هاست پرسرعت
خودرو

اولین رانندگی با نسل جدید مرسدس E کلاس، راحت‌تر و پیشرفته‌تر از همیشه

اولین رانندگی با نسل جدید مرسدس E کلاس، راحت‌تر و پیشرفته‌تر از همیشه

نسل جدید E کلاس با تکنولوژی‌های فراوان، کابین باکیفیت و سواری فوق‌العاده راحت، یکی از بهترین ساخته‌های مرسدس بنز محسوب می‌شود.

آیا هنوز در بازار جایی برای سدان‌های لوکس درون‌سوز وجود دارد؟ پاسخ مرسدس و ب‌ام‌و به این سؤال مثبت است زیرا تقریباً به‌طور هم‌زمان نسل جدید E کلاس و سری ۵ را به بازار فرستاده‌اند. بااین‌حال، W214 احتمالاً آخرین سدان میان سایز درون‌سوز مرسدس خواهد بود زیرا شاسی‌بلندها هم‌اکنون فروش این خودروها را بسیار کاهش داده‌اند و سدان‌های الکتریکی نیز به‌زودی آخرین سنگرهای E کلاس یعنی بخش تاکسی و خودروهای کرایه‌ای را فتح خواهند کرد.

اولین رانندگی با نسل جدید مرسدس E کلاس، راحت‌تر و پیشرفته‌تر از همیشه

E کلاس برخلاف سری ۵، نسخهٔ تمام الکتریکی ندارد زیرا این نقش را مدل EQE بازی می‌کند اما تمام نسخه‌های سدان جدید مرسدس به‌نوعی از الکتریکی‌سازی بهره‌مند هستند. W214 با ۴۰ میلی‌متر طول و نزدیک به ۳۰ میلی‌متر عرض بیشتر از نسل قبلی، بزرگ‌ترین E کلاس تاریخ محسوب می‌شود. لیست مدل‌های این نسل با مدل بنزینی E200 آغاز می‌شود که به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است.

اولین رانندگی با نسل جدید مرسدس E کلاس، راحت‌تر و پیشرفته‌تر از همیشه

این پیشرانه که از سیستم هیبریدی خفیف با استارت ژنراتور یکپارچه بهره می‌برد، به یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک متصل می‌شود. به گفتهٔ مرسدس، این مدل ظرف ۷.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. خودروی آزمایشی ما هم از همین مدل E200 با سیستم تعلیق بادی سفارشی بود. پشت فرمان خودرو ظرف تنها چند ثانیه می‌توان فهمید مرسدس واقعاً تمرکز خود را روی راحتی سواری بیشتر کرده است. افزایش فاصلهٔ محوری احتمالاً در این زمینه کمی کمک کرده است اما درهرحال، سواری E کلاس بسیار عالی است تا جایی که گویی خودرو از روی دریچه‌های فاضلاب و ناهمواری‌های مسیر پرواز می‌کند.

اولین رانندگی با نسل جدید مرسدس E کلاس، راحت‌تر و پیشرفته‌تر از همیشه

این راحتی توسط پیشرانهٔ بنزینی هیبریدی خفیف که هنگام شتاب گیری هرگز احساس تحت‌فشار بودن ندارد و همین‌طور تعویض دنده‌های نرم گیربکس تقویت می‌شود. همین شخصیت آرام در رانندگی‌های سریع هم وجود دارد و خودرو ناهمواری‌های ملایم بزرگراه و همین‌طور درز انبساط پل‌ها را جذب می‌کند. همچنین سروصدای باد و جاده نیز به‌خوبی عایق می‌شود. از سوی دیگر اما E کلاس هنوز هم نمی‌تواند تعادل و پویایی حتی نسل قبلی سری ۵ را ارائه کند. البته این به معنای برهم خوردن آرامش خودرو در پیچ‌ها نیست و E200 به‌خوبی کنترل می‌شود.

اولین رانندگی با نسل جدید مرسدس E کلاس، راحت‌تر و پیشرفته‌تر از همیشه

فرمان وزن و دقت مناسبی دارد و کنترل بدنه حتی روی دست‌اندازهای میانهٔ پیچ‌ها حفظ می‌شود. فقط دست‌اندازهای خیلی بد و تیز می‌توانند سیستم تعلیق E کلاس را تسلیم کنند و همه‌چیز آن‌قدر خوب جذب می‌شود که در کمتر خودروی مدرنی با رینگ‌های ۲۱ اینچی به چشم می‌خورد. همچنین پیمودن بزرگراه‌ها با کروز کنترل پیشرفتهٔ مرسدس نیز آسان‌تر خواهد بود. این سیستم نه‌تنها سرعت خودرو را حفظ می‌کند بلکه از خودروهای کندتر با زدن راهنما سبقت می‌گیرد.

اولین رانندگی با نسل جدید مرسدس E کلاس، راحت‌تر و پیشرفته‌تر از همیشه

در داخل خودرو، E کلاس هیچ‌گاه به این اندازه شبیه یک بچه S کلاس با متریال باکیفیت و فضای کافی برای چهار بزرگ‌سال بلندقد احساس نشده بود. صندلی‌ها راحت هستند و دریچه‌های تهویه به هدایت دقیق جریان هوا کمک می‌کنند. در جلو، شاهد طراحی مشابه هایپراسکرین مدل‌های الکتریکی مرسدس هستیم که شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۴.۴ اینچی به‌صورت استاندارد به همراه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سفارشی سرنشین جلو می‌شود. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX این نمایشگرها نیز بسیار قابل‌توجه است.

اولین رانندگی با نسل جدید مرسدس E کلاس، راحت‌تر و پیشرفته‌تر از همیشه

علاوه بر این، توانایی‌های سیستم فرمان صوتی هم بیشتر شده و حالا دستورهای مشروط را هم تشخیص می‌دهد مثل اینکه به خودرو بگویید اگر دمای کابین از حد معینی پایین‌تر آمد، گرم‌کن صندلی‌ها را روشن کند و نورپردازی داخلی را به رنگ گرم‌تری تغییر دهد. همچنین هوش مصنوعی E کلاس می‌تواند عادت‌های راننده را تشخیص داده و مطابق با آن‌ها رفتار کند. مثلاً اگر راننده هرروز صبح از ماساژور صندلی استفاده کند، سیستم به‌طور خودکار ماساژور را روشن خواهد کرد. همچنین مثلاً اگر راننده به خودرو بگویید می‌خواهم موهایم را کوتاه کنم، سیستم لیستی از نزدیک‌ترین آرایشگاه‌ها را ارائه می‌کند.

به‌طورکلی، کابین E کلاس شبیه اتاق تکنولوژی به نظر می‌رسد همان‌طور که بسیاری از نسل‌های E کلاس بودند؛ اما فاکتور کلیدی در موفقیت با عدم موفقیت E کلاس جدید می‌تواند قیمت آن باشد. هنوز فروش این ماشین آغاز نشده و قیمت دقیق آن را نمی‌دانیم اما گفته شده باید انتظار افزایش حداقل ۱۰ درصدی قیمت را نسبت به نسل قبلی داشته باشیم؛ بنابراین، قیمت پایهٔ E کلاس به‌راحتی از ۵۰ هزار پوند فراتر می‌رود که احتمالاً از دید خیلی‌ها پول زیادی برای یک سدان بنزینی چهار سیلندر خواهد بود اما برای کسانی که واقعاً خواهان خودرویی باکیفیت و تکنولوژی‌های پیشرفته هستند، E کلاس ارزش چنین رقمی را خواهد داشت.

جمع‌بندی

هرچند هنوز قیمت نسل جدید مرسدس بنز E کلاس اعلام نشده است اما حتی با وجود افزایش قیمت مورد انتظار، می‌توان گفت E کلاس جدید واقعاً بهترین مرسدس است. این ماشین تکنولوژی‌های مفیدی دارد و از کابینی بهره می‌برد که از همیشه جادارتر شده است. سدان جدید ژرمن‌ها با راحتی و پالایش مثال‌زدنی، همراهی عالی برای سفرهای طولانی است و اگر این واقعاً آخرین E کلاس درون‌سوز باشد، راه باشکوهی برای خداحافظی خواهد بود.

مشخصات فنی

Mercedes Benz E200

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۰۴ اسب بخار
گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۷.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۶.۸ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۵۵ گرم/کیلومتر
قیمت پایه حدود ۵۵ پوند
امتیاز ۴.۵ از ۵.۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۸ رای

منبع

AutoExpress

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا