هاست پرسرعت
خودرو

بهترین سوپرسدان‌ها برای سال ۲۰۲۳

بهترین سوپرسدان‌ها برای سال ۲۰۲۳

تلفیقی از عملکرد بالا و راحتی، المان اصلی یک سوپرسدان واقعی را تشکیل می‌دهد. همین مسئله هم باعث شده تا این کلاس خودرویی خاص که اخیرا جای خود را به شاسی‌بلندها داده است، برای بسیاری از طرفداران جایگزین‌نشدنی باشد. برخی از این خودروها مانند جگوار XE نمونه‌هایی مقرون‌به‌صرفه به شمار می‌روند اما برخی دیگر راکت‌های زمینی هستند که به‌راحتی در مسابقات درگ با سوپرخودروها رقابت می‌کنند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

لیست زیر شامل خودروهای سدان برتر از دید نشریه EVO انگلستان است که به لطف حضور پررنگ برخی از خودروهای برقی و هیبریدی، نسبت‌به سال گذشته تنوع بیشتری پیدا کرده است.

بهترین سوپرسدان‌ها برای سال ۲۰۲۳

آلفارومئو جولیا کوادریفولیو

جولیا یکی از ستاره‌های کلاس سدان محسوب می‌شود. موتور بدون تغییر ۲.۹ لیتری V6 تویین‌توربوی این خودرو با تولید ۵۰۳ اسب بخار قدرت و انتقال آن از طریق یک جعبه‌دنده ۸ سرعتی به چرخ‌های عقب، هر مالکی را راضی نگه می‌دارد. فرمان‌پذیری سریع، درگیرکردن راننده در رانندگی، بالانس و چسبندگی خاص از مهم‌ترین ویژگی‌های این سدان پیشتاز هستند.

بهترین سوپرسدان‌ها برای سال ۲۰۲۳

بی‌ام‌و M3 کامپتیشن xDrive

بی‌ام‌و M  درطول سالیان متمادی اثبات کرده که در ساختن سدان‌های عملکرد بالا خبره شده و بهترین محصولات ممکن را می‌سازد. آخرین نسخه M3 کامپتیشن نیز از این قاعده مستثنا نیست و با چسبندگی فوق‌العاده و تعادل سیستم چهارچرخ متحرکش، به‌راحتی ۵۰۳ اسب بخار تولیدشده توسط موتور را کنترل می‌کند و حسی سرزنده به راننده‌اش می‌دهد. این خودروی کاملا کاربردی به سیستم هوشمندی برای انتقال گشتاور مجهز شده که تعادلی مثال‌زدنی را برایش به همراه آورده است.

بهترین سوپرسدان‌ها برای سال ۲۰۲۳

مرسدس AMG E63 S

نکته متمایزکننده AMG E63 S تنها موتور ۶۰۴ اسب بخاری V8 قدرتمند آن نیست؛ بهبودهای نسل ۲۰۲۱ این خودرو که باعث افزوده‌شدن فناوری‌های جدید و ظاهری ملایم‌تر شد، آن را به گزینه‌ای مناسب برای بسیاری از کاربران تبدیل کرد. سواری خودرو در سرعت‌های پایین به‌شدت بهتر شد و موتور هم تغییرات و بهبودهای بسیاری را به خود دید تا نهایت با سدانی مواجه باشیم که استعداد زیادی در ارائه راندمان عالی دارد. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به کمتر از ۳ ثانیه زمان نیاز دارد و کنترل حجم بالای بدنه این خودرو نیز به‌خوبی و با ظرافت تمام انجام می‌شود.

بهترین سوپرسدان‌ها برای سال ۲۰۲۳

پورشه پانامرا GTS

اگر برخی قضاوت‌ها را کنار بگذاریم، پانامرا یک پکیج فوق‌العاده است و سوپرسدانی محسوب می‌شود که به‌عنوان یک لیموزین لوکس و قدرتمند نیازهای سرنشینانش را برآورده می‌کند. این خودرو علی‌رغم وزن بالایش همچنان عملکرد درخور یک پورشه را دارد. موتور V8 تویین توربوی این خودرو ۴۷۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و برخلاف نسخه توربو S، روی ارائه تجربه رانندگی دلنشین تمرکز دارد؛ با این وجود در کمتر از ۴ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اگر سوپرسدان‌های امروزی را بیش‌ازحد سریع بدانید که بتوان از آن‌ها استفاده زیادی کرد، پانامرا یکی از بهترین گزینه‌های موجود خواهد بود.

بهترین سوپرسدان‌ها برای سال ۲۰۲۳

بی‌ام‌و M5 کامپتیشن

M5 سال‌های سال است که به‌عنوان یکی از بهترین سدان‌های جهان شناخته می‌شود؛ تا آنجا که نامش با عبارت سوپرسدان گره خورده و به‌عنوان معیاری در این زمینه مطرح می‌شود. با وجود اینکه این نام در سال‌های اخیر توسط رقبا به چالش کشیده شده است اما این هیولای مجهزبه V8 تویین توربو، با استفاده از سیستم چهارچرخ محرک خود پویایی خاصی دارد که هرچه بیشتر تحت فشار باشد، بهتر عمل می‌کند. این هیولای ۶۱۶ اسب بخاری شاید در استفاده روزمره چندان برتری خاصی نداشته باشد اما در سطوح بالاتر حقیقتا بدون رقیب است.

بهترین سوپرسدان‌ها برای سال ۲۰۲۳

جگوار XE P300

سدان جمع‌وجور جگوار از هر لحاظ یک خودروی کابردی به شمار می‌آید که در کلاس خود، دقیق‌ترین ورودی‌های فرمان را دارد. موتور ۲ لیتری توربوشارژ نسخه ۳۰۰ اسپرت این خودرو توان تولید حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت را دارد و آن را در عرض ۵.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. طراحی داخلی مانند طراحی خارجی چندان با کیفیت و به‌روز نیست اما قیمت این خودرو هم مانند کابینش به‌روز نشده و یکی از خوش‌قیمت‌ترین محصولات این دره محسوب می‌شود.

بهترین سوپرسدان‌ها برای سال ۲۰۲۳

پورشه تایکان GTS

نسخه GTS تایکان نه‌تنها به‌عنوان یک سدان خوب با هر کلاسی رقابت می‌کند. این خودرو با قابلیت جداسازی موتورهای جلو از یکدیگر، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۳.۷ ثانیه زمان نیاز دارد. درست است که مانند همتای پانامرای خود از میل‌های ضدلغزش محروم شده است فنربندی بادی و میراگرهای تطبیقی‌اش کارشان را به‌خوبی انجام می‌دهند. فرمان‌پذیری دقیق، کنترل عالی بدنه و عملکرد موتور برقی ۵۹۰ اسب بخاری‌اش آن را به گزینه‌ای توانا بدل می‌کند.

بهترین سوپرسدان‌ها برای سال ۲۰۲۳

آئودی RS3 سدان

با وجود اینکه RS3 بیشتر روحیه یک هاچبم تمام‌عیار را دارد اما می‌تواند با تمام خودروهای این لیست رقابت کند. آئودی در سال ۲۰۲۱ عملکرد این خودرو را بسیار بهبود داد. استفاده از امکاناتی چون سیستم هدایت گشتاور برای محور عقب و فنربندی نرم‌تر و پیچیده‌تر باعث شده تا RS3 سواری نرم و شناورگونه داشته باشد. استفاده از تایرهای پیرلی پی زیرو به راننده اجازه می‌دهد تا سر پیچ‌ها به محور جلو اطمینان کامل کند. موتور ۵ سیلندر آن هم با وجود اینکه به پای V8 موجود در بنز و بی‌ام‌و نمی‌رسد اما شتابگیری مناسب و خوبی دارد.

بهترین سوپرسدان‌ها برای سال ۲۰۲۳

بی‌ام‌و M340i

شاید یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های تیم مهندسی M در سال‌های اخیر، دو نسخه M340i و M340d به شمار بیایند که تعادلی محشر بین عملکرد خروجی موتور، فرمان‌پذیری و راحتی سرنشینان فراهم کرده‌اند. مصرف سوخت هر دو پایین است از موتورهای ۶ سیلندرشان نیز به‌همراه سیستم چهارچرخ محرک سود می‌برند اما یکی از دیزل به‌عنوان سوخت استفاده می‌کند. طراحی داخلی این خودرو در نسل جدید کاملا به‌روز شده و حال با توانایی‌های فنی و تعادل میان کاربری روزمره، عملکرد موتوری، راحتی و طراحی مناسب می‌تواند خود را به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار مطرح کند.

بهترین سوپرسدان‌ها برای سال ۲۰۲۳

مرسدس AMG CLA45 S

واقعا نمی‌توان امکاناتی چون چهارچرخ محرک با جعبه‌دنده دوکلاچی و سیستم هدایت گشتاور را در لیست مشخصات یک سوپرسدان ۴۱۵ اسب بخاری دید و آن را در این لیست نیاورد. درست است که CLA زیر سایه کلاس E خواهد بود اما نمی‌توان عملکرد خوب آن را دست کم گرفت. ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۴ ثانیه زمان می‌برد و می‌تواند در هر آب‌وهوایی، سرعت بالای خود را حفظ کند؛ با این وجود، ویژگی‌ اصلی این خودرو روانی راندمان و پیچیدگی آن محسوب می‌شود. CLA خودرویی فوق‌العاده است که فرمان‌پذیری دقیق و چسبندگی مناسب دارد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا