هاست پرسرعت
خودرو

تصادف تسلا مدل Y با خودروهای دیگر در چین منجر به فوت ۲ نفر شد

تصادف تسلا مدل Y با خودروهای دیگر در چین منجر به فوت ۲ نفر شد

تقریباً هر هفته خبرهایی درباره تصادف محصولات تسلا منتشر می‌شود و در همین زمان است که صدای موافقان و مخالفان این برند نیز به گوش می‌رسد!

حالا نیز گزارش یک حادثه مرگبار دیگر منتشر شده و مقامات چینی در حال بررسی تصادف جدیدی هستند که یک طرفش تسلا مدل Y پرسرعت است. این خودرو با سرعت بالا به دو خودروی حاضر در پشت چراغ‌قرمز یک تقاطع برخورد کرده و جان دو نفر را گرفته است. همین چند هفته پیش بود که ویدئوی شتاب گیری خارج از کنترل مدل Y که منجر به فوت دو نفر و جراحت سه نفر شد منتشر شده بود.

این تسلا مدل Y مشکی رنگ در شهر تایژو در ژجیانگ حادثه مرگبار را رقم زده است. ویدئوی منتشر شده از این حادثه نشان می‌دهد خودروی موردبحث با سرعت از تقاطع عبور می‌کند و در صحنه دیگری که از دوربین روی داشبورد یک خودرو فیلم‌برداری شده جزئیات بیشتری را نشان می‌دهد. اگرچه ما لحظه تصادف را نمی‌بینیم اما دقیقاً لحظات اولیه پس از برخورد را می‌توان بررسی کرد.

به نظر می‌رسد تسلا به پشت یکی از خودروها برخورد کرده و آن خودرو نیز با خودروی دوم برخورد می‌کند. شدت حادثه به حدی بوده که خودروی اولی که تسلا با آن برخورد کرده چندین متر به جلوتر حرکت کرده و تقریباً چیزی از بخش پشتی آن باقی نمانده است. خود تسلا نیز به‌شدت آسیب دیده هرچند بخش کابین آن تقریباً سالم است و این موضوع ایمنی بالای تسلا مدل Y را نشان می‌دهد.

تا زمان تنظیم این خبر علت دقیق حادثه مشخص نشده و همین موضوع بازار گمانه‌زنی‌ها را داغ کرده است. آیا راننده سرعت زیادی داشته و کنترل خودرو را از دست داده است؟ آیا او پشت فرمان خوابیده بوده است؟ آیا ترمزها از کار افتاده بودند؟ این‌ها جزو گمانه‌زنی‌های موجود هستند و مقامات به دنبال یافتن علت دقیق این تصادف مرگبار خواهند بود. البته برخی رسانه‌های چینی به حضور تسلا در دادگاه‌های مختلف و پیروزی در موارد زیادی که مدعی نقص ترمز شده بودند اشاره کرده‌اند. مقامات محلی نیز نشانه‌ای از نقص ترمز در محصولات تسلا را پیدا نکرده‌اند.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا