هاست پرسرعت
خودرو

تاخت و تاز هیجان انگیز با بی ام و M6 ده سیلندر در اتوبان!

تاخت و تاز هیجان انگیز با بی ام و M6 ده سیلندر در اتوبان!

خودروهای ۱۰ سیلندر زیادی دیگر در خیابان‌ها حضور ندارد و هر زمان که شاهد جولان یک محصول ۱۰ سیلندر باشیم باید آن اتفاق را جشن بگیریم. بی‌ام‌و M6 نسل E63 یکی از بهترین مثال‌ها از آن دوران است که می‌خواهیم اندکی با آن همراه شویم.

این خودرو از نظر سخت‌افزاری با بی ام و M5 E60 مشترک بوده و اگرچه این دو خودرو در بازارهایی به غیر از آمریکا تنها با گیربکس جنجالی SMG-II دستی اتوماتیک شده عرضه شدند اما این گیربکس اصلاً روی هیجان سواری M6 و M5 تأثیر منفی نگذاشت. ویدئویی که تماشا خواهید کرد حاصل کار کانال AutoTopNL است که در واقع متخصص رانندگی پرسرعت در اتوبان بوده و به خوبی با بخش‌های بدون محدودیت سرعت از اتوبان‌های کشور آلمان آشناست.

در این ویدئو هنرنمایی بی‌ام‌و M6 نسل E63 را تماشا خواهیم کرد هرچند باید دانست خودروی یاد شده تیون شده و قدرت بیشتری دارد. ما از تغییرات رخ داده در M6 ده سیلندر اطلاعی نداریم اما به نظر می‌رسد این کوپه آلمانی از سیستم اگزوز بازنگری شده سود می‌برد تا کمی قدرت بیشتر و صدایی پرطنین‌تر داشته باشد. شما صدای تولیدی را حتی از داخل کابین نیز می‌توانید بشنوید و باید اذعان کرد این صدا یکی از بهترین صداهایی است که در ماه‌های اخیر از یک خودرو شنیده‌ایم.

شتاب‌گیری بی‌ام‌و M6 نیز بسیار احساس‌برانگیز است. راننده به‌ راحتی سرعت‌های بالای ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند و حتی به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت نیز نزدیک می‌شود و این کار را نیز بدون زحمت زیادی انجام می‌دهد. دمای پیشرانه نیز در کل تست انجام شده پایین بوده و تنها چیزی که نگران‌کننده به نظر می‌رسد سرعت تمام شدن بنزین است! البته این مصرف سوخت بالا نباید سورپرایز کننده باشد زیرا پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری بکار رفته در این خودرو هرگز برای مصرف کم طراحی نشده است. در واقع نیروگاه S85 بی‌ام‌و قدرت ۵۰۰ اسب بخار را ارائه می‌کند. حداکثر سرعت بی‌ام‌و M6 روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت قفل شده اما در صورت سفارش پکیج M راننده به ۳۰۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد. خودروی حاضر در تست نیز یا از این پکیج استفاده کرده و یا اینکه محدود کننده سرعتش حذف شده است.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا