هاست پرسرعت
خودرو

اولین مرسدس AMG وان آماده تحویل به خریدار شد

اولین مرسدس AMG وان آماده تحویل به خریدار شد

پس از ماه‌ها انتظار، اولین نمونه از ابرخودروی مرسدس AMG وان به زودی تحویل خریدار می‌شود. این مدل، رنگ‌بندی ویژه و پلاک اختصاصی دارد.

حدود ۵ سال و نیم از رونمایی مرسدس AMG وان در نمایشگاه فرانکفورت می‌گذرد. تقریبا ۴ سال طول کشید تا نسخه‌ی نهایی آماده‌ شود و حالا اولین نمونه تحویل خریدار شده است.

مرسدس AMG وان Mercedes

استفاده از پیشرانه‌ی فرمول یک و فناوری هیبرید برای مرسدس AMG وان، بزرگ‌ترین چالش مهندسی در ساخت آن بود. موتور ۱/۶ لیتر توربوشارژ با دور مجاز ۱۱ هزار دور بردقیقه، به تنهایی ۵۶۶ اسب بخار قدرت دارد و البته هماهنگ با استاندارد آلایندگی یورو ۶ است. چهار موتور هم روی محورهای جلو و عقب نصب شده‌اند تا مجموع قدرت مرسدس AMG وان به ۱۰۵۰ اسب بخار برسد. گشتاور این مدل در شرایط مختلف، تفاوت دارد و هنوز اطلاع‌رسانی نشده است.

ابرخودرو مرسدس AMG وان

اولین نمونه، با رنگ سیاه و پلاک ON1 در ورودی کارخانه‌ی مرسدس بنز وجود دارد و هنوز معلوم نیست به کدام مقصد فرستاده خواهد شد. چند راننده فرمول یک شامل لوئیس همیلتون، نیکو روزبرگ و دیوید کوتارد، اولین ثبت نام کنندگان برای خرید مرسدس AMG پروژ یک بودند. ستارگان هالیوود و کلکسیونرهای مشهور، مثل مارک والبرگ، مانی خوشبین و آیون تیریاک (Ion Țiriac) سرمایه‌دار اهل رومانی، در صف تحویل گیرندگان ابرخودروی مرسدس بنز هستند.

مرسدس AMG وان

تنها ۲۷۵ دستگاه مرسدس AMG وان تحویل خریداران خواهد شد. ظاهرا لوئیس همیلتون، تنها کسی محسوب می‌شود که ۲ دستگاه از این مدل را خریداری کرده است.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا