هاست پرسرعت
شبكه و امنيت

بحران امنیتی بین المللی: ثبت رکورد جهانی در افشای اطلاعات کاربران

بحران امنیتی بین المللی: ثبت رکورد جهانی در افشای اطلاعات کاربران

3.2 میلیارد حساب کاربری و پسورد سرویس‌های ایمیل مختلف در یک خطر امنیتی تاریخی در پایگاه داده COMB شناسایی شد.
 
به گزارش gsxr به نقل از وب سایت خبری تحلیلی wzzm13، تعداد 3.2 میلیارد ایمیل و پسورد منحصر به فرد در پایگاه داده COMB یافت شد. به این ترتیب اگر شما هم بتوانید ایمیل خود را در این پایگاه داده‌ها پیدا کنید به این معناست که به احتمال زیاد هک شده است.
 
آدام وردا به عنوان مدیر ارشد امنیت اطلاعات در دانشگاه کالوین در این رابطه اظهار داشته است که این پایگاه داده COMB  جدید نیست و اطلاعات حاصل از آن از مجموعه‌ای از رخنه‌های امنیتی و حملات سایبری به دست آمده است.
او اعلام کرد که: «همه باید آگاهی خود را در رابطه با تهدیدهای امنیتی دنیای خارج افزایش بدهند. تنها با این سطح از آگاهی است که ما به عنوان یک جامعه می‌توانیم از خودمان حفاظت کنیم.»
 
طبق محاسبات ویجی بوس به عنوان دانشیار دانشکده محاسبات و سیستم‌های اطلاعاتی در دانشگاه ایالتی گرند ولی، حدود 200 میلیون آدرس جیمیل و 450 میلیون آدرس ایمیل یاهو در پایگاه داده COMB وجود دارند. با این حال او اعلام کرد که این ایمیل‌ها به خودی خود هک شده نیستند.
 

بحران امنیتی بین المللی: ثبت رکورد جهانی در افشای اطلاعات کاربران

بوس در این رابطه اظهار کرد که: «جیمیل هیچگاه هک نشده بود، اما اگر شما از آدرس جیمیل خود برای حساب کاربری دیگری استفاده کنید ممکن است این ایمیل در پایگاه داده‌ها وجود داشته باشد.»
او همچنین می‌گوید افرادی که از یک پسورد برای چند حساب کاربری استفاده می‌کنند بیش از همه در خطر هستند و باید نسبت به فعالیت‌های انجام شده در حساب‌های کاربری خود حساس باشند.
 
برای اینکه بتوانید ایمیلی را در پایگاه داده COMB جستجو کنید با کلیک روی اینجا به وب سایت CyberNews وارد شوید و از این سایت استفاده کنید. مختصصان بر این باورند که وب سایت CyberNews برای جستجوی اطلاعات شخصی وب سایتی مطمئن و امن است.
 
همچنین مختصصان پیشنهاد می‌کنند که به منظور امن نگه داشتن حساب کاربری و اطلاعات خصوصی تان این اقدامات را انجام بدهید:
     – گاه به گاه پسوردتان را تغییر دهید.
     – برای هر حساب کاربری پسورد منحصر به فردی استفاده کنید.
     – برای حساب‌های کاربری حساس خود از سیستم تشخیص هویت چند عاملی استفاده کنید.
 

     

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا