هاست پرسرعت
شبكه اجتماعی

تیک‌های آبی جنجالی توییتر!

تیک‌های آبی جنجالی توییتر!

این مسئله اما چطور اتفاق افتاد و چرا این قدر مهم است؟ ۲۴ ساعت پس از ناپدید شدن تیک‌های آبی از حساب‌ کاربرانی که به‌عنوان تأیید شده در توییتر شناخته می‌شدند، هرج ومرج در این پلتفرم اجتماعی حاکم شد.

جعل هویت، اطلاعات نادرست شایع شد و تعداد کمی از افراد برای این سرویس که قرار بود تغییراتی را تبلیغ کند ثبت نام کردند. این اقدام تحت مدیریت ایلان ماسک، مالک جدید توییتر انجام شد. او متعهد شده است که این شبکه اجتماعی را به هر ترتیبی که شده سودآور کند و در این مورد، تلاش برای وادار کردن کاربران به پرداخت هزینه برای خدمات تأیید و دریافت تیک آبی که قبلا رایگان بود یکی از راه‌های کسب درآمد بیشتر است.

توییتر تقریبا ۴۰۰ هزار کاربر تأیید شده داشت و بررسی‌ها به این معنی بود که توییتر تأیید کرده بود که کاربران نه جعل هویت کرده‌اند و نه اطلاعات نادرست منتشر می‌کنند. اما در برنامه تیک آبی جدید توییتر، کاربران فردی می‌توانند ماهانه ۸ دلار برای علامت آبی بپردازند که با این روش هرکسی می‌تواند بدون تأیید صحت اطلاعات به این تیک دست پیدا کنند.
در میان افرادی که تیک آبی تأییدیه خود را از دست داده‌اند نام افرادی چون پاپ فرانسیس، هری کین، ویکتوریان بکام و اپرا وینفری، دیده می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که از زمان بازگشت به این پلتفرم توییتی منتشر نکرده نیز تأیید نشده است.

برخی از کاربران مشهور ازجمله لبرون جیمز، ستاره بسکتبال، استفان کینگ نویسنده و ویلیام شتنر از Star Trek متعهد شدند که به توییتر بلو نپیوندند. پس از اینکه ماسک گفت که پول آنها را خودش پرداخت کرده است، هر سه هنوز تیک آبی ندارند. استفان کینگ گفت: اکانت توییتر من می‌گوید که در Twitter Blue عضو شده‌ام. جیمز اوبراین که در توییتر ۱.۱میلیون فالوور دارد، یکی از کسانی است که اکنون پس از دست دادن تیک آبی خود دوباره آن را دریافت کرده است. او تأیید کرد که برای حسابش پولی پرداخت نکرده است، که به‌نظر می‌رسد او هم مانند چند نفر دیگر این تیک را مهمان ماسک است.

منبع: همشهری آنلاین

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا