هاست پرسرعت
خودرو

بررسی ماکت فورد GT ساخت اتوآرت

بررسی ماکت فورد GT ساخت اتوآرت

در این مقاله می‌خواهیم ماکت مشهورترین سوپراسپرت آمریکایی یعنی فورد GT را بررسی کنیم. این ماکت توسط اتوآرت ساخته شده و به عنوان اولین سوپراسپرت ساخته شده توسط این برند شناخته می‌شود.

بررسی ماکت فورد GT ساخت اتوآرت

سال‌ها بود آرزو داشتم این ماکت را در دست بگیرم و مطمئنا از زمانی که درگیر دنیای ماکت‌ها شدم؛ مالکیت این ماکت یکی از بهترین تجربیاتی بود که می‌توانستم داشته باشم. همیشه دوست داشتم  از بین رنگ‌های آبی و قرمز با راه راه‌های سفید، رنگ زرد ماکت این سوپر اسپرت را داشته باشم.

بررسی ماکت فورد GT ساخت اتوآرت

شکاف‌ها بین اجزای متحرک در این ماکت بسیار کم است. برای مثال باز کردن درهای این ماکت با انگشت تقریبا غیر ممکن است و بهتر است آن‌ها را با قطعه‌ای ریز باز کنید. در ماکت فورد GT همه چیز محکم و خوب به نظر می‌رسد. کیفیت رنگ نیز خوب است و مانند مدل‌های جدید اتوآرت کم ضخامت و براق نیست. تنها مشکلی که در رنگ‌آمیزی این ماکت وجود دارد دیده شدن رنگ فلز ماکت در اطراف برخی از حفره‌های ورودی هوا است که البته قابل چشم پوشیست.

همچنین بخوانید: بررسی ماکت لامبورگینی دیابلو ۳۰ SE JOTA ساخت اتوآرت

از نمای بیرونی، ماکت فورد GT بسیار زیبا و واقعی به نظر می‌رسد. جزئیات چراغ‌های جلو مناسبند. چراغ‌های راهنما نارنجی رنگ و چراغ‌های مه شکن نیز با نهایت دقت طراحی و ساخته شده‌اند.

بررسی ماکت فورد GT ساخت اتوآرت

دیسک‌های ترمز ماکت فورد GT به قدری براق هستند که ممکن است بیننده گمان کند جنس آن‌ها از فلز است. رینگ‌های ماکت هم بسیار براقند و تفاوت چندانی با رینگ آلومینیومی اصلی ندارند و از این رو جزو یکی از بهترین ساخته‌های اتوآرت محسوب می‌شوند. لاستیک‌ها از پلاستیک نرم ساخته شده‌اند و به نظر واقعی می رسند، اما دیواره‌های کناری آن‌ها هیچ مارکی‌ ندارند.

بررسی ماکت فورد GT ساخت اتوآرت

در داخل کابین دکمه‌ها جداگانه قالب‌گیری و علامت‌گذاری شده‌اند و این مورد باعث می‌شود ظرافت در ساخت ‌آن‌ها دو چندان شود. نشانگرهای کیلومتر شمار و… خوانا هستند. همچنین دریچه‌های تهویه توخالی و و بسیار واقعی به نظر می‌رسند. دسته دنده و ترمز دستی این ماکت بسیار ظریف طراحی شده‌اند به طوری که در کمتر ماکتی می‌توان این سطح از جزئیات را دید. تنها مشکل طراحی کابین این ماکت بیش از حد بزرگ بودن gsxr‌های گاز و ترمز آن است.

بررسی ماکت فورد GT ساخت اتوآرت

همچنین بخوانید: بررسی ماکت روف رودئو کانسپت مقیاس ۱:۱۸

بررسی ماکت فورد GT ساخت اتوآرت

در انتهای ماکت، می‌توان موتور را زیر در بزرگ و سنگینی مشاهده کرد. موتور ظاهر و جزئیات عالی دارد. همچنین تقریبا تمام قطعات آن جداگانه قالب‌گیری شده‌اند. سیم‌های موجود در کاپوت نیز با دقتی طراحی شده‌اند که شخص با مشاهده ابتدا و انتهای آن‌ها متوجه می‌شود وظیفه هرکدام چیست. زیر در کاپوت ماکت فوردGT به جز موتور، سیستم تعلیق دوچرخ عقب، مجرای اگزوز و قسمتی از شاسی لوله‌ای ماکت مشخص است.  یکی از ویژگی‌های مثبت ماکت فورد GT داشتن فنر برای هر چرخ است که در ماکت‌هایی با این رده قیمتی چندان مرسوم نیست.

همانطور که پیبش‌تر هم گفتم من تجربه بسیار عالی را با این ماکت پرجزئیات، با کیفیت و زیبا داشتم. همچنین از این موضوع خوشحالم که یک مورد کمیاب به مجموعه من اضافه شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۳ رای

منبع

diecastsociety

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا