هاست پرسرعت
بازی

اسپنسر در مورد تایید قرارداد خرید اکتیویژن احساس خوبی دارد

اسپنسر در مورد تایید قرارداد خرید اکتیویژن احساس خوبی دارد

رئیس برند ایکس باکس، فیل اسپنسر، پس از اعتراف به نامعلوم بودن نتیجۀ بررسی‌ سازمان‌ها حول قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد، اعلام کرد که حس خوبی نسبت به آن دارد.

مایکروسافت با پرداخت 68.7 میلیارد دلار، قصد دارد ناشر Call of Duty یعنی اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) را از آن خود کند. در اوایل امسال تیک تو (Take Two) کمپانی زینگا (Zynga) را با قیمت 12.7 میلیارد دلار از آن خود کرد، اما این رکورد خیلی سریع توسط قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن شکسته شد.

قرارداد مذکور، هم‌اکنون توسط چندین سازمان و انجمن اقتصادی در کشورهای مختلف در دست بررسی قرار دارد، چرا که ممکن است مشکلات آنتی‌تراست و کنترل بیش از حد بر گیمینگ پیش آید.

اسپنسر در مصاحبه‌ای با بلومبرگ (Bloomberg) حول این موضوع گفت:

تبلیغات

من در مورد پروسۀ طی شده حس خوبی داریم، اما افرادی وجود دارند که سوالات متعددی حول قصد ما از خرید، معنای آن و چشم‌انداز گیمینگ 5 سال پس از این قرارداد را مطرح می‌کنند. آیا این یک بازار در حال رشد باقی خواهد ماند؟

من هیچوقت یک قرارداد 70 میلیارد دلاری را انجام نداده‌ام؛ بنابراین، نمی‌دانم که اعتماد به نفسی که دارم چه معنایی دارد. من به شما می‌گویم که صحبت‌های انجام شده بسیار مثبت بوده‌اند.

در روزهای گذشته نهاد ناظر بر رقابت بازار عربستان سعودی (Saudi Arabia’s General Authority for Competition) اعلام کرد که نسبت به قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن اعتراضی ندارد. انتظار می‌رود که کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) نیز به زودی موضع خود را نسبت به این معامله اعلام نماید. همتای این سازمان در بریتانیا که نهاد ناظر بر رقابت و بازار (CMA) نام دارد، تاریخ 1 سپتامبر (10 شهریور) را برای اعلام موضع خود معرفی کرده است.

اخیراً بر سر همین قرارداد، جدالی میان دو شرکت مایکروسافت و سونی در گرفته بود. سونی اعلام کرد که این قرارداد و به تبع آن، مالکیت مجموعه‌ی محبوب Call of Duty می‌تواند در کنسول انتخابی کاربران اثر بگذارد. مایکروسافت در ادامه پاسخ داد که این نگرانی‌ها بی‌مورد است و از میان شرکت‌هایی که به انجمن دفاع اقتصادی برزیل (CADE) بیانیه داده‌اند، تنها سونی به بی‌رقیب بودن Call of Duty در این سبک از بازی‌ها اشاره کرده است و نسبت به این قرارداد اعتراض دارد.

Dr.PyroHasan0930DARKSIRENMr.BadGuySam FisherEmperor Nima ShamssamulPlayground GamesArmin Ezatifarshadxامیر حسینموایshadowAmirhossein80amir_hasanpoorKomodoye pirZ2656ناتی گادmeysambRaminmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا