هاست پرسرعت
خودرو

تست سرعت و شتاب استون مارتین DBX707 در اتوبان

تست سرعت و شتاب استون مارتین DBX707 در اتوبان

استون مارتین DBX707 که عنوان قوی‌ترین شاسی‌بلند لوکس دنیا را یدک می‌کشد راهی اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان شده است تا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد.

این شاسی‌بلند بریتانیایی با قیمت حدود ۲۴۰ هزار دلاری خود نگاه‌های زیادی را جذب می‌کند اما یکی از نسخه‌های تست شده آن در سال قبل با برخی آپشن ها حدود ۲۹۱ هزار دلار قیمت داشت. به تازگی ویدئویی از تست سرعت و شتاب DBX707 و رسیدن به سرعت ۳۰۳ کیلومتر در ساعت منتشر شده است که جذابیت‌های زیادی دارد.

اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان محلی ایده آل برای تحت‌فشار قرار دادن پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی AMG با ۶۹۷ اسب بخار قدرت خواهد بود. DBX707 با چنین مشخصاتی یک هیولای واقعی به شمار می‌رود و البته بسیار هم تشنه بنزین است چراکه در اواخر ویدئو می‌توانید مصرف سوخت متوسط ۲۸.۱ لیتر در هر صد کیلومتر را مشاهده کنید! اما جدای از این موارد باید گفت قدبلند جذاب استون مارتین در عرض ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و در این تست به حداکثر سرعت ۳۰۳ کیلومتر در ساعت دست یافته است که اندکی کمتر از سقف سرعت رسمی ۳۱۱ کیلومتر در ساعت خواهد بود. DBX707 حتی در چنین سرعت‌های سرسام‌آوری نیز پایداری بالایی دارد و برف‌پاک‌کن‌های آن در سرعت ‌بالای ۳۰۰ کیلومتر در ساعت هم به خوبی کار می‌کنند!

خودروی موردبحث نه تنها قلب تپنده خود را از آفالترباخ قرض گرفته بلکه گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک با کلاچ تر نیز محصول AMG است. این گیربکس به سیستم لانچ کنترل بهینه‌ای مجهز است که در تست درایو نیز خودش را به نمایش می‌گذارد. ترمزهای کربن سرامیکی با کارایی بسیار بالا و دیسک‌های ۴۲۰ و ۳۹۰ میلی‌متری در جلو و عقب نیروی توقف قابل‌توجهی را مهیا می‌کنند. علاوه بر این باید به سیستم چهار چرخ محرک با توزیع متغیر گشتاور نیز اشاره کنیم که می‌تواند تا ۱۰۰ درصد گشتاور را به چرخ‌های عقب بفرستد. مشتریان می‌توانند استون مارتین DBX707 را با رینگ‌های ۲۲ اینچی استاندارد یا نمونه ۲۳ اینچی بزرگ‌تر برای تیزتر شدن فرمان نیز سفارش دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا