هاست پرسرعت
امنيت

به‌روزرسانی فوری آیفون: چرا نصب iOS 16.4.1 بسیار مهم است

به‌روزرسانی فوری آیفون: چرا نصب iOS 16.4.1 بسیار مهم است

در حالی که نسخه جدید سیستم عامل موبایل شرکت اپل یعنی  iOS 16.4 برخی قابلیت‌های جدید خوب را به انبوه دلایل در حال رشد برای داشتن یک آیفون اضافه کرد -از جمله ایموجی جدید، Apple Pay Later و پشتیبانی از 5G در Google Fi – بدون مشکل همه نبود.
اکنون اما اندکی پس از آپدیت، اپل نسخه 16.4.1 را برای آیفون 8 و تمام مدل‌های جدیدتر، آیپد پرو و آیپد ایر نسل 3 به بعد و آیپد مینی از نسل پنجم به بعد منتشر کرده تا برخی از مشکلات آزاردهنده را برطرف کند.
 
به گزارش gsxr و به نقل از اسلش‌گیر، اهمیت اصلی این آپدیت به رفع دو آسیب‌پذیری امنیتی مهم مربوط می‌شود.
اپل آسیب‌پذیری‌هایی را در موتورهای IOSurface Accelerator (CVE-2023-28206) و WebKit (CVE-2023-28205) پیدا کرده که می‌توانند به مهاجمان اجازه دهند بدون رضایت شما کد دلخواهشان را روی دستگاهتان اجرا کنند.
اپل می‌گوید گزارش‌های معتبری از سوءاستفاده‌های فعالی که این حفره‌ها را هدف قرار داده‌اند وجود دارد.

هر دوی این آسیب‌پذیری‌ها توسط Clément Lecigne محقق امنیتی گوگل و Donncha Ó Cearbhaill محقق عفو بین‌الملل پیدا و افشا شدند.
توصیه می‌شود که اگر تاکنون به آخرین نسخه iOS به‌روزرسانی نکرده‌اید، حتما و سریعا لازم است این کار را در اسرع وقت انجام دهید.
 

آپدیت جدید iOS

دستگاه‌های iOS قدیمی‌تر نیز رفع مشکل شدند

گفته شده این مشکل امنیتی به قدری وخیم بوده است که اپل به‌روزرسانی ویژه‌ای را حتی برای دارندگان دستگاه‌های iOS قدیمی‌تری تهیه کرده که فراتر از iOS 15 را دریافت نمی‌کنند. این دستگاه‌ها شامل آیفون SE، آیفون 6S و آیفون 7 می‌شوند که همه انواع آنها را شامل می‌شود.

این به‌روزرسانی همچنین در آیپد ایر 2 و آیپد مینی(نسل چهارم) و همچنین آیپاد تاچ در حال انتشار است.
اگر این مدل‌ها را دارید به دنبال نسخه 15.7.5 باشید. شما سایر قابلیت‌های جدید را دریافت نخواهید کرد، اما می‌توانید با آگاهی از اینکه در برابر آخرین تهدیدات امنیتی شناخته شده در امان هستید با آرامش بخوابید.
 
برای آگاهی از اینکه از کدام نسخه iOS استفاده می‌کنید به تنظیمات > درباره > نسخه iOS بروید.
اگر از آخرین نسخه استفاده نمی‌کنید، با رفتن به تنظیمات > عمومی > به‌روزرسانی نرم‌افزار، به‌روزرسانی‌های iOS را بررسی کنید. در صورت در دسترس بودن، باید بتوانید بلافاصله آن را دانلود و نصب کنید.
 

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا