هاست پرسرعت
خودرو

بی وای دی سیل U جدید؛ رقیب فولکس‌واگن ID.4 در اروپا

بی وای دی سیل U جدید؛ رقیب فولکس‌واگن ID.4 در اروپا

شرکت چینی بی وای دی درصدد است با عرضه خودروی جدید سیل U در اروپا رقیبی برای فولکس‌واگن ID.4 باشد.

قرار است چینی‌ها نسخه جدیدی از سیل Seal را راهی قاره همیشه‌سبز کنند. این خودرو که در واقع نسخه شاسی‌بلند برقی از سدان سیل به شمار می‌رود رقیبی برای فولکس‌واگن ID.4 خواهد بود. بی وای دی سدان محبوب سیل را ماه سپتامبر در کشورهای اروپایی عرضه کرده، خودرویی که پس از مدل‌های هان، تانگ، آتو ۳ و دلفین پنجمین محصول بدون آلایندگی این خودروساز محسوب می‌شود.

سیل یک سدان برقی و اسپرت است که بر پایه پلتفرم ۳.۰ بی وای دی شکل گرفته و از باتری‌های تیغه‌ای ۸۲.۵ کیلووات ساعتی و تکنولوژی سلول به بدنه سود می‌برد. شعاع حرکتی خودروی موردبحث به ۵۷۰ کیلومتر می‌رسد و شارژ ۳۰ درصدی باتری را می‌توان در ۲۶ دقیقه به ۸۰ درصد رساند. دیگر ویژگی‌های استاندارد این خودرو شامل پمپ گرما و تکنولوژی V2L خواهد بود.

اما شاسی‌بلند سیل U جدید اهمیت زیادی برای این برند دارد چراکه قرار است در کلاسی رقابتی به جنگ خودروهایی همچون فولکس‌واگن ID.4، فورد موستانگ مک ای و اشکودا انیاک برود. سیل U شاسی‌بلندی جادار و کاربردی است که توان حمل پنج نفر به همراه وسایل آن‌ها را دارد. با طول ۴.۷۹ متری، خودروی یاد شده فضای بار ۵۷۰ لیتری را ارائه می‌کند و امکان گسترش این فضا به ۱۴۴۹ لیتر وجود دارد.

علیرغم اینکه دو خودروی سیل و سیل U در نام‌گذاری خود تفاوت زیادی ندارند اما در دیگر بخش‌ها اشتراکات چندانی دیده نمی‌شود. در واقع بی وای دی سیل U بر پایه پلتفرم متفاوتی شکل گرفته و فرمان و شاسی نرم‌تری دارد. کابین این خودرو برای رقابت با بهترین‌های این کلاس طراحی شده و حس و حال مدرن و لوکسی دارد. حتی در این بخش تریم کریستال مشابه محصولات بی ام و نیز دیده می‌شود. همانند اکثر خودروهای برقی ساخت چین، بی وای دی سیل U از سیستم اطلاعات سرگرمی به‌روز با دوربین سلفی و میکروفون بهره می‌برد.

شاسی‌بلند برقی چینی‌ها با دو باتری تیغه‌ای ۷۲ یا ۸۷ کیلووات ساعتی در دسترس خواهد بود و بسته به باتری انتخابی شعاع حرکتی ۴۲۰ یا ۵۰۰ کیلومتری خواهد داشت. بد نیست بدانید فولکس‌واگن ID.4 سال قبل فروش حدود ۳۰ هزار دستگاهی داشته که حاکی از رشد فروش حدود ۶۳ درصدی است. نکته مهم اینکه بی وای دی اخیراً از نظر فروش در چین بالاتر از فولکس‌واگن قرار گرفت و ژرمن‌ها پس از ۱۵ سال جایگاه خود را از دست دادند. در نهایت باید گفت سیل U با قیمت حدود ۴۵ هزار دلار در اروپا عرضه خواهد شد. این در حالی است که قیمت نسخه به‌روز شده ID.4 با شعاع حرکتی ۵۵۰ کیلومتری به حدود ۴۴ هزار دلار می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا