هاست پرسرعت
خودرو

جانشین برقی جگوار XJ ساخته می‌شود، سدانی مجلل هم‌اندازه بنتلی مولسان

جانشین برقی جگوار XJ ساخته می‌شود، سدانی مجلل هم‌اندازه بنتلی مولسان

احتمالاً جگوار XJ بازخواهد گشت زیرا طبق گزارش‌ها، این شرکت در حال کار روی یک سدان بزرگ و مجلل است که گفته می‌شود هم‌اندازهٔ بنتلی مولسان خواهد بود.

جگوار در سال ۲۰۱۹ ساخت XJ الکتریکی را اعلام کرد و یک سال بعد پروتوتایپ‌های آن در حال آزمایش دیده شدند اما این خودرو ابتدا به تعویق افتاد و نهایتاً به‌طور کامل لغو شد. سپس در سال ۲۰۲۱ جگوار استراتژی بازنگری خود را با تمرکز بر تجمل مدرن اعلام کرد. در این استراتژی، جگوار به برندی تمام الکتریکی با محصولات جدید بسیار زیبا با طراحی‌های هیجان‌انگیز و تکنولوژی‌های نسل بعدی تبدیل خواهد شد. این شرکت ساخت سه محصول کاملاً جدید را رسماً اعلام کرده است که پرچم‌دار آن‌ها یک GT چهاردر با برد ۷۰۰ کیلومتر خواهد بود و در سال ۲۰۲۵ به بازار خواهد آمد.

جانشین برقی جگوار XJ ساخته می‌شود، سدانی مجلل هم‌اندازه بنتلی مولسان

گمان می‌رفت دو محصول جدید دیگر جگوار کراس‌اوور باشند اما یکی از افراد داخل این شرکت به اتوکار گفته است یکی از این خودروها لیموزین باشکوهی خواهد بود که به‌عنوان جانشین XJ طراحی شده است. بااین‌حال، ظاهراً قرار نیست این خودرو هیچ شباهتی به نسل‌های قبلی XJ داشته باشد زیرا طراحی آن مینیمالیستی با پروفیل جانبی کم ارتفاع، خطوط شارپ و تناسبات سخاوتمندانه توصیف شده است. همچنین گفته شده این ماشین کاپوتی کشیده، چراغ‌های باریک و جلوپنجرهٔ تزئینی غیرکاربردی خواهد داشت که به‌عنوان چهرهٔ جدید جگوار شناخته می‌شود.

جانشین برقی جگوار XJ ساخته می‌شود، سدانی مجلل هم‌اندازه بنتلی مولسان

رینگ‌های ۲۲ اینچی و طرح سقف شناور با ستون‌های مشکی هم از دیگر ویژگی‌هایی است که برای ظاهر این سدان مجلل بریتانیایی ذکر شده است. همچنین احتمالاً در XJ جدید خبری از شیشهٔ عقب نخواهد بود زیرا طبق گفته‌ها، جگوار مثل پولستار ۴ از آینهٔ عقب دیجیتالی استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، ظاهراً قرار است در این ماشین لوگوی پلنگ در حال حمله با نوشتهٔ JAGUAR جایگزین شود. طبق گزارش‌ها، جانشین XJ تقریباً هم‌اندازهٔ بنتلی مولسان خواهد بود. برای مقایسه، این سدان فوق لوکس ۵,۵۷۵ میلی‌متر طول داشت درحالی‌که طول جگوار XJ L قبلی ۵,۲۵۵ میلی‌متر بود.

جانشین برقی جگوار XJ ساخته می‌شود، سدانی مجلل هم‌اندازه بنتلی مولسان

ظاهراً طراحی رادیکال این سدان جگوار در داخل هم ادامه پیدا خواهد کرد زیرا گفته می‌شود در اینجا به‌جز غربیلک فرمان، کنترل فیزیکی دیگری وجود نخواهد داشت و کابین XJ آینده تحت سلطهٔ نمایشگرها خواهد بود. این شامل صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و نمایشگر کوچک‌تری روی کنسول میانی برای کنترل سیستم تهویه خواهد بود. علاوه بر این، برای عقب هم دو نمایشگر مجزا با سیستم سرگرمی در نظر گرفته شده است. هرچند به همهٔ این‌ها باید با دیدهٔ تردید نگریست اما طبق گزارش‌ها، این ماشین روی معماری الکتریکی جدید جگوار ساخته می‌شود و به قوای محرکهٔ دو موتورهٔ چهارچرخ محرک با حداقل ۴۵۰ اسب بخار قدرت مجهز خواهد بود. برد سدان مجلل جگوار هم بین ۶۲۰ تا ۷۶۰ کیلومتر اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا