هاست پرسرعت
خودرو

مرسدس بنز G کلاس برقی امسال رونمایی خواهد شد

مرسدس بنز G کلاس برقی امسال رونمایی خواهد شد

مرسدس بنز پروتوتایپ نزدیک به تولید G کلاس الکتریکی را در نمایشگاه مونیخ به نمایش درآورده و خبر از رونمایی رسمی آن طی چند ماه آینده داده است.

در اکتبر ۲۰۱۷، مرسدس بنز با معرفی G65 فاینال ادیشن، از G کلاس دوازده سیلندر خداحافظی کرد و در ژوئن امسال، G500 فاینال ادیشن نیز پایان مدل‌های هشت سیلندر غیر AMG این ماشین را رقم زد. هرچند G63 هنوز با موتور V8 عرضه می‌شود اما این آفرودر افسانه‌ای هم از الکتریکی‌سازی مصون نخواهد بود زیرا سال آینده، G کلاس الکتریکی به بازار عرضه خواهد شد و پروتوتایپ آن هم‌اکنون در نمایشگاه مونیخ به نمایش درآمده است.

مرسدس بنز G کلاس برقی امسال رونمایی خواهد شد

دو سال پس از معرفی کانسپت EQG، مرسدس بنز در همان نمایشگاه، پروتوتایپ نزدیک به تولید این شاسی‌بلند الکتریکی را به نمایش گذاشته است، به گفتهٔ مرسدس، حاضران در نمایشگاه مونیخ می‌توانند از نزدیک با G کلاس الکتریکی چند ماه پیش از رونمایی رسمی ملاقات کنند. این شرکت اطلاعات فنی چندانی در مورد آفرودر الکتریکی خود منتشر نکرده است ولی انتظار می‌رود EQG به چهار موتور الکتریکی و پکیج باطری چگالی بالا مجهز باشد که از سیلیکون آند بهره می‌برد. این تکنولوژی، چگالی انرژی را بین ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش خواهد داد و به ۸۰۰ وات‌ساعت بر لیتر در سطح سلول خواهد رساند که میزان قابل‌توجهی به برد خودرو اضافه می‌کند.

مرسدس بنز G کلاس برقی امسال رونمایی خواهد شد

بااین‌حال، EQG دوربرد تا پیش از سال ۲۰۲۵ تولید نخواهد شد که یعنی حدوداً یک سال پس از نسخهٔ الکتریکی معمولی به بازار خواهد آمد. تخمین زده شده که این شاسی‌بلند الکتریکی حدود ۳ تن یا حتی بیشتر وزن داشته باشد که این در کنار شکل جعبه‌ای که ضریب درگ ضعیفی دارد، باعث می‌شود EQG برای ارائهٔ برد مناسب به تکنولوژی باطری پیشرفته‌ای نیاز داشته باشد. EQG از نسخهٔ اصلاح‌شدهٔ شاسی نردبانی فولادی G کلاس درون‌سوز کنونی استفاده می‌کند. به گفتهٔ مرسدس، این شاسی به تعلیق دو جناقی در جلو و بازوی پیرو (Trailing Arm) در عقب مجهز می‌شود.

مرسدس بنز G کلاس برقی امسال رونمایی خواهد شد

باطری‌ها هم در محفظه‌ای فولادی قرار گرفته و در ترکیبی پلیمری تقویت‌شده با فیبر کربن پیچیده می‌شود تا هنگام آفرود و عبور از آب‌های عمیق محافظت شود. در این خودرو علاوه بر حالت‌های رانندگی معمولی اقتصادی، راحت و اسپرت، حالت‌های تریل، صخره و شن هم برای مسیرهای آفرودی تعبیه شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های این خودرو، سیستمی بنام G-Turn است که امکان چرخش ۳۶۰ درجه را با استفاده از gsxr‌های تعویض دنده چپ و راست فراهم می‌کند. G کلاس الکتریکی توسط مگنا اشتایر در کنار نسخهٔ درون‌سوز در اتریش ساخته می‌شود. طبق گزارش‌ها، این خودرو از اولین مدل‌های الکتریکی مرسدس خواهد بود که نام EQ را کنار می‌گذارد اما هنوز چیزی رسماً اعلام نشده است.

مرسدس بنز G کلاس برقی امسال رونمایی خواهد شد

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا