هاست پرسرعت
خودرو

اعلام قیمت و مشخصات کامل مزدا CX-90 جدید

اعلام قیمت و مشخصات کامل مزدا CX-90 جدید

مزدا CX-90 در یازده تیپ مختلف با پیشرانه‌های ۳.۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو و ۲.۵ لیتری پلاگین‌هیبریدی به بازار عرضه می‌شود.

مزدا هفتهٔ پیش کراس‌اوور جدید CX-90 را معرفی کرد و حالا مصرف سوخت و قیمت و مشخصات تیپ‌های مختلف آن را اعلام کرده است. ارزان‌ترین تیپ این خودرو CX-90 3.3 Turbo Select نام دارد که قیمت آن از ۳۹,۵۹۵ دلار آغاز می‌شود و از تجهیزاتی مثل رینگ‌های ۱۹ اینچی، سنسور باران، درب صندوق برقی، نمایشگر ۷ اینچی در صفحه آمپر، نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم صوتی با هشت بلندگو، کروز کنترل راداری، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار توجه راننده و… بهره می‌برد.

اعلام قیمت و مشخصات کامل مزدا CX-90 جدید

تیپ بعدی CX-90 3.3 Turbo Preferred با قیمت ۴۳,۴۴۵ دلار است و پس‌ازآن CX-90 3.3 Turbo Preferred Plus با قیمت ۴۵,۹۰۰ دلار قرار دارد که اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، شارژر بی‌سیم گوشی و هدآپ دیسپلی به لیست تجهیزات آن اضافه می‌شود. تیپ CX-90 3.3 Turbo Premium با قیمت ۴۸,۹۰۰ دلار، به لطف تزئینات کرومی، آنتن کوسه‌ای و رینگ‌های ۲۱ اینچی ظاهر لوکس‌تری دارد و از تجهیزات بیشتری مثل درب صندوق خودکار، صندلی‌های کاپیتانی استاندارد در ردیف دوم، سیستم صوتی پریمیوم Bose با ۱۲ بلندگو، سنسورهای پارک جلو، سیستم تشخیص علائم جاده و… برخوردار است.

اعلام قیمت و مشخصات کامل مزدا CX-90 جدید

آخرین عضو این سری هم CX-90 3.3 Turbo Premium Plus نام دارد که قیمت آن از ۵۲,۹۵۰ دلار آغاز می‌شود و مواردی مثل صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، گرم‌کن غربیلک فرمان، گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های ردیف دوم، ترمز دنده‌عقب هوشمند، دوربین ۳۶۰ درجه و… را می‌توان در لیست تجهیزات آن دید. همهٔ این تیپ‌ها با یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو ارائه می‌شوند که ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است که نیرو را به‌صورت استاندارد به هر چهارچرخ می‌فرستد. به لطف سیستم هیبریدی خفیف، مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه تنها ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

اعلام قیمت و مشخصات کامل مزدا CX-90 جدید

اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند باید سراغ تیپ CX-90 3.3 Turbo S بروند که قیمت آن از ۵۱,۷۵۰ دلار آغاز می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این تیپ برخورداری از نسخهٔ قوی‌تر پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو است که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با وجود قدرت بیشتر اما مصرف سوخت این نسخه از پیشرانهٔ جدید مزدا تفاوتی با نسخهٔ ضعیف‌تر نداشته و به‌صورت ترکیبی همان ۹.۴ لیتر بنزین را مصرف می‌کند.

اعلام قیمت و مشخصات کامل مزدا CX-90 جدید

کسانی که در کنار موتور قوی‌تر به دنبال تجمل بیشتر هم هستند می‌توانند تیپ CX-90 3.3 Turbo S Premium را با قیمت ۵۶,۴۵۰ دلار انتخاب کنند که از ترکیب صندلی‌های شش‌نفره با چرم ناپا برخوردار است. ویژگی برجستهٔ این تیپ سیستم شخصی‌سازی راننده است که با استفاده از دوربین و تکنولوژی تشخیص چهره، راننده را شناسایی کرده و تنظیمات دلخواه او را به‌طور خودکار اعمال می‌کند؛ اما این پایان ماجرا نیست و لیست مدل‌های بنزینی به تیپ پرچم‌دار CX-90 3.3 Turbo S Premium Plus با قیمت ۵۹,۹۵۰ دلار ختم می‌شود که با ویژگی‌هایی مثل ‌تریم چوبی، پارچه‌های جیر مانند روی داشبورد، نورپردازی داخلی ارتقاءیافته و گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم، کاملاً لوکس است.

اعلام قیمت و مشخصات کامل مزدا CX-90 جدید

پس‌ازاین نوبت به نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی می‌رسد که در سه تیپ ارائه می‌شود. ارزان‌ترین تیپ این نسخه CX-90 PHEV Preferred نام دارد که قیمت آن از ۴۷,۴۴۵ دلار آغاز می‌شود. نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی کراس‌اوور سه ردیفهٔ جدید مزدا با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری ۱۷.۸ کیلووات ساعتی ارائه می‌شود. این سیستم مجموعاً ۳۲۳ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

اعلام قیمت و مشخصات کامل مزدا CX-90 جدید

تیپ‌های دوم و سوم نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم CX-90 PHEV Premium و CX-90 PHEV Premium Plus نام دارند که به ترتیب قیمت آن‌ها از ۵۲,۹۰۰ و ۵۶,۹۵۰ دلار آغاز می‌شود. شاید این خانوادهٔ شلوغ و تنوع بالای مدل‌ها و تیپ‌های مختلف CX-90 کمی گیج‌کننده باشد اما در عوض برای هر نیاز و بودجه‌ای یک گزینهٔ مناسب وجود خواهد داشت زیرا فاصلۀ بین قیمت تیپ پایه و تیپ پرچم‌دار حدود ۲۰ هزار دلار است که رقم قابل‌توجهی به‌حساب می‌آید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا