هاست پرسرعت
بازی

اصول طراحی وب سایت

اصول طراحی وب سایت

آیا با اهمیت در نظر گرفتن اصول طراحی سایت برای جذب کاربران آشنا هستید؟ برخی از سایت ها هستند که پس از گذشت سالیان متمادی هنوز هم بازدید بسیار زیادی داشته و مورد توجه کاربران در فضای مجازی هستند.

با این وجود بسیاری از سایت ها، علی رغم تلاش های صورت گرفته برای جلب توجه کاربران، نتوانسته اند بازدید زیادی کسب کنند.

یکی از دلایل عدم موفقیت وبسایت ها در عدم توجه به اصول طراحی سایت و مراحل اولیه طراحی آن است. برای همین به عنوان یک فرد یا گروه که نیاز به طراحی سایت برای کسب و کار خود یا مقاصد دیگر دارید، باید از مراحل اولیه با در نظر گرفتن اصول و مراحل طراحی سایت سعی در جذب کاربران در فضای مجازی داشته باشید.

با توجه به توسعه استفاده از پلتفرم های آنلاین به طور حتم برای پیشرفت در دنیای مدرن نیاز به طراحی وب سایت و در نظر گرفتن مراحل طراحی آن خواهد بود. در ادامه اشاره ای به این موارد خواهد شد.

اهمیت تعیین هدف از طراحی سایت

اولین مرحله برای طراحی سایت این است که اهداف خود را از طراحی وب سایت مشخص کنید. این کار می تواند به شما کمک کند نیازمندی های کاربر را تشخیص داده و بر حسب نیاز مخاطب سایت خود را طراحی کنید.

به طور حتم، در صورتی که نیاز کاربر را در فضای مجازی تشخیص دهید، در نهایت امکان جلب رضایت او را پس از طراحی وب سایت خواهید داشت. برای مثال به منظور طراحی یک سایت فروشگاهی باید نکاتی را در نظر گرفت که باعث جلب مشتری یا کاربران در فضای مجازی می شود.

سایت های آموزشی نیز باید با در نظر گرفتن نکات خاص خود طراحی شوند. به این منظور ضمن مشاوره با افرادی که سفارش طراحی سایت می دهند، باید به طور کلی نیازمندی های آن ها را بررسی کرد تا طراحی بهینه وب سایت با در نظر گرفتن حوزه فعالیت وب سایت و نیازمندی های مخاطب صورت پذیرد.

–          انتخاب نام دامنه برای سایت

یکی از مراحلی که برای طراحی وب سایت باید طی شود، انتخاب نام دامنه برای آن است. اصول طراحی سایت می گوید که نام دامنه باید متناسب با نام شرکت یا سازمان و یا حوزه فعالیت فرد یا گروه سفارش دهنده طراحی وب سایت باشد.

تبلیغات

–          طراحی ساختار وب سایت

ساختار سایت های فروشگاهی، آموزشی، شرکتی و سایت های متعلق به سازمان ها ممکن است با هم تفاوت زیادی داشته باشند.

علاوه بر این ارتباط بین صفحات و لینک هایی که به صفحات سایت داده می شود بسیار مهم هستند. برای همین پس از این که نیاز مخاطب را تشخیص دادید، باید طراحی سایت را به گونه ای انجام دهید که بهترین ساختار را برای وب سایت خود داشته باشید.

این ساختار در کوتاه ترین زمان ممکن کاربر را به صفحه مورد نظر او خواهد رساند.

–          انتخاب عنوان برای صفحات

هر سایتی دارای صفحات متعددی است که می تواند به مرور زمان افزایش یابد. با این وجود یکی از مهم ترین اصول طراحی سایت که باعث بهینه سازی قابل ملاحظه آن نیز خواهد شد، انتخاب بهترین عناوین برای صفحات می باشد.

این عناوین باید متناسب با محتوای صفحه باشند. به خصوص برای صفحات اصلی سایت باید بهترین متن و محتوا را انتخاب کرد که کاربر را از ابتدای ورود به سایت به خود جذب کند.

طراحی کلی وب سایت

پس از این که شرکت طراحی سایت مناسب را پیدا کردید و ساختار وب سایت را به طور کلی مشخص کردید، نوبت به طراحی آن با توجه به نکات گفته شده خواهد رسید. در این هنگام، در طرح و نقشه کلی که ترسیم کرده اید باید نوع منوها، دکمه ها یا نحوه ارتباط بین صفحات به طور کامل مشخص شده باشد.

حتی باید تلاش کنید که محل و اندازه تصاویر یا اشیاء موجود در صفحات سایت (به خصوص صفحات اصلی سایت) را به گونه ای انتخاب کنید که متناسب با نیاز کاربر باشد.

در این راستا توجه به چند نکته ضروری است:

  • دسترسی به صفحات اصلی

در زمان طراحی باید دقت شود که دسترسی به صفحات اصلی سایت از تمام صفحات دیگر به راحتی ممکن باشد. زیرا که به طور معمول کاربران نیاز دارند به صفحه اصلی سایت دسترسی داشته باشند.

  • آیکون های اصلی در بهترین جای سایت قرار داشته باشند.

آیکون هایی که به عنوان آیکون اصلی شناخته می شوند، باید در نقاط در تیررس چشم کاربر و در کلیه صفحات قرار داشته باشند.

این کار باعث می شود کاربر به راحتی بتواند در هر جایی از سایت که باشد به این آیکون ها دسترسی داشته باشد.

  • ریسپانسیو بودن سایت

یک سایت موفق باید سرعت بالایی داشته و Responsive باشد. ریسپانسیو بودن سایت یکی از مولفه های مهمی است که روی رتبه وبسایت در صفحه نتایج گوگل یا موتورهای جستجو تاثیر خواهد گذاشت. برای همین باید دقت بیشتری به این موضوع داشت و طراحی سایت را به گونه ای انجام داد که با دیوایس های مختلف به راحتی قابل دسترسی باشد.

  • امکان جستجو در سایت

یکی از نیازهای کاربران هنگام ورود به سایت، پیدا کردن مطالب یا صفحات مورد نیاز آن ها در اسرع وقت می باشد. فراهم کردن امکان جستجو در سایت می تواند به آن ها کمک کند در زمان کوتاه تری به هدف خود دست پیدا کنند.

توجه به سئوی سایت

در نظر گرفتن نکات مربوط به سئوی سایت که ده ها فاکتور است، از جمله مباحث مهم در طراحی وب سایت است که نیاز به مقالات جداگانه برای بررسی دارد.

توصیه آخر برای طراحی سایت

امروزه طراحی سایت فروشگاهی برای کاربردهای مختلف یکی از نیازهای ضروری بسیاری از افراد، شرکت ها و سازمان ها در کشور است. برای این که بتوان با جذب کاربران موفق به دست یافتن به اهداف خود شد، نیاز است که طراحی سایت با در گرفتن اصول و قواعد مشخصی انجام شود.

در این متن به تعدادی از نکات مهمی که باید در زمان طراحی انواع وب سایت به آن توجه شود اشاره شد. شما می توانید در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با نبض نت که یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات طراحی سایت است تماس بگیرید تا پاسخ سوالات شما را در اسرع وقت بدهند.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا