هاست پرسرعت
خودرو

تست گوزن کیا اسپورتیج پلاگین هیبرید با سورپرایزهای فراوان!

تست گوزن کیا اسپورتیج پلاگین هیبرید با سورپرایزهای فراوان!

پنجمین نسل کیا اسپورتیج با مدل سال ۲۰۲۳ در آمریکای شمالی عرضه شده است و حالا با عملکردی سورپرایز کننده در تست ایمنی گوزن خودنمایی می‌کند.

اسپورتیج نسل پنجم از ظاهر تیزتری نسبت به نسل قبلی خود استفاده می‌کند و با قوای محرکه پلاگین هیبریدی نیز قابل خریداری خواهد بود. این مجموعه قدرت ۲۶۱ اسب بخار را از طریق سیستم چهار چرخ محرک به هر چهار گوشه خودرو می‌فرستد و بنابراین با خودروی کندی طرف نیستیم؛ اما اسپورتیج در شرایط و مانورهای اضطراری چه عملکردی خواهد داشت؟ با انجام تست ایمنی گوزن می‌توان این سؤال را پاسخ داد. Km77 برای یافتن پاسخ چنین سؤالاتی اقدام به برگزاری تست گوزن می‌کند. اسپورتیج جدید شاید در نگاه اول برای شما آشنا به نظر برسد که البته این‌گونه نیز خواهد بود. در واقع قبلاً شاهد تست گوزن هیوندای توسان پلاگین هیبریدی بوده‌ایم که از شاسی و قوای محرکه مشترکی با اسپورتیج استفاده می‌کند. در واقع پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو و تک پیشرانه برقی در هر دو خودرو دیده می‌شوند. نیروی تولیدی قوای محرکه هم از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ ها می‌رسد. در ویدئو گفته می‌شود که حتی لاستیک‌های میشلن بکار رفته در دو خودرو نیز یکسان هستند.

به همین خاطر حدس می‌زنیم اسپورتیج پلاگین هیبریدی بتواند نتایجی مشابه توسان ثبت کند و این موضوع مخصوصاً وقتی‌که بدانیم هر دو خودرو در پیست‌های یکسان و با شرایط کاملاً مشابه تست شده‌اند خودش را نشان خواهد داد. کیا اسپورتیج پلاگین هیبریدی در ۲۴ ثانیه از بین مخروط‌ها عبور می‌کند که تقریباً مشابه توسان است. کره‌ای‌ها محصولی پایدار و قابل پیش‌بینی تولید کرده‌اند و خودرو گوش به فرمان راننده خواهد بود. همچنین باید گفت اسپورتیج در تست اسلالوم اندکی بهتر از پسرعموی خود ظاهر می‌شود.

البته همین موضوع را نمی‌توان درباره تست گوزن گفت. اسپورتیج در اولین تست عملکرد آشفته‌ای دارد و با هر مانور به مخروط‌ها برخورد می‌کند. البته با تمامی تفاسیر کراس اوور کیا پایدار باقی می‌ماند هرچند نمی‌تواند بدون برخورد با مخروط‌ها مسیر را به پایان برساند. اینجاست که سورپرایز می‌شویم! توسان با سرعت ۷۴ کیلومتر در ساعت تست گوزن را به پایان رساند اما اسپورتیج نمی‌تواند به این سرعت برسد. با توجه به کم فرمانی دیده شده در حین مانورها و همچنین عدم توانایی راننده در تکمیل تست اول، به نظر می‌رسد دینامیک سواری توسان بهتر باشد. در نهایت بهترین عملکرد کیا با سرعت ۷۱ کیلومتر در ساعت ثبت می‌شود. تست کنندگان می‌گویند هر دو خودرو حس سواری مشابهی دارند هرچند توسان کمی چابک‌تر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا