هاست پرسرعت
خودرو

بدترین رفتار رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از نظر مسافران

بدترین رفتار رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از نظر مسافران

اگر به خاطر داشته باشید چند هفته پیش مطلبی درباره بدترین رفتار مسافران تاکسی‌های اینترنتی و انتقادات رانندگان منتشر کردیم که با استقبال شما عزیزان همراه شد. حالا می‌خواهیم بدانیم چه رفتارهایی ممکن است از رانندگان سر بزند و مسافران را اذیت کند پس همراه ما باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

به‌طورکلی شغل رانندگی و به ویژه راندن تاکسی (چه از نوع سنتی و چه از نوع تاکسی اینترنتی) شغل سخت و طاقت‌فرسایی محسوب می‌شود. ساعت‌ها نشستن پشت فرمان خودروهای قدیمی، مواجهه با ترافیک‌های سنگین، عدم تحرک، درآمد پایین، فشار روانی ناشی از برخورد با رانندگان دیگر در خیابان، بدن‌درد و خستگی و… جزو مواردی است که رانندگان تاکسی را خسته می‌کند و با توجه به این موارد باید برخی رفتارهای رانندگان را درک کرد. البته این موضوع مجوزی برای رفتارهای خارج از قانون و عرف نخواهد بود و همه ما باید در هر جایگاهی که هستیم به قانون پایبند بوده و از حدود مشخص خارج نشویم. باید به این نکته مهم اشاره کنیم که مطالب ذکر شده در ادامه شامل همه قشر زحمت‌کش رانندگان نیست و تنها برخی افراد انگشت‌شمار چنین رفتارهایی را بروز می‌دهند. با این تفاسیر می‌خواهیم بدانیم چه رفتارهایی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی سر می‌زند و باعث آزردگی خاطر مسافران می‌شود؟

عدم تطابق خودرو و شماره پلاک

احتمالاً برای شما نیز پیش آمده است که نوع یا شماره پلاک تاکسی اینترنتی درخواستی با آن چیزی که سوار شده‌اید متفاوت باشد. البته خود پلتفرم‌ها قبل از سوار شدن درباره تطابق این موارد هشدار می‌دهند اما برخی رانندگان بهانه‌هایی همچون فروختن خودروی قبلی یا تعویض پلاک را مطرح می‌کنند و همین امر می‌تواند موجب ایجاد حس نا امنی در مسافر شود. توصیه ما این است که در چنین مواردی سفر خود را لغو نموده و به پشتیبانی برنامه اطلاع دهید.

عدم رعایت قوانین رانندگی

شاید بیشترین میزان نارضایتی مسافران از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی به همین موضوع مربوط باشد. لایی کشیدن، عبور از چراغ‌قرمز، عدم رعایت حق تقدم و… تنها گوشه‌ای از رفتارهای برخی رانندگان هستند که گاهی اوقات اعتراض مسافران را نیز در پی دارد. در چنین مواردی مسافران می‌توانند نظرات خود را درباره راننده ثبت کنند تا پشتیبانی برنامه نسبت به بررسی آن‌ها اقدام نماید. همچنین بخش امتیازدهی نیز برای چنین مواردی پیش بینی شده است.

عدم نظافت خودرو و بوی نامطبوع داخل کابین

کابین تاکسی همه‌روزه شاهد سوار و پیاده شدن ده ها نفر است و طبیعی خواهد بود که همانند یک خودروی شخصی تمیز نباشد اما حتماً متوجه برخی تاکسی‌های اینترنتی شده‌اید که وضعیت بهداشتی بسیار بدی دارند و به محض ورود به کابین حالت تهوع به مسافر دست می‌دهد. مسافران تاکسی‌های اینترنتی به بهداشت کابین برخی خودروها نیز انتقاداتی داشته‌اند.

طلب کرایه به‌صورت نقدی

موردی که چندین بار برای نگارنده نیز پیش آمده طلب نقدی کرایه توسط راننده است. برخی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی به‌ منظور عدم پرداخت کمیسیون سفر خود از مسافر درخواست می‌کنند کرایه را به‌صورت نقدی پرداخت کرده یا آن را کارت به کارت کند. اگرچه چنین درخواستی معمولاً از طرف مسافر پذیرفته می‌شود اما برخی افراد ترجیح می‌دهند از درگاه‌های پرداخت درون برنامه به این منظور استفاده کنند و اصرار بیش از حد راننده باعث آزردگی خاطر آن‌ها خواهد شد.

تردد در مسیرهای غیرمعمول

اگرچه تمامی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی دارای استعلام از مراکز انتظامی هستند اما گاهی اوقات شاهد ترس مسافران به دلیل تردد خودرو از مسیرهای غیرمعمول هستیم. برخی رانندگان مواردی همچون فرار از ترافیک و چراغ‌قرمز را بهانه عبور از چنین مسیرهایی می‌کنند اما واضح است که برخی مسافران به ویژه مسافران خانم احساس عدم امنیت خواهند داشت.

گفت‌وگوی اجباری با مسافران

برخی افراد تمایلی به گفت‌وگو با افراد ناشناس در محیط‌های عمومی از جمله تاکسی ندارند اما برخی رانندگان خوش‌مشرب و بذله‌گو (!) در زمان سفر داخل شهری دست از گفت‌وگو با مسافر برنمی‌دارند و باعث آزار و اذیت روحی مسافران می‌شوند.

مزاحمت

اگرچه چنین موردی به ندرت بین رانندگان دیده می‌شود اما اگر سری به شبکه‌های اجتماعی بزنید شاید شاهد پیام‌هایی باشید که برخی رانندگان به مسافران خود فرستاده و از آن‌ها درخواست‌هایی خارج از حیطه کاری و حرفه‌ای خود داشته‌اند. در صورت مشاهده چنین مواردی حتماً موضوع را با پشتیبانی برنامه در میان بگذارید.

مواردی که در بالا ذکر شد تنها بخشی از رفتارهای نامناسب برخی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی با مسافران است. بازهم باید بر این نکته تأکید کنیم که موارد یاد شده فقط شامل بخش انگشت‌شماری از رانندگان می‌شود و ما قدردان زحمات رانندگان عزیز هستیم. قطعاً موارد ناگفته دیگری نیز وجود دارد که مایلیم آن‌ها را از زبان شما عزیزان بشنویم پس حتماً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۷۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا