هاست پرسرعت
بازی

اعضای کنگره آمریکا: سونی مانع رشد ایکس باکس در بازار ژاپن شده است

اعضای کنگره آمریکا: سونی مانع رشد ایکس باکس در بازار ژاپن شده است

باتوجه‌به اینکه خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت می‌تواند تاثیر زیادی بر بازار رقابت کنسول‌های بازی داشته باشد، سازمان‌های ناظر در سراسر جهان در حال بررسی نتایج آن هستند. بااین‌حال اخیرا چندی از اعضای کنگره‌ی ایالات متحده خواستار تحقیق پیرامون فعالیت انحصارگرایانه‌ی سونی در بازار ژاپن شده‌اند.

همان‌طور که توسط Axios گزارش شده است، ۱۱ عضو این کنگره خواستار تحقیق در مورد تمایل سونی برای انحصاری کردن بازی‌های توسعه‌دهندگان ژاپنی روی پلتفرم پلی استیشن و جلوگیری از عرضه آن‌ها روی ایکس باکس شده‌اند. تاکنون چهار نامه به همین منظور نوشته شده است که در یکی از آن‌ها که توسط چهار عضو جمهوری‌خواه کنگره امضا شده، آمده است: «امروز ما این بیانیه را نوشتیم تا توجه شما را به بازار نامتعادل بازی‌های ویدیویی در ژاپن جلب کنیم. ما نگران هستیم که شرایط کنونی این بازار، نتیجه یک رویه تجاری تبعیض‌آمیز باشد که می‌تواند روح توافق تجارت دیجیتال ایالات متحده و ژاپن را نقض کند».

طبق استدلال‌های اخیر این کنگره، تخمین زده شده است که بدون درنظرگرفتن نینتندو، پلتفرم پلی استیشن ۹۸ درصد از سهم بازار کنسول‌های رده‌ بالای ژاپن را در اختیار دارد و قراردادهایی که سونی برای انحصاری‌ کردن بازی‌های ژاپنی به مانند Final Fantasy 16 امضا کرده است، احتمالا باعث نقض قوانین ضدانحصارگرایی ژاپن شده‌اند.

نمایی از شمشیر Clive در بازی Final Fantasy 16

در ادامه‌ی بیانیه آمده است: «به نظر می‌رسد سیاست دولت ژاپن مبنی بر عدم پیگرد قانونی در رابطه با معامله‌های سونی، مانعی جدی برای صادرات دیجیتال ایالات متحده باشد؛ چرا که این اقدام تاثیر بزرگی بر عملکرد اقتصادی مایکروسافت و بسیاری از توسعه‌دهندگان و ناشران بازی‌های آمریکایی می‌گذارد. درواقع این شرکت‌ها در سطح جهانی فروش دارند اما در ژاپن و تحت تاثیر این اقدام‌ها، دچار کاهش درآمد شده‌اند».

در ادامه دیوید کودی، سخنگوی شرکت مایکروسافت توضیح داد: «تاکتیک‌های ضدرقابتی سونی جای بحث دارد و ما از تحقیقات بیشتر برای اطمینان از شرایط برابر در صنعت بازی‌های ویدیویی استقبال می‌کنیم».

باید توجه داشت با اینکه بازار کنسول‌های رده بالا در دست شرکت سونی قرار دارد اما در نظر نگرفتن فروش کنسول‌ها و بازی‌های نینتندو در چند سال اخیر، اختلاف بین پلی استیشن و ایکس باکس را چشمگیرتر نشان می‌دهد. علاوه‌بر این، باید توجه داشت که در سال‌های اخیر برخی بازی‌های ژاپنی که در انحصار پلی استیشن بوده‌اند، به پلتفرم ایکس باکس راه پیدا کرده‌اند که از آن‌ها می‌توان به سری Persona ،Yakuza ،Dragon Quest و موارد دیگر اشاره کرد.

نظر شما درباره‌ی این اخبار چیست؟ آن را با تیم gsxr و سایر کاربرها در میان بگذارید.


مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا