تست شتاب بی ام و X1 sDrive18i مجهز به پیشرانه ۳ سیلندر
تست شتاب بی ام و X1 sDrive18i مجهز به پیشرانه ۳ سیلندر
بیامو X1 sDrive18i یکی از کراس اوورهای کمتوان بیامو با ۱۳۶ اسب بخار قدرت است که در تست شتاب حضور پیدا میکند.
یک کراس اوور دیفرانسیل جلو با پیشرانه ۳ سیلندر میتواند بهترین توصیف از حد نهایی یک خودرو برای رانندگی باشد اما تقویم را بررسی کردیم و فهمیدیم که دهه ۸۰ میلادی مدتها پیش سپری شده است! در سال ۲۰۲۳ یک خودروساز باید خودش را با روند بازار وفق دهد و محصولی را بفروشد که مشتریان میخواهند. البته که مد روز خودروهای قدبلند هستند اما اکثر مشتریان ضرورتاً اهمیتی به ارسال قدرت به چرخ ها و میزان سیلندرهای موجود در پیشرانه نمیدهند.
البته برای طرفداران بیامو که علاقهای به پیشرانه ۱.۵ لیتری کوچک و طراحی دیفرانسیل جلو ندارند خودروهای M2، M3 و M4 با پیشرانههای ۶ سیلندر خطی، طراحی دیفرانسیل عقب و گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه میشوند؛ اما افرادی که به دنبال یک کراس اوور کوچک در کلاس لوکسها هستند و میخواهند راحتی، فضای بار و کابین و تکنولوژی سطح بالایی داشته باشند گزینههای زیادی وجود دارد. اینجاست که میتوان بیامو X1 sDrive18i را به عنوان اولین دروازه ورود به سبد محصولات X ژرمنها انتخاب کرد. با قدرت ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتون متر، به جرات میتوان گفت این کراس اوور رکوردی را در نوربرگ رینگ ثبت نخواهد کرد اما هدف خریداران نیز چنین چیزی نیست. اخیراً خودروی موردبحث در تستهای سرعت و شتاب شرکت کرده است. خبرنگاران استرالیایی کاری را کردهاند که اکثر مالکان X1 sDrive18i آن را انجام نمیدهند! در واقع آنها قدبلند کوچک بیامو را بهشدت تحتفشار قرار دادهاند.
خودروی موردبحث با فعال بودن لانچ کنترل در عرض ۸.۵۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده است درحالیکه بدون وجود لانچ کنترل زمان یاد شده به ۹.۲۹ ثانیه افزایش پیدا میکند. خود بیامو میگوید X1 در ۹.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و بنابراین تستها نشان دادهاند که این خودرو سریعتر از ادعای سازنده است. X1 sDrive18i همچنین برای رسیدن از سرعت ۶۰ به ۱۱ کیلومتر در ساعت به ۶.۲۷ ثانیه زمان نیاز دارد و مسافت ۴۰۰ متر را نیز در ۱۶.۴۰ ثانیه و با سرعت ۱۴۰.۷ کیلومتر در ساعت طی میکند. افرادی که به نسخه قویتر از بیامو X1 علاقهمند هستند میبایست منتظر مدل M35i باشند که قدرتش از مرز ۳۰۰ اسب بخار عبور خواهد کرد. خودروی یاد شده اواخر سال جاری میلادی با سیستم چهار چرخ محرک xDrive و سیستم اگزوز با چهار خروجی عرضه خواهد شد.