هاست پرسرعت
خودرو

بی وای دی و تسلا درحال مذاکره برای همکاری بزرگ!

بی وای دی و تسلا درحال مذاکره برای همکاری بزرگ!

اتحاد بزرگ‌ترین سازندگان خودروهای برقی، زنگ خطر برای دیگر برندهای مشهور دنیا خواهد بود. یکی از مدیران ارشد بی وای دی در گفت‌وگو با رسانه‌ها از مذاکرات این برند برلی همکاری با تسلا پرده برداشت.

اگرچه در سال‌های اخیر شاهد رقابت فشرده تسلا و بی وای دی در زمینه تولید خودروهای پاک هستیم اما اخیراً مدیرانبرند چینی به‌طور ضمنی به همکاری با آمریکایی‌ها اشاره کرده‌اند تا به این ترتیب روند کنار گذاشته شدن خودروهای درون‌سوز سرعت گیرد. تسلا و بی وای دی این روزها روابط بسیار متفاوتی نسبت به یک دهه قبل دارند و هر دو به تولید محصولات برقی مشغول هستند. البته چینی‌ها در ابتدا بیشتر روی تولید خودروهای پلاگین هیبریدی تمرکز داشتند اما تسلا از همان ابتدا برندی تمام برقی بود.

ماسک چند سال پیش اهمیت چندانی به بی وای دی نمی‌داد اما هم‌اکنون بازار به شدت تغییر کرده و چینی‌ها با پشت سر گذاشتن تسلا به بزرگ‌ترین تولید کننده خودروهای برقی دنیا تبدیل شده‌اند. ماسک هم آن‌ها را جدی‌تر گرفته و ضمن اشاره مستقیم به نام بی وای دی گفته که خودروسازان چینی را به عنوان بهترین رقیب خود در نظر می‌گیرد. البته تسلا و بی وای دی با یکدیگر همکاری هم می‌کنند و باتری‌های LFP برند چینی در برخی محصولات تسلا بکار گرفته شده است.

به نظر می‌رسد رابطه بین دو برند بزرگ تولید کننده خودروهای برقی در دنیا روند رو به رشدی را طی خواهد کرد. یکی از مدیران ارشد بی وای در با اشاره به نقش مهم تسلا در همه‌گیری خودروهای برقی می‌گوید:

تسلا پیشرو بسیار قابل‌احترام صنعت خودروست و درعین‌حال مشتری ما محسوب می‌شود. من فکر می‌کنم این بازار بسیار بزرگ است و این‌گونه نیست که ما حتماً باید آن‌ها را شکست دهیم یا آن‌ها از ما عبور کنند. بجای آن، بی وای در و تسلا می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند. ما باید درباره افزایش سهم خودروهای برقی از بازار فکر کنیم

اگرچه بخش عمده محصولات بی وای در بازار داخلی چین عرضه می‌شوند اما این برند به تدریج در حال نفوذ به بازارهای غربی است. بی‌شک این دو خودروساز جزو بزرگ‌ترین برندهای عرضه کننده خودروهای بدون آلایندگی به بازار هستند و همکاری آن‌ها با یکدیگر می‌تواند به تسریع همه‌گیری چنین محصولاتی کمک کند. برای این کار برندهای موردبحث باید روی کسب سهم بیشتر از بازار فکر کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا