هاست پرسرعت
خودرو

توافق خودروسازان معتبر جهانی برای استفاده از تکنولوژی‌های هواوی

توافق خودروسازان معتبر جهانی برای استفاده از تکنولوژی‌های هواوی

قرار است هواوی به عنوان غول تکنولوژی و الکترونیک چین که قبلاً با اتهاماتی درباره نقض امنیت سایبری و اتهامات جاسوسی مواجه شده بود، با اعطای مجوز تکنولوژی خود به خودروسازان معتبر پول زیادی را به جیب بزند!

مرسدس بنز، آئودی، بی ام و، پورشه، سوبارو، رنو، لامبورگینی و بنتلی ظاهراً توافقی را با هواوی برای اعطای مجوز تکنولوژی‌های این شرکت امضا کرده‌اند. سالانه حدود ۷۰ میلیون دستگاه خودرو تولید می‌شود و هواوی تخمین می‌زند تکنولوژی‌هایش در ۱۵ میلیون دستگاه از این خودروها بکار خواهد رفت. این غول تکنولوژی چینی هنوز با تحریم‌های آمریکا که بخش گوشی‌های هوشمند و توسعه نیمه‌هادی را هدف قرار داده دست و پنجه نرم می‌کند. البته قرارداد با خودروسازان مشهور یاد شده نه تنها به هواوی کمک می‌کند درآمد بیشتری داشته باشد بلکه به آن اجازه می‌دهد تا با سایر بازارهای خارجی از جمله آمریکا نیز مراوده داشته باشد.

درحالی‌که تحریم‌ها و کنترل‌های موجود باعث شده‌اند هواوی نتواند با برخی تأمین‌کنندگان جهانی همکاری کند اما پتنت های آن مشمول چنین تحریم‌ها و محدودیت‌هایی نیستند. آلان فان مدیر جهانی بخش مالکیت معنوی هواوی می‌گوید:

ما همچنین با کمپانی‌های آمریکایی در زمینه اعطای مجوزهای گوناگون همکاری داریم و محدودیت‌ها اصلاً در این زمینه مطرح نیستند.

در واقع خودروسازان معتبر جهانی تنها شرکت‌هایی نیستند که با هواوی همکاری می‌کنند. این شرکت ۲۰ قرارداد جدید یا تمدید شده را در سال ۲۰۲۲ به امضا رسانده و تکنولوژی‌های خود را روی گوشی‌های هوشمند، خودروهای ارتباطی و… ارائه می‌کند. هواوی همچنین به گسترش کسب‌وکار خود در صنعت خودرو نیز ادامه می‌دهد و کمپانی آواتر که حاصل جوینت ونچر با CATL است خودرویی همچون ۱۱ را تولید می‌کند. تکنولوژی هواوی همچنین در خودروهای دیگری نیز بکار می‌رود و بخش خودران آن نیز فعالیت‌های زیادی دارد. زمانی که از سخنگوی آئودی درباره همکاری این خودروساز با هواوی پرسیده شده او گفته است:

آئودی به مالکیت معنوی شرکت‌های دیگر احترام می‌گذارد و درصورتی‌که استفاده از این مجوزها و تکنولوژی‌ها ضروری باشد و البته قوانین را نیز نقض نکند به دنبال خرید مجوز استفاده از آن‌ها خواهد بود.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا