هاست پرسرعت
خودرو

تسلا مدل S پلد با نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتر برساعت!

تسلا مدل S پلد با نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتر برساعت!

ظاهرا دلیل محدودیت سرعت موجود در خودروهای تسلا مدل S پلد، ترمزهای نصب شده هستند و سفارش کالیپرهای کربن سرامیک، امکان رانندگی با سرعت ۳۵۰ کیلومتر برساعت فراهم خواهد کرد.

سباستین ویتل، راننده آماتور مسابقات سرعت اروپا و فعال رسانه‌ای صنعت خودرو در یوتبوب است. او کلکسیونی از مدل‌های مختلف دارد و به‌تازگی، تسلا مدل S پلد را از شرکت سازنده تحویل گرفته است.

حدود ۲ سال پیش، زمان رونمایی از تسلا مدل S پلد، نهایت سرعت ۳۲۲ کیلومتر برساعت اعلام شد. در نهایت، S پلد با نهایت سرعت محدود شده به ۲۶۲ کیلومتر برساعت، به مصرف‌کننده رسید. مهندسان تسلا، دلیل این شرایط را ضعف ترمزهای خودرو برای عملکرد عالی در سرعت‌های بالا دانستند و قوای محرک را قادر به ثبت سرعت‌های بیش از ۳۰۰ کیلومتر برساعت، معرفی کردند.

به‌روزرسانی جدید تسلا برای S پلد با نام Track Mode نهایت سرعت ۲۸۲ کیلومتر برساعت را آزاد کرد. احتمالا در آینده، نصب ترمزهای کربن سرامیک CCBK محدودکننده‌ی سرعت را غیرفعال و نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتر برساعت فراهم کند.

تسلا S پلد
تسلا S پلد با چرح‌های آراکنید

قیمت ترمزهای جدید تسلا، ۲۰ هزار دلار است. این تجهیز، فقط برای مدل S پلد ارائه می‌شود و خودرو باید، چرخ‌های ۲۱ اینچ مدل آراکنید (Arachnid) داشته باشد. هرچند که لوازم فوق، هم‌اکنون توسط خریداران و مالکان S پلد قابل سفارش هستند؛ اما حذف محدودکننده سرعت، هنوز اعلام نشده است.

سباستین ویتل ادعا می‌کند با تسلا S پلد آپدیت شده و مجهز ترمزهای CCBK، به سرعت ۳۵۰ کیلومتر برساعت رسیده و عنوان سریع‌ترین خودروی جاده‌ای در پیست برس (Bresse) بلژیک را ثبت کرده است. باتوجه به عدم اطلاع رسانی رسمی تسلا، احتمالا ویتل با حذف غیرمجاز (هک نرم افزاری)، محدودکننده سرعت را برداشته است.

تسلا S پلد 2023

درستی یا نادرستی اظهارات ویتل در آینده مشخص خواهد شد؛ اما دو نکته از ویدئوهای او دریافت می‌شود. اول اینکه، توانایی‌های فنی تسلا S پلد فراتر از انتظار هستند و امکان ثبت سرعت ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلومتر برساعت با این خودرو، امکان‌پذیر به نظر می‌رسد. از سویی دیگر، شرکت تسلا در ارائه‌ی ترمزهای عالی به عنوان یک آپشن قابل سفارش برای خریداران، بی‌توجهی و کم‌کاری کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۸ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا