هاست پرسرعت
فناوری

استخراج بیت‌کوین با سوخت فسیلی در نیویورک ممنوع می‌شود

استخراج بیت‌کوین با سوخت فسیلی در نیویورک ممنوع می‌شود

مجلس سنای این ایالت در واکنش به نگرانی‌های محیط زیستی مربوط به این فناوری، با رای ۳۶ به ۲۷، به همه استخراج‌کنندگان رمز ارز که از منابع انرژی کربن پایه بهره می‌برند دو سال مهلت قانونی داده است.

به گزارش gsxr و به نقل از ایندیپندنت، استخراج بیت‌کوین برای انجام محاسبات پیچیده «اثبات کار» به منظور تولید واحدهای این رمز ارز نیاز به مقدار زیادی برق دارد.

بر اساس برخی برآوردها، استخراج بیت‌کوین سالانه حدود ۱۲۰ تراوات ‌ساعت برق مصرف می‌کند که حدودا برابر کل مصرف برق کشور آرژانتین است.

قانونگذاران نیویورک همچنین «بررسی جامع و کلی اثرهای زیست‌محیطی» همه عملیات‌ استخراج رمزارزی که با الگوریتم اثبات کار در این ایالت انجام می‌شود را خواستار شدند.

در متن این لایحه آمده است: «برخی شرکت‌های استخراج‌ رمزارز، نیروگا‌ه‌های سوخت فسیلی از دور خارج‌ شده را خریده‌اند و عملیات خود را با سرعتی بسیار بیشتر از سرعت پیشین این نیروگاه‌ها آغاز کرده‌اند.»

«باید مشخص کنیم آیا رشد شرکت‌های استخراج رمزارز که هویتشان با اثبات کار احراز می‌شود و خودشان تاسیسات تولید برق جداگانه دارند و با سوخت فسیلی انرژی تولید می‌کنند، با اهداف قانونی ما در زمینه تولید گازهای گلخانه‌ای سازگار است یا نه.»

این لایحه باید به امضای کتی هوکول، فرماندار نیویورک برسد تا به قانون تبدیل شود. نیویورک‌تایمز همین هفته گزارش داده بود که فرماندار هوکول یکی از چند قانونگذار ایالات متحده است که از شرکت‌های رمز ارز کمک مالی دریافت کرده است.

در پی سرکوب شدیدی که چین در این حوزه انجام داد، ایالات متحده با پشت سر گذاشتن این کشور در سال ۲۰۲۱ در حال حاضر پیشتاز استخراج بیت‌کوین در جهان است.

طبق آخرین آمار مرکز تامین مالی جایگزین آکسفورد (سی‌سی‌ای‌اف) ۳۷.۸۴ درصد کل استخراج بیت‌کوین در ایالات متحده انجام می‌شود و سیطره این کشور همچنان رو به افزایش است.

در آخرین گزارش سی‌سی‌ای‌اف آمده است «به دنبال پیامدهای ممنوعیت‌هایی که دولت چین اعمال کرد، چشم‌انداز جغرافیایی استخراج رمز‌ارز دوباره تغییر فراوانی کرد و اکنون ایالات متحده با فاصله زیادی موقعیت مسلط خود را تحکیم می‌کند و ظرفیت سایر کشورها رشد آرامی دارد.»

نزدیک به ۱۰ درصد کل تاسیسات استخراج بیت‌کوین در ایالت نیویورک قرار دارد و این ایالت بعد از جورجیا، تگزاس و کنتاکی ازلحاظ توان رایانشی مورد استفاده برای استخراج، مقام چهارم را دارد.

این لایحه اکثریت جایگاه‌های استخراج رمز‌ارز در ایالت نیویورک را تحت تاثیر قرار خواهد داد و فقط یک نیروگاه گازسوز می‌تواند از تاثیر آن مصون بماند، زیرا آن قدر از مدت بهره‌برداری آن گذشته است که مشمول الزامات این لایحه نشود.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا