هاست پرسرعت
خودرو

برنامه تولید ابر خودروی هونگچی S9 در ایتالیا لغو شد

برنامه تولید ابر خودروی هونگچی S9 در ایتالیا لغو شد

شرکت چینی سیلک-فاو به دنبال تولید ابر خودروی هونگچی S9 در کشور ایتالیا بود اما حالا خبر می‌رسد برنامه‌های مفصل یاد شده لغو شده‌اند و شاید خودروی موردبحث در چین تولید شود.

کمپانی سیلک-فاو که حاصل همکاری فنی و مهندسی دو شرکت سیلک و فاو چین است در سال ۲۰۲۱ به توافقی با مقامات محلی ایتالیا رسیدند تا بر اساس آن یک کارخانه تولید و مرکز تحقیق و توسعه خودروهای پرفورمنس و پرقدرت را تأسیس کنند؛ اما سیلک-فاو اخیراً با ارسال نامه‌ای به مقامات محلی ایتالیا اعلام کرد از این توافق خارج می‌شود. اگرچه شرکت موردبحث به درخواست رسانه‌ها درباره شفاف‌سازی بیشتر پاسخی نداده است اما مقامات ایتالیایی نامه مکتوب سیلک-فاو را دریافت کرده‌اند.

گفته می‌شود دادستان‌های ایتالیا در حال بررسی وضعیت سیلک-فاو بوده‌اند و همین چند هفته پیش پلیس مالیات ایتالیا دفاتر آژانس تدارکات اینویتالیا را بررسی کرده است. این آژانس اسناد مرتبط با درخواست ۴۰ میلیون دلاری سیلک-فاو برای تأسیس کارخانه در ایتالیا را نگه‌ داشته بود. البته باید گفت از چندی پیش آینده تأسیس کارخانه تولید شرکت موردبحث در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. یکی از مقامات محلی قبلاً گفته بود دولت محلی نگرانی‌هایی درباره وضعیت مالی سیلک-فاو به منظور تأسیس چنین کارخانه‌ای را دارد.

البته مقامات سیلک-فاو سریعاً به این نگرانی‌ها پاسخ داده اند و گفته اند که به دنبال نهایی کردن قرارداد خرید زمینی برای تأسیس کارخانه در آگوست ۲۰۲۲ بوده اند اما رویترز می‌گوید قرارداد خرید این زمین هرگز نهایی نشد. هنوز مشخص نیست که لغو برنامه‌های تولید ابر خودروی هونگچی S9 در ایتالیا تأثیری روی تولید سایر محصولات این برند در چین خواهد داشت یا خیر. اولین محصول برنامه‌ریزی شده این برند برای تولید هونگچی S9 بود که پیشرانه ۸ سیلندر آن به همراه سه پیشرانه برقی ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت داشت. باید منتظر ماند و دید برنامه های تولید این ابر خودروی چینی به کجا خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا