هاست پرسرعت
خودرو

تست گوزن تویوتا GR86 با عملکردی قابل‌قبول

تست گوزن تویوتا GR86 با عملکردی قابل‌قبول

تویوتا GR86 و سوبارو BRZ جزو جذاب‌ترین خودروهای اسپرت بازار هستند که با قیمت مناسبی می‌توان آن‌ها را خریداری کرد. بنظر شما کوپه اسپرت تویوتا GR86 در تست گوزن چه عملکردی خواهد داشت؟

به تازگی خودروی محبوب ژاپنی‌ها در تست‌های ایمنی گوزن و اسلالوم شرکت کرده تا توانایی‌های خود را نشان دهد. خودروی حاضر در تست از پکیج سفارشی تورینگ سود می‌برد که شامل لنت ترمزهای اسپرت و لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴S است. از نظر قوای محرکه تغییری وجود ندارد و پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تویوتا ۲۲۸ اسب بخار قدرت را با گیربکس ۶ سرعته دستی راهی چرخ‌های عقب می‌کند.

این خودرو در عرض ۲۴.۲ ثانیه تست اسلالوم را به پایان می‌رسد و بنابراین رکوردی مشابه مرسدس بنز C300 و رنو مگان E-Tech را ثبت می‌کند. سریع‌ترین زمان ثبت شده برای تست اسلالوم در مجله KM77 به پورشه تایکان GTS با زمان ۲۱.۵ ثانیه تعلق دارد. راننده خودرو می‌گوید GR86 فرمان دقیقی دارد اما کنترل پایداری با دخالت در یک لحظه باعث محدودیت شتاب گیری خودرو می‌شود. تست گوزن برای راننده چالش‌برانگیز بوده است چراکه در ابتدا فرمان را سریع چرخانده است که منجر به بیش فرمانی و برخورد با یک مخروط می‌شود. در صورت مدارا با فرمان و چرخ‌ها چنین نقیصه‌ای تا حد زیادی برطرف خواهد شد. خودروی موردبحث همچنین تست گوزن را با سرعت ۷۵ کیلومتر در ساعت تکمیل می‌کند.

همان‌طور که می‌دانید دومین نسل GR86 به عنوان مدل سال ۲۰۲۲ معرفی شد و از آن زمان تاکنون مدل‌های سفارشی گوناگونی تولید شده‌اند. برای مثال می‌توان به مدل تروئنو ادیشن اشاره کرد که ادای احترامی به نسخه اسپرت از نسل AE86 کرولا محسوب می‌شود. این خودرو به بدنه دو رنگ سفید و مشکی، رینگ‌های ۱۸ اینچی، دامپرهای کاراتر و ترمزهای برمبو مجهز است. ظاهراً سومین نسل تویوتا GR86 نیز در حال توسعه است ولی باید با قوانین سخت‌گیرانه آلایندگی و ایمنی هماهنگ شود. احتمال دارد از پیشرانه ۳ سیلندر توربوی GR یاریس و GR کرولا به همراه پیشرانه‌ای برقی در این خودرو استفاده شود اما فعلاً چیزی به‌صورت رسمی تائید نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۷۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا