هاست پرسرعت
خودرو

بررسی ویدئویی موتورسیکلت برقی کویر ES6

بررسی ویدئویی موتورسیکلت برقی کویر ES6

اسکوتر برقی کویر ES6 1500 یک محصول خوش‌ساخت و مدرن برای استفاده درون‌شهری و برای کارهای روزانه در مسافت‌های کوتاه است.

موتورسیکلت‌ها و اسکوترهای برقی این روزها در حال محبوب شدن و جذب مشتریان جدید به‌ویژه بانوان هستند. این وسایل دیگر دردسرهای روتین موتورسیکلت‌های بنزینی مثل سروصدا، آلودگی، نیاز به مراجعه به پمپ‌بنزین و تعویض روغن و ازاین‌دست موارد را ندارند. سواری با آنها بسیار آسان است و برای محیط زیست و سلامتی انسان نیز مناسب‌ترند. حذف پیچیدگی‌های فنی انجین‌های معمول مانند سیستم روغن‌کاری، سیستم تزریق سوخت، باک بنزین، اگزوز، سیلندر و شاتون و میل‌لنگ و ازاین‌دست باعث می‌شود تا هزینه‌های نگهداری یک موتورسیکلت برقی هم محدود به باتری و موتور الکتریکی شود.

اسکوتر برقی کویر ES6 1500

اسکوترهای برقی به‌عنوان گزینه‌های کوچک‌تر موتورسیکلت‌ها، برای مصارف شهری بهینه شده‌اند. این اسکوترها، سرعت آن‌چنانی ندارند و برد مسافت قابل پیمایش آنها نیز زیاد نیست اما برای بسیاری از کاربردهای روزانه و ترافیک شهری کفایت می‌کند.

اسکوتر برقی کویر ES6 1500

اسکوتر کویر ES6 1500 یکی از نمونه‌های ارزان‌قیمت حال حاضر بازار ایران است که از سال ۱۳۹۵ معرفی شده و توانسته محبوبیت خوبی نیز به دست آورد. طراحی پست‌مدرن آن که کویرموتور اعلام کرده توسط طراحان ایتالیایی انجام شده بسیار دلنشین و زیباست. این موتورسیکلت در رنگ‌های طوسی، سفید، نارنجی و زرد و با گرافیک‌های پرچم ایتالیا تولید می‌شود.

اسکوتر برقی کویر ES6 1500

پک ۵ عددی باطری سربی اسیدی آن که جرم هر باطری ۷ کیلوگرم است و در زیر زین قرار گرفته می‌تواند توان ۶۰ ولت ۲۰ آمپرساعت را فراهم سازد و در اختیار یک الکتروموتور  ۱۵۴۵ واتی معادل ۲.۰۷ اسب بخار روی محور عقب قرار دهد. نهایت سرعت اسکوتر ES6 با گیربکس دو‌سرعته ۴۴ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

اسکوتر برقی کویر ES6 1500

برای شارژ کامل باتری‌ها نیاز به ۷ تا ۸ ساعت زمان داریم و با هر بار شارژ هم می‌توان ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر مسافت را پیمود. البته این به‌شرط سالم بودن و نو بودن باتری‌ها است. وزن این اسکوتر ۹۴.۵ کیلوگرم و ابعاد آن شامل ۱۷۰ سانتی‌متر طول، ۱۰۵ سانتی‌متر ارتفاع، ۶۸ سانتی‌متر عرض و سانتی‌متر است. طراحی آن با فضایی مناسب برای قراردادن وسایل اضافی موتورسوار همراه است و در رنگ‌های طوسی، سفید، نارنجی و زرد عرضه می‌شود.

بررسی ویدئویی موتورسیکلت برقی کویر ES6

ترمز جلو از نوع دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ای بوده و با کمک سیستم ترمز ضد قفل (ABS) عملکرد مطلوبی دارد. متأسفانه قابلیت شارژ مجدد باتری‌ها با ترمزگیری در این اسکوتر و موارد مشابه آن وجود ندارد.

در این اسکوتر، فضاهای قراردادن اشیای کوچک و بزرگ متعددی ازجمله یک باکس بزرگ در عقب تعبیه شده است. یک داشبورد دیجیتالی که اطلاعاتی مانند سرعت، مسافت طی شده، سطح باتری و غیره را به کاربر ارائه می‌دهد نیز همان چیزی است که از یک محصول الکتریکی انتظار می‌رود.

اسکوتر برقی کویر ES6 1500

ویدئوی بررسی این اسکوتر برقی را در یوتیوب gsxr تماشا کنید. برای تشویق ما می‌توانید در کانال ما سابسکرایب کرده و کلیپ ما را لایک کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا