هاست پرسرعت
خودرو

تویوتا با الگوبرداری از تسلا در استراتژی تولید خودروی برقی تجدیدنظر می‌کند

تویوتا با الگوبرداری از تسلا در استراتژی تولید خودروی برقی تجدیدنظر می‌کند

تویوتا ضمن تحسین تسلا مدل Y از تجدیدنظر در استراتژی بلندمدت خودروهای برقی خود و نارضایتی از پلت‌فرم e-TNGA خبر داد.

هنگامی که آکیو تویودا در ژانویه از سمت مدیرعاملی تویوتا کنار رفت، به نظر می‌رسید تسلیم غیررسمی در برابر فشارهایی است که این شرکت از سوی رسانه‌ها تحمل می‌کند. تحلیلگران و مطبوعات تویوتا را به دلیل کندی در استقبال از خودروهای الکتریکی مورد انتقاد قرار داده‌اند و کوجی ساتو، مدیرعامل جدید خودروهای برقی را در اولویت کاری خود قرار داده است. با این حال، این طرح لزوما به معنای استفاده از توان تولیدی تویوتا برای سرعت بخشیدن به خودروهای برقی در تولید نیست. در کوتاه‌مدت، ممکن است وضعیت درست برعکس باشد.

به گزارش اتوبلاگ به نقل از مقاله‌ی طولانی منتشر شده در اتوموتیو نیوز، تویوتا رویکردی تقریباً بدون پیش‌داوری و کاملا واضح را برای استراتژی خودروهای برقی خود در پیش گرفته است. این نشریه تجاری ادعا می‌کند که به‌طور ناشناس با چند شخصیت بلندپایه صحبت کرده و به این نتیجه رسیده است که تویوتا ممکن است از پلتفرم e-TNGA خود که زیربنای اولین خودروهای الکتریکی خود شامل bZ4X و لکسوس RZ و همچنین bZ۳ در بازار چین است، ناراضی باشد.

خودروی برقی تسلا مدل Y / Tesla Model Y electric car

به‌تازگی، مهندسان تویوتا یک دستگاه تسلا مدل Y را دمونتاژ کرده‌اند تا ویژگی‌های رقابتی آن را مطالعه کنند؛ البته این رویه‌ای رایج در میان خودروسازان است. در کالیفرنیا، که بر اساس گزارش وزارت انرژی آمریکا، پنج برابر بیشتر از سایر ایالت‌های علاقه‌مند به خودروهای برقی، ثبت نام خودروی برقی دارد، مدل Y از RAV4 محبوب تویوتا پیشی گرفت و مدل ۳ در سال گذشته از تویوتا کمری فروش بیشتری داشته است.

آن‌چه مهندسان یافتند، تکنیک‌های نوآورانه‌ای در تولید بود که باعث شد یکی از افراد ناشناس تسلا مدل Y را «یک اثر هنری» بنامد. تکنیک ساخت «گیگا پرس» مدل Y بدنه اصلی خودرو را به دو بخش بزرگ کاهش می‌دهد و بسته باتری به عنوان بخشی از ساختار خودرو عمل می‌کند. از سوی دیگر، پلتفرم e-TNGA تویوتا به قطعات شکل‌دهی شده‌ی بیشتری نیاز دارد. یکی از منابع تویوتا به اتوموتیو نیوز گفت که رویکرد تسلا منجر به تولید خودرویی شد که ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر بود و صدها قطعه کمتر داشت. علاوه بر این، بسته‌های باتری تویوتا به طور جداگانه نصب می‌شوند و در نتیجه اندازه‌ی محدودی دارند.

bZ4X

همه‌‌ی این‌ها در اصطلاح مصرف‌کننده به معنی کاهش شعاع حرکتی و فقدان امکاناتی مانند صندوق جلو است. برخی از محدودیت‌ها از این واقعیت ناشی می‌شود که پلت‌فرم e-TNGA در ابتدا برای خودروهای بنزینی و هیبریدی در سال ۲۰۱۵ توسعه داده شد. در واقع، تویوتا هنوز در حال تبدیل برخی از کارخانه‌های خود در سراسر جهان است تا بتواند خودروی برقی در آن‌ها تولید کند. اما ساتو و تیمش توسعه‌ی برخی از وسایل نقلیه آینده مبتنی بر e-TNGA را متوقف کرده‌اند تا روی پلت‌فرمی عالی که به طور خاص برای خودروهای برقی طراحی شده است، کار کنند.

مسئولان تویوتا گفتند که این طرح قبل از اعلام بازنشستگی آکیو تویودا در دست اجرا بود. این حرکت زمان‌بندی شده به نظر می‌رسید، اما تویودا ۱۴ سال و بیشتر از چند رئیس‌جمهور با نفوذ، این شرکت را رهبری کرد. علاوه بر این، تویوتا قصد دارد به رویکرد چندجانبه‌ی خود ادامه دهد و خودروهای هیبریدی، PHEV و هیدروژنی را متناسب با بازارهای مختلف در سراسر جهان ارائه دهد.

 خودروی برقی تویوتا / Toyota EV قرمز زرد

مقاله‌ی اتوموتیو نیوز اشاره می‌کند که تویوتا به لطف سرمایه‌گذاری مشترک خود با بی‌وای‌دی چین که با آن bZ۳ را توسعه داد، تجربه‌ی قابل توجهی از خودروهای برقی به دست آورد. تویوتا همچنین دارای مرکز تحقیق و توسعه خودروهای بدون آلایندگی است و اعلام کرده که قصد دارد کارخانه کنتاکی خود را به‌روزرسانی کند و تا سال ۲۰۲۵ خودروهای برقی را در آن‌جا بسازد.

با این حال، تویوتا کاملا مطمئن نیست که خودروهای برقی ساخته شده توسط تسلا یا بی‌وای‌دی با استانداردهای کیفی داخلی سخت‌گیرانه‌ی این شرکت مقابله کنند. یکی از منابع داخلی به اتوموتیو نیوز گفت:

اگر بی‌وای‌دی باتری‌های خود را تا ۱۰۰،۰۰۰ کیلومتر آزمایش کند، ما باتری خود را تا ۲۰۰،۰۰۰ کیلومتر آزمایش می‌کنیم. این نوع بررسی بیشتر زمان و هزینه می‌خواهد، اما به شهرت افسانه‌ای تویوتا در دوام و کیفیت ساخت کمک کرده است.

منابع اتوموتیو نیوز همچنین اشاره کردند تویوتا می‌خواهد مطمئن شود که می‌تواند به اندازه کافی مواد باتری را ایمن کند تا از محدودیت‌های آینده در تولید جلوگیری کند. یکی از این مدیران به اتوموتیو نیوز گفت:

ما باید برای ۲۰ سال آینده و نه فقط برای ۵ سال آینده برنامه‌ریزی کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا