هاست پرسرعت
بازی

بازی بتل رویال لغو شدۀ آمازون می‌توانست اثری انقلابی باشد

بازی بتل رویال لغو شدۀ آمازون می‌توانست اثری انقلابی باشد

آمازون در سالیان پیش تلاش‌های بسیاری برای موفقیت در صنعت بازی‌ها انجام داده و ظاهراً این شرکت در گذشته قصد ساخت یک عنوان بتل رویال انقلابی را نیز داشته است.

استودیوی آمازون گیم (Amazon Game Studios) در سال 2017 به‌شدت در حال استخدام نیرو بود. بازی‌های PUBG و Fortnite داشتند به موفقیت‌های تازه‌ای در صنعت بازی‌های ویدیویی دست پیدا می‌کردند و همه می‌خواستند راه‌های موفقیت آن‌ها را پیش بگیرند. آمازون قصد داشت تا این ترند را ادامه دهد و یک پروژۀ بتل رویال با اسم رمز “Intensity” را شروع کند.

اما این بازی مانند دیگر عناوین بتل رویال نبود، آمازون برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای در رابطه با جامعۀ مادسازان داشت تا بازی‌ای را خلق کند که در آن زمان می‌توانست اثری انقلابی باشد.

این بازی به عنوان یک بتل رویال چند رقابتی (Multi-Match) طراحی شده بود، جایی که بازیکنان با انجام انواعی از هدف‌های مختلف می‌توانستند روی رقابت بعدی تأثیراتی ایجاد کنند. قابلیت دوست شدن با یکی از گروه‌های NPC درون بازی یک ویژگی متحول‌کننده محسوب می‌شد و در دورهای بعدی آن، موقعیت‌های جدیدی برای بازیکنان فراهم می‌کرد؛ این گروها می‌توانستند از شما حفاظت کنند، منابع را در اختیارتان قرار دهند و شما را برای دریافت پاداش به سراغ مأموریت‌هایی بفرستند.

برای مثال، یکی از گروه‌ها که در بندر قرار داشت می‌توانست سلاح‌ها را قاچاق کند. گروهی دیگر در خودروهای شخصی‌سازی شده تخصص داشت که برتری بازیکن را افزایش می‌دادند.

تبلیغات

دقیقاً مانند دیگر بازی‌های بتل رویال، حلقه‌ای وجود داشت که در طول بازی به وسط نقشه حرکت می‌کرد. اما عامل آن گاز کشنده نبود، بلکه پهپادهای کشنده‌ای بودند که بازی‌باز را دنبال و به آن‌ها شلیک می‌کردند.

جدا از تجربۀ بتل رویال، تمرکز زیادی روی مادسازی نیز شده بود. با چنین رویکردی می‌خواستند این امکان را برای همه فراهم کنند تا نقشه‌های ساختگی خود را بسازند و بالانس سلاح‌ها، خودروها و دیگر موارد را بدون داشتن حتی اندکی دانش برنامه‌نویسی، تغییر دهند.

تجربۀ مادسازی پیچیده‌تری نیز وجود داشت، بازیکنان می‌توانستند NPCها، پوسته‌ها و سلاح‌هایی که خودشان می‌خواهند را بسازند و بازی‌ را طوری که دوست دارند شکل دهند.

در سال 2018، استودیوی آمازون توسعه‌دهندگان و مادسازان باتجربه را از تمام جهان جمع کرد تا پیشنهادات آن‌ها را دربارۀ این پروژۀ جاه‌طلبانه بررسی کند، اما تا پایان این سال خبرهای پروژۀ مذکور به‌تدریج کنار رفتند و ظاهراً در سال 2019 این پروژه به‌طور کلی کنسل شد.

قصۀ پروژۀ Intensity مانند چندین پروژۀ دیگر آمازون است که در 4 الی 5 سال گذشته به دلایل مختلفی کنار رفتند، ولی آمازون هنوز می‌خواهد پایبندی خود به جامعۀ بازی‌بازان را نشان دهد. بازی New World، عنوان چندنفره نقش آفرینی موفق آمازون، در روز عرضۀ خود به بیش از 900,000 بازیکن همزمان دست یافت و توانسته به عنوان موفقی تبدیل شود.

DARKSIRENمتینFaridvahid gamerگیمری عادیDr.Pyromahdi12345CapitanZahragamer2Ahmad_TREzio Auditore da Firenzeامیر حسینامیر?riddler؟thorfinn

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا