هاست پرسرعت
خودرو

تکذیب بازگشت مرسدس C63 و E63 به پیشرانه V8

تکذیب بازگشت مرسدس C63 و E63 به پیشرانه V8

درحالی‌که گفته می‌شد مرسدس تصمیم گرفته C63 و E63 را در سال ۲۰۲۶ دوباره با پیشرانهٔ V8 به بازار بفرستد، گزارش جدیدی می‌گوید خبری از بازگشت موتور V8 نخواهد بود.

چندی پیش کارانددرایور در گزارشی ادعا کرد مرسدس تصمیم گرفته مدل‌های C63 و E63 را در سال ۲۰۲۶ دوباره با پیشرانهٔ V8 به بازار بفرستد. این شرکت آلمانی از اظهارنظر رسمی در این رابطه خودداری کرده است اما گزارش جدیدی از اتو موتور اسپرت می‌گوید خبری از بازگشت موتور V8 نخواهد بود. یکی از کارکنان بخش توسعهٔ محصول AMG گزارش مذکور را «چرت محض» خوانده و گفته پیشرانهٔ V8 به C63 و E63 بازنخواهد گذشت. این یعنی C63 همچنان با همان قوای محرکهٔ هیبریدی چهار سیلندر عرضه می‌شود درحالی‌که E63 بعدی هم قربانی کوچک‌سازی موتور خواهد شد.

تکذیب بازگشت مرسدس C63 و E63 به پیشرانه V8

هرچند هنوز مشخص نیست پرچم‌دار خانوادهٔ E کلاس سراغ پیشرانهٔ چهار سیلندر خواهد رفت یا با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی ارائه خواهد شد اما به گفتهٔ اتوکار، E63 جدید از موتور شش سیلندر استفاده خواهد کرد. درهرحال، هرچند علاقه‌مندان دوست دارند شاهد بازگشت موتور V8 باشند اما شانس این اتفاق حداقل در اتحادیهٔ اروپا بسیار کم است زیرا قوانین سخت‌گیرانهٔ آلایندگی، ادامهٔ عرضهٔ پیشرانه‌های بزرگ را بسیار دشوار کرده است. همچنین ازآنجایی‌که استانداردهای یورو ۷ در سال ۲۰۲۵ اجرایی خواهد شد، آیندهٔ پیشرانه‌های درون‌سوز بزرگ تاریک به نظر می‌رسد. میخ دیگر بر تابوت موتورهای درون‌سوز بزرگ نیز مالیات‌های سنگین است که خودروهای پرفورمنس را از دسترس بسیاری خریداران خارج می‌کند.

تکذیب بازگشت مرسدس C63 و E63 به پیشرانه V8

البته عشق ماشین‌ها از خودروسازان به خاطر کاهش سیلندرها و هیبریدی کردن خودروها انتقاد کرده‌اند اما این تنها راه برای زنده نگه داشتن خودروهای پرفورمنس در آینده خواهد بود. بله C63 چهار سیلندر اصلاً خوشایند نیست اما هنوز هم بهتر از عدم وجود C63 است. به همین دلیل، محصولات پرفورمنس ب‌ام‌و و آئودی هم در آینده هیبریدی می‌شوند. ازآنجایی‌که اروپا یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مرسدس و دیگر برندهای لوکس آلمانی محسوب می‌شود، عرضهٔ مدل‌های اسپرت تمام بنزینی در خارج از اروپا که قوانین آلایندگی ساده‌تری دارند هم امکان‌پذیر به نظر نمی‌رسد زیرا این کار هزینه‌های توسعهٔ بیشتری به دنبال دارد که با فروش در بازارهای خارج از اروپا جبران نمی‌شود.

تکذیب بازگشت مرسدس C63 و E63 به پیشرانه V8

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا