هاست پرسرعت
سيستم عامل

به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ آخر امسال عرضه می‌شود

به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ آخر امسال عرضه می‌شود

در آخرین وبلاگ به‌روزرسانی نقشه راه ویندوز، شرکت مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز 10، نسخه 22H2، نسخه نهایی ویندوز 10 خواهد بود و پشتیبانی آن در 14 اکتبر 2025 برای همه نسخه‌های آن نسخه به پایان می‌رسد. این شرکت همچنین اعلام کرد که در نیمه دوم سال 2024 یک کانال خدمات طولانی مدت (LTSC) مبتنی بر ویندوز 11 منتشر خواهد شد.

در این گزارش اطلاعات بیشتری در مورد به‌روزرسانی چرخه حیات برای نسخه های خاص ویندوز 10 و ویندوز 11 وجود دارد.

به گزارش gsxr از تسنیم، ویندوز 11، نسخه 23H2 به عنوان یک بسته فعال در دسترس خواهد بود و ویندوز 11 آینده، نسخه 23H2 دارای شعبه خدمات و پایه کد مشابه با ویندوز 11، نسخه 22H2 است. این یعنی اگر از ویندوز 11، نسخه 22H2 استفاده می کنید، این یک به روز رسانی ساده به نسخه 23H2 از طریق یک بسته فعال سازی کوچک (eKB) خواهد بود.

توصیه شرکت مایکروسافت به کاربران خود به این صورت است که کاربران منتظر ویندوز 11 نسخه 23H2 نباشند و اکنون عرضه ویندوز 11 خود را با نسخه 22H2 ادامه دهند یا شروع کنند.

لازم به ذکر است قبلاً نیز در ویندوز 10 و تقریباً چهار سال پیش برای انتقال از نسخه 1903 به 1909، مایکروسافت رویکرد مشابهی را پیاده‌سازی کرده بود.

قابلیت‌های احتمالی آپدیت ویندوز 11
از قابلیت های احتمالی آپدیت ویندوز 11 می‌توان از نسخه جدید فایل اکسپلورر که شامل تب‌ها، موارد دلخواه و یک ظاهر مدرن‌تر می‌شود نام برد. همچنین تنظیمات نورپردازی RGB بومی نیز ممکن است به ویندوز 11 بیاید تا گیمرها دیگر مجبور به استفاده از نرم‌افزارهای خاص برای این کار نباشند.

از دیگر ویژگی‌های احتمالی این آپدیت می‌توان به پشتیبانی داخلی از فایل‌های فشرده RAR و zip-7 و همچنین حالت تاریک برای Paint اشاره کرد.

علاوه بر آپدیت 23H2، مایکروسافت همچنین اعلام کرد که قصد دارد نسخه جدید Long-Term Servising Channel (LTSC) ویندوز 11 را در نیمه دوم سال 2024 ارائه کند. نسخه‌های LTSC ویندوز برای رایانه‌هایی با موارد استفاده خاص مانند اجرای سیستم تهویه یک ساختمان مناسب هستند.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا