هاست پرسرعت
خودرو

تجربه رانندگی با مرسدس بنز E450 جدید؛ بسیار راحت و نرم!

تجربه رانندگی با مرسدس بنز E450 جدید؛ بسیار راحت و نرم!

برای اولین بار فرصت رانندگی با مرسدس بنز E450 جدید فراهم شده و آنچه می‌خوانید ماحصل همین تجربه است.

علیرغم حکمرانی شاسی بلندها بر بازار همچنان می‌توان پشت فرمان سدان های خوب نشست؛ اما باید گفت لذت راندن یک سدان لوکس که روی ویژگی‌های اشرافی خود تأکید داشته باشد تقریباً گم شده است. پس از یک هفته تست و بررسی مرسدس بنز E450 جدید مدل ۲۰۲۴ ما کاملاً متقاعد شدیم که ژرمن‌ها محصولی آرام و نرم تولید کرده‌اند.

مرسدس بنز تغییرات زیادی در نسل جدید این خودرو اعمال کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگر سوم سفارشی در کابینی اشاره کرد که در حالت استاندارد نیز پر از نمایشگر دیجیتال است. سیستم اطلاعات سرگرمی E450 هم برای اکثر افراد لذت‌بخش خواهد بود؛ اما هنوز هم چیزهایی در سدان جدید مرسدس وجود دارد که در خودروسازان دیگر دیده نمی‌شود و آن‌هم روش خاص این برند برای تأکید روی راحتی و لاکچری بودن است. هسته اصلی E کلاس جدید به سواری نرم و راحت مربوط می‌شود.

در بازاری که پر از خودروهای عجیب و بعضاً زشت است (بی ام و i5 را نگاه کنید)، این مرسدس بنز هیجانی رفتار نکرده و هنوز هم به عنوان یک سدان لوکس واقعی قد علم می‌کند. E450 همچنان یک سدان میان سایز در میان انبوهی از محصولات مرسدس بنز به شمار می‌رود و نسل جدیدش با کد W214 شناخته می‌شود. این خودرو علیرغم اینکه مشابه نسل پیشین به نظر می‌رسد اما تقریباً از هر جنبه‌ای رشد داشته است. کابین نیز کاملاً ارتقا یافته تا حس و حالی شبیه محصولات EQ برقی را تداعی کند. مرسدس بنز E450 جدید به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور مجهز است و صفر تا صد کیلومتر در ساعت آن نسبت به نسل پیشین نیم ثانیه کامل بهبود یافته است.

E کلاس مدل ۲۰۲۴ اولین محصول غیر EQ مرسدس بنز است که از سه نمایشگر در کابین بهره می‌برد: یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای پشت آمپرها، یک نمایشگر ۱۴.۴ اینچی مرکزی و یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سرنشین جلو. اگرچه پشت آمپرهای دیجیتال و نمایشگر مرکزی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند اما نمایشگر سوم بخشی از بسته سوپر اسکرین ۱۵۰۰ دلاری مرسدس بنز است. همچنین خبری از دکمه‌های فیزیکی در کابین نیست و تنها دو دکمه مربوط به مه شکن و چراغ‌های هشدار دیده می‌شوند.

صرف‌نظر از این مورد، کابین مرسدس بنز E450 برجسته و خوش‌ساخت است. ورودی هوای جدیدی که در طول داشبورد کشیده شده ترکیب جالبی با نمایشگرها ایجاد می‌کند و نورپردازی داخلی نیز با آن‌ها همراه می‌شود. بالا و پایین داشبورد هم LED های روشن‌تری وجود دارد که در شب جلوه دیگری به کابین می‌بخشد. البته امکان تنظیم نورپردازی کابین وجود دارد تا درهرصورت چشمان سرنشینان اذیت نشود. تا همین چند سال پیش نمایشگرهای بزرگ سیستم اطلاعات مرکزی جزو جنجال‌برانگیزترین ویژگی کابین خودروها بود اما باید با این واقعیت کنار آمد. این نمایشگر بزرگ حرف اول را در کابین مرسدس E450 می‌زند اما استفاده از سیستم MBUX باعث شده این نمایشگر بسیار نرم و روان کار کند. میانبرهای بیشتری نسبت به قبل وجود دارد و دیگر خبری از پاپ آپ های عصبی کننده قبلی نیست. در کل این سیستم نسبت به نسل پیشین بسیار پیشرفت کرده است.

حتی دکمه‌های حساس به لمس روی فرمان نیز به لطف کالیبراسیون جدید و بازخورد هاپتیک بهتر از قبل عمل می‌کنند هرچند جایگزین خوبی برای دکمه‌های فیزیکی نیستند و برخی تنظیمات اصلی همچون صدای سیستم صوتی، روشنایی و کنترل‌های مربوط به موزیک به‌صورت غیرضروری در نمایشگرها و پشت چندین منو جاسازی شده‌اند که کار را سخت‌تر می‌کنند. ولی باید اذعان کرد برخی از این شیرین‌کاری‌های مرسدس جالب از کار درآمده است. نورپردازی کابین E450 می‌تواند با موزیک هماهنگ شود که کاملاً سرگرم کننده خواهد بود. سیستم صوتی عالی برمستر نیز با صدای چهار بعدی خود حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. چند بلندگوی این سیستم نیز در صندلی‌های جلو نصب شده‌اند. مورد بعدی پشت آمپرهای دیجیتال است که می‌تواند حالت سه‌بعدی به خود گیرد.

علیرغم چنین ویژگی‌هایی و وجود تعداد زیاد نمایشگر، مرسدس بنز E450 کاملاً به مأموریت خود واقف است. این خودرو اولویت اصلی خود را پرفورمنس یا سرعت نمی‌داند و قطعاً یک سدان اسپرت چندمنظوره‌ای که برخی‌ها انتظار دارند نیست بلکه یک سدان لوکس واقعی به شمار می‌رود. اگرچه E450 پیچ‌ها را با اطمینان پشت سر می‌گذارد اما در بزرگراه‌ها بهترین حالت را دارد و سواری نرم و راحتی را فراهم می‌کند. هر چهار صندلی خودرو نرم هستند هرچند اندکی سفتی در ساختار آن‌ها وجود دارد. میدان دید خودرو نیز عالی به نظر می‌رسد.

نکته بعدی به صدای بسیار کم کابین مربوط می‌شود که باورکردنی نیست. شما می‌توانید در هر سرعتی با حالت زمزمه با سرنشینان صحبت کنید و مرسدس بنز E450 تمامی تلاش‌های خود برای عدم نفوذ صدای باد به کابین را انجام می‌دهد. همچنین عبور کامیون‌ها از کنار این خودرو در سرعت‌های بالا نیز اثر چندانی بر صدای کابین ندارد. در واقع با سوار شدن به سدان مرسدس دنیا ناپدید می‌شود. از طرفی سیستم صوتی بی‌نقص برمستر باعث می‌شود دنیای خودتان را داشته باشید.

به این مورد باید سیستم تعلیق بادی سفارشی را اضافه کنیم که باعث می‌شود زمان در سفرهای طولانی ناپدید شود. این سیستم تعلیق سنگینی مناسبی دارد و پاسخ‌های مطلوبی را ارائه می‌کند. مرسدس کار خود در ارائه سواری نرم و بی حاشیه را به خوبی انجام داده هرچند سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته گاهی اوقات دردسرساز می‌شوند. دستیار حفظ خودرو بین خطوط مدام گیج می‌شود و با کروز کنترل تطبیقی هماهنگی چندانی ندارد. ویژگی تغییر لاین خودکار نیز که در حالت عادی عملکردی فوق‌العاده دارد به خاطر همان سیستم گنگ نشان می‌دهد. با غیرفعال کردن تمامی سیستم‌ها شاهد عملکرد خوب کروز کنترل خواهید بود هرچند گاها مشکلاتی در این سیستم نیز دیده می‌شود.

باید اذعان کرد E450 یک سدان مناسب برای عاشقان سرعت و رانندگی اسپرت نیست. این خودرو برای همسایه دندان‌پزشک یا دکتر شما طراحی شده و حداقل باید تا زمان عرضه نسخه‌های AMG آن صبر کرد؛ اما همانند مرسدس بنز GLC300 فیس لیفت که قبلاً تست شده، یک‌ چیز خاصی در روش سنتی مرسدس برای تولید خودرویی لوکس وجود دارد. برای اکثر افراد، این E450 محصولی عالی برای تردد روزمره خواهد بود. در واقع سدان مرسدس فاقد لوگوی گران‌قیمت و پیشرانه‌ای ۷۰۰۰ اسب بخاری است و مأموریت ساده‌ای دارد: راحتی مهم‌تر از همه‌چیز!

مشخصات مرسدس بنز E450 مدل ۲۰۲۴
پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی هیبریدی
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۳۷۵/۵۰۰
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۲۱۰
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) ۱۰.۷/۷.۶/۹.۴
ظرفیت فضای بار (لیتر) ۵۳۸
قیمت پایه (دلار) ۶۹,۲۵۰
قیمت مدل تست شده (دلار) ۹۰,۹۷۰

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا