هاست پرسرعت
بازی

ایجاد انتقادات نژادپرستانه حول محور جرج مارتین و آثار وی

ایجاد انتقادات نژادپرستانه حول محور جرج مارتین و آثار وی

داستان‌های خلق شده توسط جرج مارتین وارد حواشی تازه‌ای شده و او و کتاب جدیدش را با مسائل نژاد پرستانه مواجه کرده است.

نویسندگان زیادی در طول تاریخ آثار متعددی را در ژانرهای فانتزی خلق کرده‌اند، با این حال تعداد انگشت‌شماری موفق شدند تا جهانی را ایجاد نمایند که خوانندگانش بتوانند خود را از جهان واقعی رها کرده و غرق در داستان‌های فانتزی کنند. یکی از این نویسندگان جرج آر. آر. مارتین (George R.R. Martin) نام دارد که داستان‌های او سبب خلق سریال‌های محبوبی همچون Game Of Thrones و House of the Dragon شده است.

با این حال او نیز از گزند مسائل حاشیه‌ای در امان نبوده و سریال House of the Dragon نیز به سبب انتخاب برخی از بازیگرانش سبب انتقادات نژادپرستانه شده است. آخرین کتاب او که The Rise of the Dragon: An Illustrated History of the Targaryen Dynasty نام داشته و در تاریخ 25 اکتبر (3 آبان) منتشر خواهد شد، با واکنش تند خوانندگان مواجه شده و حتی در خطر نادیده گرفته شدن قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد که نویسندگان همکار جرج مارتین به نام‌های لیندا آنتونسون (Linda Antonsson) و الیو ام. گارسیا جونیور (Elio M. García Jr) هر دو متهم به نژادپرستی شده‌اند. این زوج که برای مدتی طولانی با جرج مارتین همکاری می‌کنند، در طی مصاحبه با خبرگزاری ورایتی فاش کردند که انتخاب بازیگری سیاه پوست برای نقش کورلیس ولاریون یک اشتباه بوده زیرا هیچ سیاه پوستی نمی‌تواند جزوی از خاندان ولاریون باشد و نمایش این مسئله در سریال HBO یک اشتباه می‌باشد.

تبلیغات

آنتسون بر این بارو است که نباید برچسب نژادپرستی به وی زده شود، زیرا صحبت‌های او صرفاً براساس منبعی است که سریال از روی آن ساخته شده است. اگرچه که او به انتخاب بازیگران از نژادهای گوناگون احترام می‌گذارد، اما این مسئله باید در راستای داستان پیش رفته و از مسائل و اتفاقات روز جهان نباید سواستفاده گردد.

این صحبت‌ و واکنش‌ها باعث شده تا برخی از طرفداران واکنش‌های تند و انتقادی شدیدی را نسبت به جرج مارتین و نویسندگان همکار او بروز دهند که حتی باعث شده تا شاهد بیانیه‌هایی باشیم که خواهان بایکوت و تحریم کتاب جدید این نویسنده هستند.

این مسائل حاشیه‌ای حتی دامن‌گیر سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power نیز شده و شاهد تغییر در نژاد شخصیت‌هایی هستیم که به هیچ عنوان در منبع اصلی رنگین پوست نبوده‌اند. باید دید که این حواشی تا کجا ادامه خواهد یافت و چه تاثیری برروی آثار جرج مارتین و سریال House of the Dragon خواهد گذاشت.

منبع: کولایدر

Behzaaad🇮🇷🇮🇷Starfire🇮🇷🇮🇷MishsHAMIDAli. Gamer. StyxZ2656mohsen62Capitan...Eternal...Dr.PyroSami 227Mr.BeanBig Hat LoganGodfather4224fbjgAmir RingoTlou part 2 game of the centuryگیمری عادیامینmahdi12345more

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا