هاست پرسرعت
خودرو

بهترین موتورسیکلت های مخصوص سفر و تورینگ از هوندا گلدوینگ تا بی ام و K1600

بهترین موتورسیکلت های مخصوص سفر و تورینگ از هوندا گلدوینگ تا بی ام و K1600

انواع موتورسیکلت در کلاس تورینگ  کم‌تعداد و مجهز به فناوری‌های خاص هستند. برندهای معدود شامل هوندا، بی‌ام‌و، کاوازاکی و هارلی دیودیسن، توانایی ساخت این مدل‌ها را دارند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

سفرهای طولانی و عبور از مسیرهای متنوع با موتورسیکلت، تجربه‌ای لذت‌بخش برای بسیاری از مردم دنیا است که البته، هزینه‌های خاص خود دارد.  نمونه‌ی تجهیزشده و دست اول از یک مدل مخصوص تورینگ، معمولا معادل یک خودروی خانوادگی یا کراس‌اور اندازه متوسط، قیمت دارد. این شرایط باعث شده بسیاری از موتورسواران، مدل‌های ارزان‌تر در کلاس رودستر یا ادونچر را ترجیح دهند.

هارلی دیویدسن تری گلاید

برای عامه‌ی مردم، موتورسیکلت‌های سنگین‌وزن ساخت هارلی دیویدسن، بهترین نمونه در کلاس تورینگ محسوب می‌شوند. علاقه‌مندان موتورسواری نیز، معمولا هوندا گلدوینگ را از این گروه، می‌شناسند؛ اما ایندین، کاوازاکی و بی‌ام‌و نیز در کلاس تورینگ، جایگاه ویژه دارند.

در ادامه‌ی مطلب، ۵ موتورسیکلت مشهور دنیا که مناسب سفرهای بین شهری هستند، معرفی و بررسی شده‌اند.

هوندا گلدوینگ

یکی از معدود موتورسیکلت‌های تورینگ دنیا که به تعداد محدود و البته فاقد پلاک، در ایران وجود دارد؛ هوندا گلدوینگ است. این مدل در سراسر جهان به عنوان یک نمونه‌ی عالی و صاحب سبک، شهرت دارد.

علاوه‌بر راحتی بسیار خوب برای سرنشینان و سیستم تعلیق اسثنایی که راحتی قابل قبول برای سفرهای طولانی مدت فراهم می‌کند؛ محفظه‌بار با مجموع فضای ۱۲۰ لیتر هم، نکته‌ی مثبت بسیار مهم برای گلدوینگ محسوب می‌شود. موتورسوار می‌تواند از امکانات جالب، شامل  چهار حالت رانندگی، ترمزهای قدرتمند ABS با مدیریت تعادل و لغزش، دنده عقب، شیشه‌ی جلو با تنظیمات برقی، کروز کنترل هوشمند و ناوبری ماهواره‌ای استفاده کند.

هوندا گلدوینگ 2022

هوندا گلدوینگ با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۱۸۳۳ سی‌سی تولید می‌شود. این موتورسیکلت ۳۶۵ کیلوگرمی، ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۹ نیوتن‌متر گشتاور دارد. هوندا گلدوینگ در زمان ۴ تا ۴/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. این مدل، میانگین مصرف سوخت ۵/۵ لیتر در صد کیلومتر دارد.

آستانه قیمت هوندا گلدوینگ در بازار جهانی، ۲۵ هزار دلار است. این موتورسیکلت در نسخه‌های سفارشی با امکانات کامل، ۴۰ هزار دلار هزینه خرید دارد.

کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰

ولکان یکی از معدود موتورسیکلت‌های ژاپنی با سبک بدنه‌ی نزدیک به محصولات ایندین است. این مدل نزدیک‌ترین رقیب گلدوینگ در رده‌ی قیمتی پایین‌تر محسوب می‌شود و البته راحتی بیشتری برای تردد داخل شهری دارد. در میان نسخه‌های متنوع ولکان با پیشرانه‌ی ۶۵۰ و ۹۰۰ سی‌سی، مدل ۱۷۰۰ سی‌سی واکوئرو (Vaquero) و وُیِجر (Voyager)  با امکانات مخصوص سفرهای طولانی مدت و کیت بدنه‌ی ویژه‌ی سرعت‌های بالا تولید می‌شود.

کاوازاکی ولکان واکوئرو (Vaquero)
کاوازاکی ولکان واکوئرو

کاوازکی ولکان با پیشرانه‌ی  ۱۷۰۰سی‌سی ۲ سیلندر V شکل، ۸۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. مدل واکوئرو (به معنی کابوی)، ۳۸۳ کیلوگرم وزن دارد و در کمال تعجب سنگین‌تر از هوندا گلدوینگ استاندارد است. موتورسیکلت تورینگ کاوازاکی در زمان ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد، نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت و میانگین مصرف سوخت۶  تا ۷  لیتر بنزین در صد کیلومتر دارد.

کاوازاکی ولکان ویجر
کاوازاکی ولکان ویجر

آستانه قیمت کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ واکوئرو و وُیِجر در بازار جهانی، ۱۸۶۰۰ و ۱۹۳۰۰ دلار است. افراد با بودجه‌ی محدود، می‌توانند ولکان ۶۵۰ سی‌سی با قیمت ۷۵۰۰ دلار خریداری کنند و امکانات اضافی برای سفرهای بین شهری را جداگانه سفارش دهند.

بی‌ام‌و K1600 GTL

تنها موتورسیکلت آلمانی در کلاس تورینگ، معادل اروپایی گلدوینگ محسوب می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. بی‌ام‌و K1600  از سال ۲۰۱۱ تا امروز بدون تغییر اساسی در طراحی، تولید شده است.

بی ام و K1600 تورینگ

پیشرانه‌ی ۱,۶۴۹  سی‌سی ۶  سیلندر خطی برای K1600 قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۵ نیوتن‌متر دارد. وزن مدل GTL با تجهیزات مناسب سفر، ۳۷۰ کیلوگرم است و در زمان ۳/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. نهایت سرعت این موتورسیکلت، ۲۲۰ کیلومتر برساعت اعلام شده و میانگین مصرف سوخت ۶  لیتر در صد کیلومتر است.

بی‌ام‌و K1600 در بازار اروپا ۲۷ هزار دلار قیمت دارد.

ایندین رودمستر

موتورسیکلت‌های ایندین همواره نزدیک‌ترین رقیب هارلی دیویدسن محسوب می‌شوند. یکی از گران‌ترین محصولات ایندین با نام رودمستر (Roadmaster) قابلیت‌های جالب توجه برای علاقه‌مندان تورینگ دارد.

ایندین رودمستر 2022

رودمستر با پیشرانه‌ی ۱۸۹۰ سی‌سی و ۴۰۳ کیلوگرم وزن خالص تولید می‌شود. قدرت این مدل، ۹۲ اسب بخار با گشتاور ۱۷۰ نیوتن‌متر است. ایندین رودمستر در زمان ۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت دارد.

قیمت ایندین رودمستر در بازار امریکا، ۳۱ هزار دلار است. ایندین انواع مختلفی از موتورسیکلت‌های مجهز به پیشرانه‌ی ۱۷۶۸ سی‌سی مناسب سفرهای بین شهری نیز تولید می‌کند که چیفتن با قیمت ۲۲ هزار دلار و چلنجر الایت ۳۶ هزار دلاری را شامل می‌شود.

هارلی دیودیسن رود گلاید لیمیتد

رودگلاید و تری گلاید، از گران‌ترین محصولات هارلی دیویدسن محسوب می‌شوند. خرید نسخه‌ی پایه از این موتورسیکلت‌ها، هزینه‌ی کمتری نسبت به ایندین رودمستر دارد؛ اما همراه با امکانات سفارشی و تزئینات اضافی، ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار قیمت‌گذاری ‌می‌شوند.

هارلی دیویدسن

پیشرانه‌ی هارلی دیودیسن رود گلاید ۱۸۶۸  سی‌سی است. این مدل، قدرت ۹۲.۵ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر دارد. رودگلاید استاندارد با وزن ۳۸۸ کیلوگرم و در زمان ۴/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. نهایت سرعت این مدل، ۱۶۰  کیلومتر برساعت و میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر است.

آستانه قیمت هارلی دیودیسن رود گلاید ۲۲ هزار دلار است. مدل سه چرخ (تری گلاید) حدود ۳۵ هزار دلار هزینه خرید دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا