هاست پرسرعت
بازی

بیش از 94 درصد فروش بازی‌ها در سال 2022 دیجیتالی بوده است

بیش از 94 درصد فروش بازی‌ها در سال 2022 دیجیتالی بوده است

درآمد جهانی دیجیتالی بازی‌های ویدیویی در سال 2022 رقم خیره‌کننده‌ی 172.8 میلیارد دلار بوده است. در حالی که این رقم برای بازی‌های فیزیکی 10.7 میلیارد دلار است.

در طی دهه‌ی گذشته شاهد تسخیر شدن صنایع سرگرمی توسط رسانه‌ی دیجیتالی بوده‌ایم. این مهم شامل بازی‌های ویدیویی هم می‌شود. سال به سال گزارش‌هایی را دریافت می‌کنیم که خبر از کاهش فروش فیزیکی بازی‌ها و افزایش فروش دیجیتالی آن‌ها می‌دهند. سال 2022 هم این روند ادامه داشته و حتی می‌توان گفت که تفاوت میان بازی‌های فیزیکی و دیجیتالی شوکه‌کننده بوده است.

طبق آمار به اشتراک گذاشته شده توسط GamesIndustry، در بازار بازی‌های کنسولی 72 درصد فروش دیجیتالی بوده و تنها 28 درصد بازیکنان بازی‌های خود را به صورت فیزیکی خریداری کرده‌اند. اما روی PC سهم بازار دیجیتالی بسیار بیشتر بوده و 98 درصد بازی‌ها روی این پلتفرم در سال 2022 به صورت دیجیتالی به فروش رسیده‌اند.

تبلیغات

در مجموع روی تمام پلتفرم‌ها 94.2 درصد فروش بازی‌ها دیجیتالی و 5.8 درصد هم سهم بازار فیزیکی بوده است. البته باید اشاره کرد که برخی ناشران مثل نینتندو آمار فروش دیجیتالی بازی‌های خود را به اشتراک نمی‌گذارند. با این حال می‌توان به وضوح دید که رسانه‌ی دیجیتال سال به سال به رشد خود ادامه می‌دهد.

در مجموع باید گفت که درآمد جهانی دیجیتالی بازی‌های ویدیویی در سال 2022 با 4 درصد افت نسبت به سال گذشته 172.8 میلیارد دلار بوده است. درآمد بازی‌های فیزیکی در مقایسه 10.7 میلیارد دلار بوده است که 10.1 درصد کم‌تر از سال گذشته است.

ناتی گادred-eyed Banished KnightDARKSIRENVisible bearded manUNCLE ARTURA,,shHaj ClankCOBALTهادی صفاییمیام رو خطتگیمر غمگینHahaHyakkimaruزلاتان ابراهیموویچmh.pZeusامیرParham_ShMr.BadGuyKianEnzemore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا