هاست پرسرعت
خودرو

ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس 2024، از مرسدس GLA تا لکسوس NX

ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس 2024، از مرسدس GLA تا لکسوس NX

برخی از شاسی‌بلندهای لوکس و محبوب بازار به‌طور شگفت‌انگیزی ارزن هستند درحالی‌که هنوز هم راحت، کیفیت و امکانات مناسبی را ارائه می‌کنند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

وقتی حرف از خودروهای لوکس می‌شود، معمولاً قیمت بالایی در ذهن نقش می‌بندد که شاید در دسترس خیلی‌ها نباشد اما در بازار هم‌اکنون شاسی‌بلندهای لوکس وجود دارد که چندان گران نیستند و امکان رانندگی با شاسی‌بلندی که نشان لوکس بر پیشانی دارد را برای بخش عمده‌ای از جامه فراهم می‌کنند. این کرس‌اوورها برای جابجایی افراد با راحتی مناسب و هزینه‌ای پایین ساخته شده‌اند. این‌ها ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس بازار در سال ۲۰۲۴ هستند.

همچنین بخوانید: بهترین خودروهای اسپرت و ارزان‌قیمت سال ۲۰۲۴

۱۰-ولوو XC40

قیمت: ۴۱,۷۹۵ دلار

فروش سال گذشته: ۲۸,۱۴۳ دستگاه

ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس 2024، از مرسدس GLA تا لکسوس NX

خانوادهٔ شاسی‌بلندهای تحسین‌برانگیز ولوو با XC40 آغاز می‌شود. این ماشین تفسیری کوچک‌تر و ارزان‌تر از همان ظاهر و احساس محصولات اصلی این برند سوئدی را ارائه می‌کند. XC40 در داخل و خارج رویکردی مینیمالیستی را به تصویر می‌کشد و راحتی و جذابیت بالایی دارد. البته ارزان‌ترین شاسی‌بلند ولوو نقاط ضعفی هم دارد. کابین خودرو در سرعت‌های بالا تا حدودی پرسروصدا است و برخی متریال ارزان‌تر از چیزی که باید به نظر می‌رسند ولی بااین‌وجود، XC40 هنوز هم انتخاب مناسبی خواهد بود.

۹-ب‌ام‌و X1

قیمت: ۴۱,۴۹۵ دلار

فروش سال گذشته: ۲۱,۰۴۳ دستگاه

ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس 2024، از مرسدس GLA تا لکسوس NX

X1 ظاهری بهتر از بسیاری از خودروهای اسپرت ب‌ام‌و دارد و به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر از آن‌ها است. این خودرو در دو نسخه شامل xDrive28i و M35i به بازار عرضه می‌شود که برای اکثر خریداران مدل پایه انتخاب بهتری خواهد بود زیرا قدرت بیشتر M35i تحت‌الشعاع قیمت ۵۰ هزار دلاری و سیستم تعلیق خشک آن قرار گرفته است. xDrive28i اما پیشرانه‌ای نرم دارد درحالی‌که کابین و راحتی آن جزء بهترین‌های این کلاس به‌حساب می‌آید.

۸-مرسدس بنز GLB

قیمت: ۴۰,۹۵۰ دلار

فروش سال گذشته: ۱۳,۰۲۴ دستگاه

ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس 2024، از مرسدس GLA تا لکسوس NX

مرسدس GLB به‌تازگی مورد به‌روزرسانی قرار گرفته و از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم و پیشرانه‌های هیبریدی خفیف برخوردار شده است. هرچند این ماشین رانندگی‌ای به‌ خوبی X1 ندارد، فاقد ظاهری به زیبایی XC40 است و تنها با سفارش چند آپشن می‌تواند بسیار گران‌تر از هردوی این خودروها شود اما GLB از کابین چشمگیری بهره می‌برد و صندلی‌های ردیف سوم کوچکی هم برای آن قابل سفارش است هرچند که بهتر است این صندلی‌ها سفارش داده نشوند. GLB ظاهر بدی ندارد اما کابین پلاستیکی و پرسروصدا، آن را به شاسی‌بلند لوکس ضعیفی در قیاس با رقبا تبدیل کرده است.

۷-لکسوس NX

قیمت: ۴۰,۶۰۵ دلار

فروش سال گذشته: ۷۴,۵۲۶ دستگاه

ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس 2024، از مرسدس GLA تا لکسوس NX

NX با سواری نرم، راحتی فوق‌العاده، ایمنی چشمگیر و مصرف سوخت پایین، یک بچه لکسوس عالی به‌حساب می‌آید اما کابین ساده و تجربهٔ رانندگی ضعیف با ظاهر تیز و شارپ NX هماهنگ نیست. نسخهٔ پایهٔ این شاسی‌بلند ژاپنی که NX250 نام دارد، با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۲۰۳ اسب بخار قدرت ارائه می‌شود که مصرف سوخت بسیار مناسبی دارد. همچنین لوگوی لکسوس هم نشان‌دهندهٔ قابلیت اطمینان و حفظ ارزش در طولانی‌مدت است.

۶-لینکلن کُرسیر

قیمت: ۴۰,۲۲۵ دلار

فروش سال گذشته: ۲۴,۳۸۴ دستگاه

ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس 2024، از مرسدس GLA تا لکسوس NX

کرسیر راحتی را به روش آمریکایی ارائه می‌کند و سواری و صندلی‌های لوکسی را ارائه می‌دهد. کابین لوکس و برخورداری از یکی از بهترین سیستم‌های نیمه خودران در یک کراس‌اوور کوچک آن‌هم با قیمتی مشابه دیگر کراس‌اوورهای لوکس کوچک، پکیج کلی قانع‌کننده‌ای را فراهم کرده است. کیفیت متریال نه‌چندان چشمگیر، مشکلات سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صندلی‌های عقب تنگ هم از نقاط ضعف اصلی کرسیر هستند.

۵-کادیلاک XT4

قیمت: ۳۹,۰۹۰ دلار

فروش سال گذشته: ۲۲,۷۰۷ دستگاه

ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس 2024، از مرسدس GLA تا لکسوس NX

کوچک‌ترین کراس‌اوور کادیلاک یکی از پرفروش‌ترین خودروهای کلاس خود است. این خودرو همچنین به‌تازگی فیس‌لیفتی را تجربه کرده و در داخل از نمایشگرهای خمیدهٔ مشابه کراس‌اوور الکتریکی لیریک بهره‌مند شده که فضای کابین چشمگیری را برای یک کراس‌اوور کوچک با قیمت زیر ۴۰ هزار دلار فراهم کرده است. علاوه بر این، کیفیت متریال داخلی XT4 هم بالاتر از این کلاس احساس می‌شود. این خودرو با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه می‌شود که ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور آن ارقام متوسطی برای این کلاس محسوب می‌شوند.

۴-مرسدس بنز GLA

قیمت: ۳۸,۶۵۰ دلار

فروش سال گذشته: ۱۴,۰۸۶ دستگاه

ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس 2024، از مرسدس GLA تا لکسوس NX

GLA در نسخهٔ پایه از بسیاری رقبای اصلی خود ارزان‌تر است و این موضوع روی کاغذ یک مزیت به‌حساب می‌آید اما در واقعیت، این کراس‌اوور آلمانی اصلاً در حد رقبا نیست. در GLA فضای کابین، جذابیت رانندگی و راحتی کمتر از دیگر کراس‌اوورهای لوکس پایه است. البته برای مدل ۲۰۲۴ مرسدس این ماشین را با به‌روزرسانی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، پیشرانه و تجهیزات استاندارد به بازار فرستاده اما هیچ‌کدام از این تغییرات نمی‌تواند مشکلات اصلی GLA را برطرف کند. بااین‌حال، حداقل پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر آن با ۲۲۱ اسب بخار قدرت، نیروی مناسبی را ارائه می‌کند.

۳-آئودی Q3

قیمت: ۳۸,۵۹۵ دلار

فروش سال گذشته: ۲۰,۴۴۰ دستگاه

ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس 2024، از مرسدس GLA تا لکسوس NX

متأسفانه آئودی Q3 از آن خودروهایی است که فقط نام لوکس را یدک می‌کشد. البته نمای بیرونی کراس‌اوور کوچک آئودی چشمگیر به نظر می‌رسد اما همه‌چیز زیر این پوسته پایین‌تر از حد متوسط است. کیفیت متریال جالب نیست، سیستم تعلیق بسیار تکان دارد و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۸.۶ ثانیه‌ای آن چندان سریع نخواهد بود هرچند که فضای پای عقب واقعاً خوب است. برای داشتن تجربهٔ یک آئودی واقعی در Q3 باید سراغ نسخه‌های بالاتر بروید؛ بنابراین، Q3 در بین ارزان‌ترین کراس‌اوورهای لوکس بازار گزینه‌ای کاملاً متوسط به‌حساب می‌آید.

۲-بیوک انویژن

قیمت: ۳۷,۲۹۵ دلار

فروش سال گذشته: ۴۴,۲۸۱ دستگاه

ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس 2024، از مرسدس GLA تا لکسوس NX

هرچند انویژن کراس‌اوور پیشتاز کلاس خود نبود اما به‌روزرسانی این کراس‌اوور برای مدل ۲۰۲۴ با ظاهر و تکنولوژی‌های جدید می‌تواند به بهبود موقعیت آن کمک کند. یکی از مهم‌ترین خبرها در مورد انویژن مدل ۲۰۲۴ امکان سفارش سیستم سوپر کروز است که آن را به یکی از ارزان‌ترین خودروهای بازار با تکنولوژی رانندگی نیمه خودران تبدیل می‌کند. انویژن فقط با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه می‌شود که ۲۲۸ اسب بخار قدرت دارد.

۱-لکسوس UX

قیمت: ۳۶,۶۹۰ دلار

فروش سال گذشته: ۱۱,۸۴۶ دستگاه

ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس 2024، از مرسدس GLA تا لکسوس NX

UX که نقطهٔ ورود به خانوادهٔ لکسوس در بازار آمریکا محسوب می‌شود، پایین‌تر از برادر بزرگ‌تر و قوی‌تر خود یعنی NX قرار می‌گیرد. اختلاف قیمت ۴ هزار دلاری بین این دو مدل قابل‌توجه است اما در فضای داخلی هم تفاوت‌هایی وجود دارد. این کراس‌اوور کوچک ژاپنی در نسخهٔ پایه با نام UX250h با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری هیبریدی عرضه می‌شود که هرچند قدرت ۱۸۱ اسب بخاری آن چشمگیر به نظر نمی‌رسد اما مصرف سوختی بسیار عالی دارد. علاوه بر این، کابین UX از بسیار بهتر از همتایان آن است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا