هاست پرسرعت
خودرو

جانشین پلاگین‌هیبریدی لامبورگینی اوراکان سال ۲۰۲۴ معرفی می‌شود

جانشین پلاگین‌هیبریدی لامبورگینی اوراکان سال ۲۰۲۴ معرفی می‌شود

به گفتهٔ مدیرعامل لامبورگینی، جانشین مدل محبوب اوراکان تا پایان سال آینده با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی جدیدی معرفی خواهد شد.

مدیرعامل لامبورگینی اخیراً گفته است که مدل محبوب اوراکان تا پایان سال ۲۰۲۴ با محصول جدیدی جایگزین خواهد شد. این می‌تواند به معنای پایان تولید خودروهای بنزینی خالص توسط لامبورگینی باشد زیرا استفان وینکلمن گفته است:

در پایان سال ۲۰۲۴ یک اوراکان کاملاً جدید به بازار خواهد آمد. این خودرو به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی مجهز خواهد بود.

این در حالی است که وینکلمن در سال ۲۰۲۱ هم اظهار داشت کل سبد محصولات لامبورگینی تا سال ۲۰۲۴ هیبریدی خواهد شد. در همین حال، لامبورگینی به‌تازگی اعلام کرده است که قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی جانشین اونتادور ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

جانشین پلاگین‌هیبریدی لامبورگینی اوراکان سال ۲۰۲۴ معرفی می‌شود

لامبورگینی هنوز حرفی در مورد نام محصول پرچم‌دار جدید خود نزده ولی گفته است که قوای محرکهٔ آن از یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 به همراه سه موتور الکتریکی و یک پکیج باطری لیتیوم یونی تشکیل شده است. این باطری‌ها در وسط خودرو نصب می‌شوند. موتور V12 لامبورگینی همچنان تنفس طبیعی باقی خواهد ماند اما بشدت بازطراحی شده است. گفته می‌شود این پیشرانه حتی بدون کمک موتورهای الکتریکی هم از نسخهٔ کنونی که در اونتادور استفاده می‌شود قوی‌تر بوده و ۸۲۵ اسب بخار قدرت دارد. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه جدید به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

جانشین پلاگین‌هیبریدی لامبورگینی اوراکان سال ۲۰۲۴ معرفی می‌شود

لامبورگینی گفته است به‌زودی از جانشین اونتادور رونمایی خواهد کرد هرچند که هنوز زمان دقیق این اتفاق را نمی‌دانیم. بااین‌حال، پس از معرفی پرچم‌دار جدید لامبورگینی، به‌احتمال‌زیاد برای دیدن جانشین اوراکان باید بیش از یک سال صبر کنیم. اینکه آیا به مناسبت خداحافظی با اوراکان نسخه‌های ویژه‌ای ارائه خواهد شد یا نه هنوز مشخص نیست اما طرفداران V10 افسانه‌ای لامبورگینی قطعاً از گرامیداشت میراث این خودرو خرسند خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا