هاست پرسرعت
خودرو

بازتولید پورشه ۹۱۴ دهه ۷۰ با موتور کیمن و قیمت ۴۴۰ هزار دلار

بازتولید پورشه ۹۱۴ دهه ۷۰ با موتور کیمن و قیمت ۴۴۰ هزار دلار

شرکتی بریتانیایی اقدام به رستوماد یا بازتولید پورشه ۹۱۴ دهه ۷۰ با بدنهٔ فیبر کربنی، ارتقاء شاسی و ترمزها و پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری مدرن کیمن S کرده است.

هرچند پورشه ۹۱۱ خودروی بسیار محبوبی برای بازسازی و بازتولید (رستوماد) محسوب می‌شود اما یک شرکت بریتانیایی بنام Fifteen Eleven Design برای رستوماد سراغ یکی از کم‌طرفدارترین محصولات تاریخ پورشه یعنی مدل موتور وسط ۹۱۴ متعلق به دههٔ ۷۰ رفته است. این تیم، ۹۱۴ را با بدنهٔ فیبر کربنی، پیشرانهٔ کیمن و اصلاحات گستردهٔ شاسی، به خودروی اسپرت جذابی تبدیل کرده است. پروژهٔ رستوماد پورشه ۹۱۴ اولین بار در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و حالا آمادهٔ تولید شده است.

بازتولید پورشه ۹۱۴ دهه ۷۰ با موتور کیمن و قیمت ۴۴۰ هزار دلار

نمای بیرونی این خودرو به نمونهٔ اصلی وفادار باقی مانده است ولی بدنه از فیبر کربن و با گلگیرهای عریض‌تر ساخته شده تا رینگ‌های ۱۸ اینچی با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت را جای دهد. این خودرو همچنین به سپر جلوی جدید با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، چراغ‌های LED پروژکتوری بجای چراغ‌های مخفی نمونهٔ اصلی، دریچهٔ روی کاپوت و اسپویلر عقب مجهز شده است. داخل خودرو نیز با تودوزی چرمی اختصاصی، صندلی‌های اسپرت ریکارو، دسته‌دندهٔ چوبی و بازطراحی پارتیشن جلویی برای افزایش فضای پا، ارتقاء پیدا کرده است. البته خریداران می‌توانند با رنگ‌ها و تزئینات سفارشی، این ۹۱۴ را شخصی‌سازی کنند.

بازتولید پورشه ۹۱۴ دهه ۷۰ با موتور کیمن و قیمت ۴۴۰ هزار دلار

زیر پوست این پورشهٔ کلاسیک هم تغییرات مهمی صورت گرفته است زیرا تیم بریتانیایی رودستر قدیمی پورشه را به پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت مدرن مجهز کرده‌اند که از کیمن S نسل ۹۸۷ گرفته شده است. این موتور که مثل نمونهٔ اصلی در وسط نصب شده، به لطف قطعات داخلی فولادی، پیستون‌های فورج‌کاری شده و ECU جدید، بین ۳۸۰ تا ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. برای مقایسه، ۹۱۴ اصلی در قوی‌ترین نسخه با موتور ۲ لیتری شش سیلندر تنها ۱۱۰ اسب بخار قدرت داشت.

بازتولید پورشه ۹۱۴ دهه ۷۰ با موتور کیمن و قیمت ۴۴۰ هزار دلار

در این ۹۱۴ رستوماد، شاسی هم مستحکم‌تر شده و هندسهٔ تعلیق از کیمن گرفته شده است. ترمزها نیز با دیسک‌های خنک شونده و کالیپرهای چهار پیستونهٔ برمبو، ارتقاء بزرگی را تجربه کرده‌اند تا با قدرت بیشتر خودرو مطابقت پیدا کنند. ازجملهٔ دیگر تغییرات این ماشین هم می‌توان به تجهیز به دریچه گاز برقی، باک سوخت مطابق با قوانین فیا و سیستم اگزوز فولادی ضدزنگ اشاره کرد. Fifteen Eleven هم‌اکنون پذیرش سفارشات خرید ۹۱۴ رستوماد را آغاز کرده و آن را در نسخه‌های فرمان چپ و فرمان راست تولید می‌کند. البته طبیعتاً چنین خودرویی هرگز ارزان نیست و قیمت آن از ۳۵۰ هزار پوند معادل ۴۴۲ هزار دلار آغاز می‌شود.

بازتولید پورشه ۹۱۴ دهه ۷۰ با موتور کیمن و قیمت ۴۴۰ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا