War داستان شش بازی ابتدایی خود را در یونان روایت می‌کند (هفت بازی، اگر عنوان موبایلی God of War: Betrayal را حساب کنید) و حالا اساطیر نورس تنها میزبان دو اثر خواهد بود که خود بیش از آنچه فکر می‌کنید Ragnarok را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آیا Ragnarok می‌تواند خاطرات God of War 3 را تکرار کند؟

ما هم مثل بسیاری از افراد از زمان معرفی بازی God of War Ragnarok تاکنون سوالات بی‌شماری درباره‌ی آن داشته‌ایم. با توجه به این واقعیت که کریتوس (و احتمالاً آتریوس) اسکاندیناوی را در پایان Ragnarok ترک می‌کند، سوالات جالب زیادی برای مطرح شدن وجود دارد. برای شروع، مدت زمان بازی چقدر خواهد بود؟ سناریوهای زیادی برای پایان، سؤالات زیادی برای پاسخ و تعداد زیادی از والکری‌ها و غول‌های یوتنهایمی برای سلاخی کردن وجود خواهد داشت و بسیاری از رویدادهای کلیدی اساطیر نورس نیز باید به تصویر کشیده شوند. در واقع، خلاصه کردن تمامی موارد ذکر شده در یک بازی قطعاً برای استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica Studio) آسان نخواهد بود.

خوشبختانه، این استودیو مجبور نیست از استودیوی دیگری الهام بگیرد. در واقع، مجموعه‌ی God of War در گذشته در شرایط مشابهی قرار داشت و با God of War 3 که در سال 2010 عرضه شد، نشان داد که به خوبی راه و رسم پایان دادن به یک حماسه را می‌داند. آخرین بازی اساطیر یونان از این مجموعه یک نمونه‌ی عالی برای الگوبرداری است و Ragnarok خوشبخت خواهد بود که سازندگانش این تجربه را دارند. اگرچه بحث ما تنها در مورد مکانیک‌ها یا طراحی گیم‌پلی و یا حتی محتوای داستانی نیست. ما در این مقاله به دو موضوع می‌پردازیم؛ عظمت مقیاس و مدت زمان بازی.

از لحظۀ شروع این مجموعه در سال 2005 تا به امروز، God of War مجموعه‌ای قلمداد می‌شود که همواره به افزایش پله به پله‌ی محتوای خود افتخار کرده است. بازی اصلی این مجموعه در پلی استیشن 2 از نظر طول مدت تجربه‌ی بازی به هیچ وجه اثر کوتاهی نبود، اما وقتی به این موضوع نگاه می‌کنید که چگونه در God of War 2 و به خصوص در God of War 3 این مدت بیشتر و بیشتر شد، به این نتیجه خواهید رسید که بازی اول به نسبت کوتاه بوده است.

این فرآیند با توجه به محتوای داستانی بازی تغییر پیدا می‌کرد و برای نقطه‌ای که در آن به پایان می‌رسید، کاملاً منطقی بود. بازی God of War 3 با ارتش تایتان‌ها شروع می‌شود، با جنگیدن حماسی کریتوس ادامه می‌یابد و با نابودی کامل و مطلق دنیای یونانی که در بیماری‌ها، سیل‌ها و ارواح‌ غرق شده است، به پایان می‌رسد.

تبلیغات
آیا Ragnarok می‌تواند خاطرات God of War 3 را تکرار کند؟

بدیهی است که با شروع God of War Ragnarok، کریتوس از دیدگاه شخصیتی در جایگاه بسیار متفاوتی با جایی که در God of War 3 بود قرار می‌گیرد. او پیش‌تر تنها به انتقام فکر می‌کرد، اما اکنون تمایلی به درگیر شدن در مسائل اینچنینی ندارد؛ او فقط می‌خواهد از پسرش محافظت کند و آرامش را به زندگی‌اش برگرداند، البته این اتفاق قطعاً رخ نخواهد داد. ناگفته نماند که وی حتی زمانی که مجبور به درگیر شدن در مسائل دیگر می‌شود، تمام تلاش خود را می‌کند تا خشم خود را مهار کند و کورکورانه هر چیزی و هر کسی که سر راهش قرار می‌گیرد را نابود نکند. خوب یا بد، او سعی می‌کند تا به آتریوس بیاموزد که باید بهتر از او باشد.

این بدان معناست که به احتمال زیاد در Ragnarok شاهد آن کریتوسی نخواهیم بود که در God of War 3 دیدیم، اما ممکن است شرایط تغییر کرده و او خود را در درگیری‌هایی ببیند که قصد شرکت در آن‌ها را نداشته است. وقتی افرادی مانند اودین، ثور و پیروان آن‌ها برای از بین بردن کریتوس پیش‌قدم می‌شوند، کریتوس نیز باید بجنگد و سعی کند که آن‌ها را شکست دهد. زمانی که او در حال مبارزه با موجودات ماورایی با قدرت‌های غیرقابل تصور است، God of War Ragnarok باید صحنه‌هایی را به تصویر بکشد که پیش‌تر مشابه آن‌ها را در God of War 3 دیده بودیم.

اگرچه، زمانی که کریتوس و آتریوس به ناچار در حال مبارزه با سیلی عظیم از دشمنان ماورایی هستند، سرعت گیم‌پلی بازی نیز باید افزایش یابد و سانتا مونیکا باید چاره‌ای برای این بخش در نظر بگیرد. فرض ما (و امید ما) این است که God of War Ragnarok پر از لحظات نفس‌گیر و باس‌فایت‌هایی خواهد بود که این مجموعه همیشه به آن‌ها شهرت داشته است، زیرا کریتوس و آتریوس از یک مبارزه به مبارزه‌ای دیگر هدایت خواهند شد و سراسر ماجراجویی آن‌ها در این بازی پر از چالش خواهد بود.

همچنین، دیگر فرض ما این است که این دو تمامی مانع‌ها را یکی از پس از دیگری از بین می‌برند تا در پایان راه خود، با اودین مواجه شوند. God of War 3 از این نظر تفاوت چندانی با این فرضیه نداشت و در بعضی مواقع، تقریباً شبیه یک بازی باس راش به نظر می‌رسید، جایی که کریتوس دائماً در حال سلاخی کردن خدایان و باس‌های مختلف دیده می‌شد و در این هنگام بهره‌گیری از سرعت بیشتر در گیم‌پلی حیاتی به نظر می‌رسد.

آیا Ragnarok می‌تواند خاطرات God of War 3 را تکرار کند؟

در نهایت، متعادل کردن همه‌ی محتویات داستانی و روایی بازی با نبردهای بی‌امان و باس‌فایت‌ها می‌تواند در God of War Ragnarok پیچیده باشد. علاوه بر این، اگر بازی تصمیم بگیرد که مسئولیت زمینه‌سازی برای ساخت نسخه‌های بعدی این مجموعه را گردن بگیرد، این مسیر بیش از پیش برای استودیوی سانتا مونیکا سخت‌تر خواهد شد.

منبع: Gamingbolt


بازی God of War Ragnarok در تاریخ 18 آبان (9 نوامبر) سال جاری برای پلی استیشن 4 و 5 عرضه خواهد شد.

DARKSIRENM.MT❤GOD OF WAR❤o0ashil0oTlou part 2 game of the centuryvahid gamerJavad.Starآگان تارگارین(در حال رقص با اژدهایان)Invisible bearded userLonesome guyامیر حسینMax22...Eternal...Mohsenj74Old blacksmithیوهانmeysambPc and ps5Emad-MartianKurosmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا