هاست پرسرعت
بازی

به‌یادماندنی‌ترین رویارویی‌ شخصیت‌های دنیای انیمه

به‌یادماندنی‌ترین رویارویی‌ شخصیت‌های دنیای انیمه

یکی از مسائل بسیار مهم در دنیای انیمه، رویارویی شخصیت‌هایی است که می‌توانند وقایع هیجان‌انگیزی را رقم بزنند.

در دنیای انیمه از آغاز تا اکنون، همیشه دو جبهه وجود داشته که برای آرمان‌ها و عقاید خود روبرو یکدیگر قرار گرفته‌ است. همان‌گونه که همیشه قهرمانی وجود دارد که به دنبال دست‌یابی به بهترین‌ها برای اطرافیان و جهانش می‌باشد، در سمت مقابل شاهد شخصیتی هستیم که به شیوه‌ای دیگر به دنبال اهداف خود بوده و همین مسئله باعث می‌شود تا شاهد رویارویی آرمان‌ها با یکدیگر باشیم.

همیشه دو شخصیت وجود دارند که برای تصاحب خواسته‌ها و تحقق اهدافشان مجبورند در قسمتی از داستان روبروی یکدیگر قرار گرفته و برای پیروزی تا سر حد مرگ به مبارزه بپردازند. همین موضوع باعث شده تا در انیمه‌ها شخصیت‌ها و وقایعی شکل بگیرند که جاودانه شده و از محبوبیت بالایی برخوردار باشند.

حال نیز در این مقاله قصد داریم به برترین رویارویی‌های نمادین این صنعت پرداخته و آن‌ها را بررسی نمایم.

⁨تقابل ایزوکو میدوریا و کاتسوکی باکوگو در انیمه My Hero Academia

به‌یادماندنی‌ترین رویارویی‌ شخصیت‌های دنیای انیمه

یکی از مسائل نمادین انیمه My Hero Academia رقابت ایزوکو میدوریا با کاتسوکی باکوگو برای تصاحب جایگاه بهترین قهرمان دنیا می‌باشد. این دو از همان دوران کودکی آرزوی تصاحب جایگاهی را داشتند که بزرگ‌ترین قهرمان جهان یعنی پرایم آل مایت از آن برخوردار بوده است.

این دو علی‌رغم این که از سرگذشت متفاوتی برخوردار هستند و برای ورود به مسابقات جهانی، پستی و بلندی‌های بسیاری را پشت سر گذاشته‌اند، اما همیشه سرنوشت آن‌ها را روبروی یکدیگر قرار داده است. به گونه‌ای که میدوریا و باکوگو نه تنها رقیب سرسخت یکدیگر هستند، بلکه به عنوان بهترین و پرپتانسیل‌ترین حامی‌های یکدیگر نیز شناخته می‌شوند.

یکی از نکات بسیار جذاب و تماشایی این انیمه، همین رقابت عجیب این دو است. زیرا آن‌ها در عین این که ارزش بسیار زیادی برای یکدیگر قائل هستند، اما در نهایت تنها یک نفر می‌تواند به جایگاه قهرمان برتر دست پیدا کند و باید برای تصاحب آن روبروی هم قرار بگیرند.

تقابل یوگی موتو و ستو کایبا در انیمه Yu-Gi-Oh

به‌یادماندنی‌ترین رویارویی‌ شخصیت‌های دنیای انیمه

پس از گذشت سال‌های زیادی که از پخش انیمه Yu-Gi-Oh می‌گذرد، اما هنوز هم رقابت یوگی و کایبا برای پیش گرفتن از یکدیگر تماشایی جلوه می‌کند. زیرا هیچ‌گاه هر یک از آن‌ها بر دیگری پیروزی کاملی به دست نیاورده و بسیار پایاپای در کنار هم پیش آمده‌اند.

با وجود این که یوگی و کایاا بارها روبروی یکدیگر قرار گرفتند، که نقطه اوجش زمانی می‌باشد که آن‌ها به دلیل مسئله‌ای خانوادگی که در گذشته رخ داده بود، تا پای مرگ با هم مبارزه کردند، اما باز هم در نهایت به عنوان قدرتمندترین متحد یکدیگر شناخته شده و برای مقابله با تهدیدات ماروایی کنار هم قرار می‌گیرند. این دو را شاید نتوان بهترین دوستان دنیای انیمه خطاب کرد، اما قطعاً از یک رابطه بسیار باارزش و زیبا برخوردار هستند که هنوز هم دیدن تقابلشان از جذابیت کافی برخوردار می‌باشد.

تقابل ایچیگو کوروساکی و گریمجاو یگریاکز در انیمه Bleach

به‌یادماندنی‌ترین رویارویی‌ شخصیت‌های دنیای انیمه

ایچیگو کوروساکی در طی حضورش در انیمه Bleach با شخصیت‌های ریز و درشتی بسیاری روبرو شده است، اما قطعاً هیچکدام از آن‌ها جذابیت رویارویی با گریمجاو یگریاکز را نخواهند داشت.

گریمجاو که خود را از ارتش آرانکا می‌داند، همیشه به دنبال بهبود شرایط خود بوده تا در نوع خود قوی‌ترین شناخته شود. با این حال او از یک کد اخلاقی بهره می‌برد که حتی در بدترین شرایط نیز به یاری بزرگ‌ترین حریفش شتافته و از او و دوستانش محافظت نماید. بدین ترتیب، او و ایچیگو در عین این که به عنوان خطرناک‌ترین رقبای یکدیگر شناخته می‌شوند، اما در صورت نیاز می‌توانند به بهترین متحد هم نیز بدل گردند.

این دو برای دست‌یابی به اهداف خود بارها روبروی یکدیگر قرار گرفتند که اکثر مبارزات آن‌ها به اتفاقات هولناکی منجر شده است، اما هیچ‌گاه برای پیروزی دست به عمل غیرشرافت‌مندانه‌ای نزده‌اند. حتی زمانی که ایچیگو موفق شد بر گریمجاو به پیروزی دست پیدا کند، اما برای مقابله با حملات آرانکار دست دوستی به سمت یکدیگر دراز کرده و لحظاتی تماشایی را رقم زدند.

تقابل آنگ و زوکو در انیمه Avatar: The Last Airbender

به‌یادماندنی‌ترین رویارویی‌ شخصیت‌های دنیای انیمه

ارتباط شکل گرفته بین آنگ و زوکو بسیار پیچیده و تماشایی است؛ زیرا این دو کار خود را به عنوان دو رقیبی آغاز کردند که برای توقف یکدیگر دست به انجام هر کاری می‌زدند و در نهایت به عنوان نزدیک‌ترین دوستان هم انیمه را به اتمام رساندند.

هر دوی آن‌ها سختی‌های بسیاری در زندگی خود تجربه کرده‌اند که برای رسیدن به هدفشان حتی حاضر به فدا کردن جانشان نیز هستند. تنها آرزو و خواسته آنگ تسلط بر تمامی عناصر بوده تا بتواند از این طریق به نجات جهان بشتابد و از سوی دیگر نیز زوکو را داریم که تنها و تنها به فکر دستگیری آنگ می‌باشد تا بتواند به جایگاه واقعی خود در خانواده‌اش دست پیدا کند. این مسئله منجر به اتفاقاتی شده که بارها روبروی یکدیگر قرار بگیرند.

با این حال هر چه ما در داستان پیش می‌رویم، متوجه می‌شویم که سرنوشت این دو در هم تنیده شده و هر کدام از آن‌ها بدون دیگری شانسی برای دست‌یابی به موفقیت ندارد. همین موضوع باعث می‌شود تا آنگ و زوکو تمامی اختلافات خود را کنار گذاشته و به دوستانی صمیمی برای هم تبدیل شوند.

تقابل تتسوهو و کاندا در انیمه Akira

تبلیغات
به‌یادماندنی‌ترین رویارویی‌ شخصیت‌های دنیای انیمه

هیچکس حتی فکرش را هم نمی‌کرد که دوستان دوران کودکی که در دوران پساآخرالزمانی ژاپن دوشادوش یکدیگر به مبارزه پرداخته بودند می‌توانند به بدترین دشمنان هم تبدیل شوند که برخی از شوکه‌کننده‌ترین لحظات دنیای انیمه را پدید بیاورد.

تتسوهو که همیشه زیر سایه کاندا قرار داشت و به او حسادت می‌کرد، با پیدا کردن قدرتی عظیم باعث گسترش ناامیدی در سراسر جهان شد. این مسئله باعث گردید تا کاندا سعی کند که دوست دوران کودکی خود را از اعماق تاریکی نجات دهد ولی هر بار با در بسته مواجه شد و چاره‌ای جز نابودی موجودی جهش یافته که زمانی تتسوهو نام داشت، پیدا نکرد.

قطعاً ارتباط این دو را می‌توان جزو غم‌انگیزترین وقایع دنیای انیمه خطاب کرد که حتی در زمان مبارزات خونینی که با یکدیگر داشتند، اما همیشه جزو بهترین دوستان هم خواهند ماند. دوستانی که دست سرنوشت در ناعادلانه‌ترین حالت ممکن بین آن‌ها جدایی انداخت و زمینه‌ساز نابودی تتسوهو را فراهم کرد.

تقابل اوریهارا ایزایا و هواجیما شیزو در انیمه Durarara

به‌یادماندنی‌ترین رویارویی‌ شخصیت‌های دنیای انیمه

می‌توان با قطعیت گفت که در بین تمامی رویارویی‌های دنیای انیمه، تقابل اوریهارا ایزایا و هواجیما شیزو نفرت افراد بسیاری را برانیگخته است! آن‌ها پس از این که در دوران دبیرستان با یکدیگر آشنا شدند، سریعاً وارد رقابتی کشنده برای نابودی هم شده و با گذشت زمان بر میزان درگیری آن‌ها افزوده شد تا حدی که در هر خیابانی به جان یکدیگر افتاده و تا سر حد مرگ وارد مبارزه می‌شدند.

دلیل تمام این همه کینه و نفرت، آرمان‌های متفاوت این دو است؛ بدین صورت که هواجیما شیزو از کشتار و درگیری نفرت داشته و هدفش برگردان آرامش به شهر مادری‌اش می‌باشد. در سمت دیگر اما اوریهارا ایزایا تنها به فکر ایجاد هرج و مرج بوده و از تماشای قتل عام مردم لذت می‌برد. همین موضوع باعث شده تا این دو همیشه روبروی یکدیگر قرار بگیرند و تا زمانی که یکی از آن‌ها با مرگ مواجه نشود، هیچ‌کدام رنگ و بوی آرامش به خود نمی‌بینند.

تقابل شوگو ماکیشیما و شینیا کوگامی در انیمه Psycho-Pass

به‌یادماندنی‌ترین رویارویی‌ شخصیت‌های دنیای انیمه

در دنیایی که تبدیل به یک ویران‌شهر شده است، بزرگ‌ترین دشمن یک کاراگاه حرفه‌ای قطعاً کسی است که از سیستم نظم جهان سوء‌استفاده کرده و همین مسئله یک رویارویی تماشایی را ایجاد کرده است.

در انیمه Psycho-Pass شاهد این موضوع هستیم که شینیا کوگامی برای حفظ امنیت مردم و اجرای عدالت هیچ ابایی ندارد که مورد تنفر بقیه قرار بگیرد. در سمت دیگر نیز شاهد شخصیتی به نام شوگو ماکیشیما هستیم که برای مقابله با سیستم نظم جهان دست به هر جنایتی می‌زند تا بتواند اعتراض خود را نشان دهد. زمانی که کوگامی وظیفه پیدا می‌کند تا ماکیشیما را دستگیر کند، شاهد رویارویی آرمان‌ها و قواعدی هستیم که قطعاً ذهنیت شما را به چالش می‌کشد.

تقابل این دو تا جایی ادامه پیدا می‌کند که عملاً هر یک از آن‌ها برای بازگشت به زندگی آرام خود مجبور می‌شود که دیگری را از میان ببرد. با وجود این که چنین واقعه‌ای تلخ و غم‌انگیز به نظر می‌رسد، اما باعث می‌شود تا شاهد یکی از تماشایی‌ترین رویارویی‌های دنیای انیمه باشیم.

تقابل امیا کیریتسوگو و کیره کوتومینه در انیمه Fate/Zero

به‌یادماندنی‌ترین رویارویی‌ شخصیت‌های دنیای انیمه

رقابت و درگیری بین کیریتسوگو و کوتومینه به حدی تماشایی و هیجان‌انگیز است که باعث شده تا انیمه Fate/Zero از جذابیت زیادی برخوردار باشد. دو سربازی که برای پیروزی در جنگ مقدس، از روش‌های بی‌رحمانه‌ای استفاده کرده و در نهایت روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند.

تقابل آرمان‌های این دو تا حدی پیش می‌رود که سرانجام در نبرد نهایی شاهد اوج اختلافات کیریتسوگو و کوتومینه هستیم و می‌توانیم نبرد درونی آن‌ها نسبت به طرز فکرشان را حس نماییم. همان‌گونه که در تمام جنگ‌های تاریخ شاهد بوده‌ایم، هیچ برنده و بازنده‌ای وجود نداشته و سربازان تنها برای اهداف بالا دستی‌ها به جان یکدیگر می‌افتند؛ حقیقتی تلخ که می‌توانیم در انیمه Fate/Zero به وضوح شاهد آن باشیم. زیرا هر یک از این دو شخصیت در پایان متوجه اشتباهات خود شده و با ناامیدی با حقیقتی روبرو می‌شوند که در تمام مدت زیر آرمان‌های دروغین پنهان شده بود.

تقابل وگتا و گوکو در انیمه Dragon Ball Z

به‌یادماندنی‌ترین رویارویی‌ شخصیت‌های دنیای انیمه

نبرد پایان ناپذیر گوکو و وگتا برای پیروزی به حدی جذاب است که باعث شده تا انیمه Dragon Ball Z پس از گذشت این همه سال هنوز هم تماشایی باشد. دو تن از قدرتمندترین سایان‌های دنیای این انیمه که هر بار رودرروی یکدیگر قرار بگیرند، قطعاً خرابی‌های زیادی را بر جای خواهند گذاشت.

نکته جالب درباره تقابل این دو در این موضوع است که در مواقعی که نیاز باشد، بهترین متحد یکدیگر محسوب می‌شوند تا از دنیای خود به خوبی محافظت نمایند؛ اما زمانی که نوبت به رویارویی این دو می‌رسد، شاهد زمین‌لرزه‌های وحشتناکی هستیم که به واسطه نبرد آن‌ها شکل می‌گیرد. همین مسئله باعث شده تا شاهد رابطه جذاب و غیرقابل پیش‌بینی بین شاهزاده سایان‌ها و مدافع زمین باشیم.

با پایان یافتن داستان‌های انیمه Dragon Ball Z، این دو به چنان افراد نزدیکی برای یکدیگر تبدیل می‌شوند که نه تنها احترام زیادی برای هم قائل هستند، بلکه متعهد می‌شوند که در زمان ایجاد خطرات گوناگون به یاری یکدیگر بشتابند.

تقابل ناروتو اوزوماکی و ساسوکه اوچیها در انیمه Naruto

به‌یادماندنی‌ترین رویارویی‌ شخصیت‌های دنیای انیمه

یکی از پرطرفدارترین انیمه‌های تاریخ میزبان رقابتی تماشایی بین ناروتو و ساسوکه می‌باشد. رقابتی که به مرور شکل گرفته و بینندگانش را شوکه می‌کند. نخستین‌بار در مدرسه شاهد تقابل این دو هستیم که شخصیت منحصر به فرد هر یک از آن‌ها باعث می‌شود تا روبروی یکدیگر قرار بگیرند.

در یک سمت شاهد ناروتویی هستیم که متحدانش از تمام دنیا برایش عزیزتر بوده و برای کمک به آن‌ها از هیچ کاری دریغ نمی‌کند و در سمت دیگر نیز ساسوکه قرار دارد که به جمله “هدف وسیله را توجیه می‌کند” اعتقاد داشته و هیچکس برای او اهمیت ندارد. آرمان‌های این دو آن‌چنان در تقابل یکدیگر قرار دارد که هر بار در انیمه Naruto این دو مقابل هم قرار می‌گیرند، شاهد رد و بدل شدن جملاتی بسیار چالش برانگیز هستیم.

تقابل میاتا ایچیرو و ایپو مکونوچی در انیمه Hajime no Ippo

به‌یادماندنی‌ترین رویارویی‌ شخصیت‌های دنیای انیمه

انیمه Hajime no Ippo با معرفی دو شخصیت به نام‌های میاتا ایچیرو و ایپو مکونوچی آغاز می‌شود. ایچیرو یک تازه‌کار نابلد در رشته بوکس است که باید همه‌چیز را از صفر شروع کند و مکونوچی مبارزی بااستعداد است که ذاتاً مهارت زیادی در رشته بوکس دارد.

این دو نخستین‌بار در یک مسابقه غیررسمی روبروی یکدیگر قرار گرفته و هر یک ضربات مهلکی را بر دیگری وارد می‌نماید. در حالی که با پایان یافتن این مسابقه هیچ‌کدام برتری خاصی نسبت به دیگری پیدا نمی‌کند، اما متهد می‌شوند که باری دیگر با هم مسابقه بدهند. این موضوع باعث می‌شود تا رقابتی مهیج بین آن‌ها شکل گرفته و شاهد تلاش هر یک برای رویارویی با دیگری باشیم.

ایچیرو و مکونوچی با ایجاد این رقابت ورزشی نه تنها باعث پیشرفت یکدیگر می‌شوند، بلکه یک رفاقت تماشایی را نیز رقم می‌زنند که جذابیت این انیمه را دوچندان می‌کند.

تقابل ال و لایت یاگامی در انیمه Deathnote

به‌یادماندنی‌ترین رویارویی‌ شخصیت‌های دنیای انیمه

امکان ندارد که شاهد لیستی از بهترین‌های دنیای انیمه باشیم و نامی از Deathnote برده نشود. انیمه‌ای که رقم زننده یکی از جذابیت‌ترین رویارویی‌ها در این مدیوم بین ال و لایت یاگامی می‌باشد. در حالی که لایت مشغول نوشتن نام‌های متفاوت روی دفترچه مرگ می‌باشد، ال بدون هیچ ترس و وحشتی برای توقف او تمام تلاش خود را به کار می‌برد.

این دو دائماً ذهن و جسم خود را در تقابل با یکدیگر به چالش کشیده و رابطه‌ای تماشایی از خود بر جای می‌گذارند. رویارویی آن‌ها منجر به سلسله‌ای از اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی می‌شود که جذابیت انیمه را دو چندان کرده و ذهن مخاطب را به خود درگیر می‌کند. رقابت لایت و ال برای شکست یکدیگر به حدی تماشایی و جذاب است که پس از گذشت این همه سال، هنوز هم تقابل آن‌ها از جایگاه ویژه‌ای نزد مخاطبین برخوردار می‌باشد.

تقابل لولوش لامبروج و سوزاکو کوروروگی در انیمه Code Geass

به‌یادماندنی‌ترین رویارویی‌ شخصیت‌های دنیای انیمه

با وجود تمام حماسه‌هایی که در انیمه Code Geass شاهد هستیم، اما تقابل لولوش و سوزاکو و درگیری‌های اخلاقی‌ آن‌ها هم‌چنان در دنیا بی‌رقیب جلوه می‌کند. آن‌ها به مانند دو روی یک سکه هستند که برای نجات جهان به روش خود عمل کرده و سرانجام در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

از دید لولوش، تنها یک روش برای ایجاد صلح وجود دارد و آن هم نابودی سرزمین مادری خود می‌باشد. در سمت دیگر اما سوزاکو عقیده دارد که تغییر وضعیت بریتانیا و اصلاح کشور ژاپن می‌تواند به شکلی مسالمت‌آمیز باعث ایجاد صلح و دوستی در دنیا بشود. این تفاوت نگرش باعث می‌شود تا شاهد درگیری‌های گسترده‌ای بین این دو باشیم که منجر به وقایعی بسیار هولناک می‌شود. با گذشت زمان لولوش و سوزاکو متوجه می‌شوند رقابتشان نه تنها هیچ سودی برای جهان نخواهد داشت، بلکه باعث نابودی آن نیز خواهد شد.

به همین دلیل در پایان شاهد همکاری این دو برای ارائه بهترین راه حل ممکن هستیم که باعث اصلاحات گسترده‌ای در سرزمین بریتانیا می‌شود. تقابل این دو به حدی تماشایی است که هیچکس نمی‌تواند منکر ارزش بالای این مجموعه در دنیای انیمه شود.

تقابل گری اوک و اش کچام در انیمه Pokémon

به‌یادماندنی‌ترین رویارویی‌ شخصیت‌های دنیای انیمه

یکی از نخستین رویارویی‌های دنیای انیمه که مورد توجه مخاطبین غربی قرار گرفت، تقابل گری و اش در انیمه Pokémon بود. دو نوجوانی که شهر خود را برای رسیدن به اهدافشان ترک کرده و سرنوشت آن‌ها را روبروی یکدیگر قرار می‌دهد تا هر یک را به چالش بکشد.

رقابت این دو بسیار جذاب و جدی است که باعث می‌شود برای دست‎یابی به رویاها و آرزوهایشان هیچ ابایی از نابودی یکدیگر نداشته باشند و مثل سگ و گربه به پای هم بپیچند. خلق و خوی متکبراته اش در مقابل رفتارهای لوس گری رقم زننده لحظاتی بسیار ماندگار می‌شود که باعث شده تا بتوانیم آن‌ها را در این مقاله لحاظ نماییم.

تقابل گاتس و گریفیث در انیمه Berserk

به‌یادماندنی‌ترین رویارویی‌ شخصیت‌های دنیای انیمه

انیمه تماشایی Berserk میزبان تقابل دو شخصیت به نام‌های گاتس و گریفیث می‌باشد که به همان اندازه که جذاب است، احساست بیننده را نیز جریحه‌دار می‌کند.

هر دوی آن‌ها علی‌رغم میل باطنی، برای رسیدن به اهدافشان مجبور می‌شوند که وارد میدان نبرد شده و دست به کشتار بزنند. در نخستین رویارویی این دو که منجر به شکست گاتس می‌شود، رابطه‌ای نزدیک بینشان شکل گرفته و برای مقابله با تهدیدات ماورایی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. با این حال چنین اتحادی دوام زیادی نمی‌آورد، زیرا گاتس از پیروی دستورات همراهش امتناع کرده و برای اثبات این که کدام یک از آن‌ها قدرتمندتر است، محبور می‌شوند که به نبرد با یکدیگر بپردازند.

اختلاف نظر این دو در نهایت منجر به کینه‌ای ابدی شده که برای تحقق خواسته هر یک از آن‌ها، دیگری باید از بین رود. این مسئله منجر به تاریک‌ترین رویارویی در مدیوم انیمه می‌شود که هر لحظه امکان نابودی هر یک از آن‌ها به وجود می‌آید. با وجود این که شاهد روایت هزاران داستان غم‌انگیز در دنیای انیمه هستیم، اما رابطه گاتس و گریفیث و نفرت آن‌ها از یکدیگر به حدی هولناک است که احساسات مخاطبین خود را به چالش می‌کشد.


از بین تمام ساخته‌های دنیای انیمه، به نظر شما کدام رویارویی می‌توانست در این مقاله جای بگیرد؟ تقابل کدام شخصیت‌ها برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Twinfinite

کاپیتان قیمتامینArtoriasABDVDmeysambامیر حسینLonesome guyAli G_HDuckFatherAmir hossein (Lies Of P)محمدرضا نوروزیموایJin sakaimasoud pc gamerArnaldsamul

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا